Jump to content

Twisted Pair Design Ascent luisterverslag

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Ha die Audiofreak,

Mooie recensie. Ik heb inmiddels een aantal dagen kennis kunnen maken met de Ascent interlink (tussen CD speler en vertserker) en ben zeker niet ontevreden. Hij komt kwa klank redelijk in de buurt van een Kimber PBJ (neutraal en sprankelend), maar heeft nog wat meer drive in het laag en klinkt wat ruimtelijker. De eerste uren klonk hij minder gedefinieerd (instrumenten leken op 1 grote hoop te liggen), maar dit werd na een dagje spelen een stuk beter (ahum, ik bedoel hier raakte ik dus na een dagje gewend aan).

Ik heb hem voor de grap ook even tussen een Bluenote Phono 1 (die ik aan het uitproberen ben) geplaatst en vergeleken met de Kimber PBJ. Hier valt heel erg op dat de Kimber een stuk frisser klinkt dan de Ascent. Zeker bij langdurig luisteren heb ik de voorkeur voor de Ascent. Ik kan er nog niets definities over zeggen ivm het inspelen. Mocht ik de Bluenote Phono 1 besluiten te houden, dan is de Ascent volgens mij wel een serieuze kandidaat.

Ah!!!!!!

Hij is dus binnen??!!!!

:P:D:lol:B):P

( Hint, hint!!! )

Beste Lestat,

Het is echt niet zo moeilijk !

Maar zelf ga ik er niets over zeggen, in ieder geval hoef je niet echt veel Phonotrappen uit te proberen om het te weten.

Wat ik wel kan zeggen denk ik dat een Roksan Ref. phonotrap iets beter klinkt. :lol:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ha Audiofreak,

De TPD Ascent blijft een mooie kabel ook na langer luisteren (CD). Hij laat nog net wat meer horen dan de Kimber PBJ en ik ben met name onder de indruk van de ruimtelijkheid. Tussen mijn CD-speler en vesterker is dit een blijvertje.

Tussen de Bluenote Phono 1 (die ik aan het uitproberen ben) en de versterker ben ik er niet helemaal uit. De Ascent is een interlink die veel laat horen, waardoor je echt overgoten wordt met muziek. Het probleem is, dat ik er niet lang kan naar luisteren. Het is alsof ik dan op de een of andere manier verzadigd raak (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en mijn aandacht voor de muziek op een gegeven moment verslapt. Vervolgens begin ik me te storen aan de drukte in de muziek. Nu zullen sommigen wel gaan roepen, dat het aan de Klipsch speaker ligt, maar als ik de Kimber weer tussen de Phono 1 plaats, is de rust weer terug maar klinkt het me iets te fris en daardoor weer minder aangenaam.

Ik heb het mezelf niet gemakkelijk gemaakt. Ik was erg tevreden met de klank van m'n Bluenote Picolo icm de interne pre van m'n Unico P. Nu heb ik de Bluenote Phono 1 er tussen en hoor ik nu veel meer (meer details, het laag is dieper, en er is een grotere afstand tussen instrumenten), maar toch ben ik niet helemaal tevreden: te onrustig met de Ascent en te fris met de Kimber PBJ. Is het een kwestie van nog meer inspelen van de Phono 1 of zijn deze interlinks minder geschikt voor het weergeven van LP's?

Ha Audiofreak,

De TPD Ascent blijft een mooie kabel ook na langer luisteren (CD). Hij laat nog net wat meer horen dan de Kimber PBJ en ik ben met name onder de indruk van de ruimtelijkheid. Tussen mijn CD-speler en vesterker is dit een blijvertje.

Tussen de Bluenote Phono 1 (die ik aan het uitproberen ben) en de versterker ben ik er niet helemaal uit. De Ascent is een interlink die veel laat horen, waardoor je echt overgoten wordt met muziek. Het probleem is, dat ik er niet lang kan naar luisteren. Het is alsof ik dan op de een of andere manier verzadigd raak (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en mijn aandacht voor de muziek op een gegeven moment verslapt. Vervolgens begin ik me te storen aan de drukte in de muziek. Nu zullen sommigen wel gaan roepen, dat het aan de Klipsch speaker ligt, maar als ik de Kimber weer tussen de Phono 1 plaats, is de rust weer terug maar klinkt het me iets te fris en daardoor weer minder aangenaam.

Ik heb het mezelf niet gemakkelijk gemaakt. Ik was erg tevreden met de klank van m'n Bluenote Picolo icm de interne pre van m'n Unico P. Nu heb ik de Bluenote Phono 1 er tussen en hoor ik nu veel meer (meer details, het laag is dieper, en er is een grotere afstand tussen instrumenten), maar toch ben ik niet helemaal tevreden: te onrustig met de Ascent en te fris met de Kimber PBJ. Is het een kwestie van nog meer inspelen van de Phono 1 of zijn deze interlinks minder geschikt voor het weergeven van LP's?

Hoi gruiter,

Ik herken wat je schrijft.

Bij mij klikt het wel en niet tussen mijn phono-pre en voorversterker met de Ascent daar tussen.

In een vergelijk met mijn Van den Hul D-502 hybrid silver interlink klinkt de Van den Hul dynamischer en is het hoog wat feller.Wat de TPD Ascent weer beter doet is de 3D soundstage en ruimtelijkheid en hoogteplaatsing.Ook gaat het dieper en strakker in het laag.

Maar het hoog en mid is in mijn geval mij ietsje te donker (warmer) van klank,dat doet de VDH weer beter.Ook ik ben er ook nog niet uit v.w.b. de interlink is tussen mijn phono-pre en voorversterker.

Wellicht met een ander element zal het weer anders zijn ,maar die behoefte naar een ander element heb ik niet.Hooguit in de toekomst naar een andere phonotrap.Die discussies volg ik hear op het forum met veel belangstelling,maar ook daar ben ik nog niet uit v.w.b. welke.

Ik ben ook heel tevreden met de Ascent tussen de cd speler en voorversterker en de Ascent tussen de voor en eindversterker.

En op je vraag te reageren zou ik denken aan........ dat het niet matched met de Ascent tussen je versterker en de Bluenote.Ik denk dus niet dat het aan bluenote ligt.Deze laat ook iets anders horen met de Kimber ertussen.Wat ik zou doen in jouw geval is ....contact zoeken met AS in het noorden des land en je bevindingen uiteen zetten over zowel de Ascent en de PBJ.

met groet

Ha die ............en ook..........

Tja , GRUITER had al een keer gevraagd naar een interlink, daarna heb ik niets meer van mij laten horen.

De reden, ik weet wel welk interlink er perfect bij zou passen, maar ik durf het niet te zeggen.

Wat GRUITER nl wil is een beheerst geluid open en duidelijk, hoog oplossend vermogen, mooi holografisch beeld , helder maar beslist niet scherp.

Tja KeesW weet wel welke, ik durf het nog steeds niet te zeggen, maar ben wel over een alternatief aan het nadenken.

MvG,

Haudio

Hoi gruiter,

Ik herken wat je schrijft.

Bij mij klikt het wel en niet tussen mijn phono-pre en voorversterker met de Ascent daar tussen.

In een vergelijk met mijn Van den Hul D-502 hybrid silver interlink klinkt de Van den Hul dynamischer en is het hoog wat feller.Wat de TPD Ascent weer beter doet is de 3D soundstage en ruimtelijkheid en hoogteplaatsing.Ook gaat het dieper en strakker in het laag.

Maar het hoog en mid is in mijn geval mij ietsje te donker (warmer) van klank,dat doet de VDH weer beter.Ook ik ben er ook nog niet uit v.w.b. de interlink is tussen mijn phono-pre en voorversterker.

Wellicht met een ander element zal het weer anders zijn ,maar die behoefte naar een ander element heb ik niet.Hooguit in de toekomst naar een andere phonotrap.Die discussies volg ik hear op het forum met veel belangstelling,maar ook daar ben ik nog niet uit v.w.b. welke.

Ik ben ook heel tevreden met de Ascent tussen de cd speler en voorversterker en de Ascent tussen de voor en eindversterker.

En op je vraag te reageren zou ik denken aan........ dat het niet matched met de Ascent tussen je versterker en de Bluenote.Ik denk dus niet dat het aan bluenote ligt.Deze laat ook iets anders horen met de Kimber ertussen.Wat ik zou doen in jouw geval is ....contact zoeken met AS in het noorden des land en je bevindingen uiteen zetten over zowel de Ascent en de PBJ.

met groet

Het lastige is dat ik geen ervaringen heb met phono-pre's, dus ik weet niet zo goed wat ik kan uiteindelijk kan verwachten. Daarbij wordt het ook nog eens bemoeilijkt dat zowel de Ascent als de Bluenote nog niet ingespeeld zijn. Ik hoor wel dat zowel de Ascent en de Bluenote Phono 1 veel te bieden hebben.

De Bluenote Phono 1 laat veel meer horen dan de interne pre en wellicht daardoor is een juiste match met interlink een cruciale factor: hoe beter je set, des te beter komen de onvolkomenheden aan het licht (of zit ik nu onzin uit te kramen?). Met de Kimber PBJ kan ik wel langer luisteren naar de Bluenote, maar het klinkt wat frisser en het geluid komt wat directer uit de speakers (minder ruimtelijk) dan met de Ascent.

De Ascent is echt een juweeltje. Ik luister nu naar de CD "Out of Season" van Beth Gibbons en ik hoor allerlei geluidjes die me nog niet eerder zijn opgevallen. Verder lijkt het geluid minder direct uit de speakers te komen.

Bovenstaande geeft volgens mij wel aan dat het erg lastig is om een definitief oordeel te vellen over de Bluenote Phono 1. Stel ik besluit een andere Phono pre te gaan beluisteren, dan acht ik het niet onwaarschijnlijk dat een deel van het klankverschil wordt veroorzaakt door een (mis)match met een interlink. Wat goed combineert met het

Wat GRUITER nl wil is een beheerst geluid open en duidelijk, hoog oplossend vermogen, mooi holografisch beeld , helder maar beslist niet scherp.

Tja KeesW weet wel welke, ik durf het nog steeds niet te zeggen, maar ben wel over een alternatief aan het nadenken.

MvG,

Haudio

Precies!

Maar ik ben wel benieuwd hoe de set van KeesW eruit ziet.

Ik heb nog wel een Signal Cable interlinkje liggen, maar die klinkt weinig spannend tussen CD speler en versterker.

• 2 weeks later...
En Henk, durf je al vertellen welke interling je verkiest vr de Phono 1...  :D

Gr

stef

Hoi Haudio,

Ik wil het ook weten welke interlink. :o

Dus zeg het maar gewoon. ;)

Met een 'twisted' groet,

Ha die..................en.............

Morgen krijgt GRuiter ze binnen, hij weet nog niet welke ik verstuurd heb. :lol:;)

Dan kan hij het uitproberen, ik twijfel er niet aan , dat hij zijn bevindingen hier publiceerd :lol::(<_<;) .

En nu maar hopen dat ik de juiste heb uitgezocht. :confused:;)

MvG,

Haudio

Hoi Henk,

Ik hoor het wel spoedig welke interlink GRuiter in zn bezit heeft. :D

Als vanouds wacht ik geduldig af + hij zal zeker zn bevindingen noteren.

Als ik de Phono 1 in mn bezit heb, zal ik ook wel een postje plaatsen :);)

Groetjes

Stef

Wat spannend!

Zoals ik eerder schreef waren de eerste indrukken overweldigend, maar mijn beeld is de afgelopen weken toch enigzins bijgesteld. Kwa ruimtelijkheid doet de Phono 1 echt hele mooie dingen, maar ik mis het relaxte geluid wat m'n Picolo voorheen produceerde. Het klinkt zo druk en soms erg fel in het hoog. Ik kan er gewoon niet lang aandachtig naar luisteren en dat irriteert me enorm. Als ik een CD opzet klinkt dit als een verademing en dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Nu ben ik dus erg benieuwd wat de andere (mysterieuze) interlinks hier wat aan gaan doen. Ik hou jullie op de hoogte.

Zoals ik eerder schreef waren de eerste indrukken overweldigend, maar mijn beeld is de afgelopen weken toch enigzins bijgesteld. Kwa ruimtelijkheid doet de Phono 1 echt hele mooie dingen, maar ik mis het relaxte geluid wat m'n Picolo voorheen produceerde. Het klinkt zo druk en soms erg fel in het hoog.

ben je niet meer tevreden van de Phono 1 of ligt het vooral aan de combi met de interlink?

Heb je een reden voor het fel hoog?

Gr

stef

de phonotrap in de amp is in mijn idee het mooist. :rolleyes:

Daar kan ik pas een uitspraak over doen als ik heb kunnen luisteren wanneer de goede interlink binnen is.

De Bluenote blinkt zeker uit in ruimtelijkheid. Het geluid lijkt minder aan de speakers te hangen en er is meer ruimte waar te nemen tussen de artiest(en) en de intrument(en).

ben je niet meer tevreden van de Phono 1 of ligt het vooral aan de combi met de interlink?

Heb je een reden voor het fel hoog?

Gr

stef

Ha die Stef,

Het is denk ik met name de combi met de interlink. De Kimber PBJ is een interlink die van nature al wat frisser en opener klinkt met veel detailweergave in het hoog. Tussen mijn CD speler en versterker resulteert dit in een helder en open geluid wat erg sprankelend is, maar geen scherpe randjes heeft.

Tussen de Phono 1 en m'n versterker is het allemaal net wat te veel van het goede en kan het opdringerig en druk overkomen. Dat geeft m.i. ook aan dat de Phono 1 een hele eerlijke phono-pre is die niets verbloemt. Ik heb de Phono 1 in Sneek ook gehoord tussen mijn Piccolo en een Accuphase (als ik het goed heb) en dat klonk zeker naar meer.

Het is nog even wachten op de intelink, maar na het weekend weten we ongetwijfeld meer.

kabels INSPELEN... huize PADUA!

Hebben jullie niets beters te doen? Met 10 man chagerijnig onderuitgezakt op een bank met een sloot koffie zo veel mogelijk je best proberen te doen om ook maar het minimste verschil te kunnen waarnemen.

Verschillen zullen er altijd wel zijn.. heb je ook met mensen, terwijl je toch van 10 verschillende mensen in gelijke mate kunt houden - alle 10 allright, kan ook met geluid  :unsure: (echt waar?, Ja mijn beste, echt waar..).

Echt nuttige verschillen merk je met luidsprekerfilters, akoestiek, versterkers, beetje met cd spelers en haast niet met kabels.

Maargoed ga verder met 'gelukkig proberen te worden' ... en dat voor je favoriete muziek (waarbij een gezonde muziekliefhebber ook kippenvel krijgt als deze via de draagbare YokoMarquanTechNoForceOblivionAndromedaStyleSaga radio op het werk word afgedraait)

Vergeet niet de stekker om te draaien,

Mvgr

...een beetje te diep in het glaasje gekeken, Sherwin? Valt het leven soms tegen?

Wil je er hear over praten? :rolleyes:

kabels INSPELEN... huize PADUA!

Hebben jullie niets beters te doen? Met 10 man chagerijnig onderuitgezakt op een bank met een sloot koffie zo veel mogelijk je best proberen te doen om ook maar het minimste verschil te kunnen waarnemen.

Verschillen zullen er altijd wel zijn.. heb je ook met mensen, terwijl je toch van 10 verschillende mensen in gelijke mate kunt houden - alle 10 allright, kan ook met geluid