Jump to content

Twisted Pair Design Ascent luisterverslag

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Het is nog even wachten op de intelink, maar na het weekend weten we ongetwijfeld meer.

'k zal toch nog wat meer geduld moeten hebben :-(

Vond zojuist bij thuiskomst een briefje van GLS in de bus. Ik kan volgende week bellen voor een bezorg afspraak.

Hoi hoi

Ik heb niet het gevoel dat men absoluut kabels wilt vergelijken!!

GRuiter constateert gewoon dat zn huidige interlinkvan de cd-speler eig niet goed matched met de phono 1. Het is eerder eens uitzoeken welke betaalbare interlink past bij de phono 1 en zn set.

Over hoeveel kabels gaat het? 2 bestaande en een 3e op komst

Gr

Stef

In mijn ogen en oren (uiteraard) krijg je iets dat niet goed matched met elkaar, niet gladgestreken met een set kabels. De basis moet al klinken, en met een interlink of L.S.-kabel ga je fine-tunen. Maar als je een probleem hebt zoals Gruiter omschrijft, kun je in mijn ogen niet van een scherp hoog naar een aangenaam hoog met een kabel. Gebeurt dit wel, dan heb je volgens mij geen goede interlink.

Een interlink geeft een signaal door, niet meer en niet minder. Ik denk dat het probleem eerder in de phonotrap zal zitten. Ik zou in ieder geval ook deze mogelijkheid uitsluiten door in ieder geval een andere phonotrap te proberen.

Frank. B)

In mijn ogen en oren (uiteraard) krijg je iets dat niet goed matched met elkaar, niet gladgestreken met een set kabels. De basis moet al klinken, en met een interlink of L.S.-kabel ga je fine-tunen. Maar als je een probleem hebt zoals Gruiter omschrijft, kun je in mijn ogen niet van een scherp hoog naar een aangenaam hoog met een kabel. Gebeurt dit wel, dan heb je volgens mij geen goede interlink.

Een interlink geeft een signaal door, niet meer en niet minder. Ik denk dat het probleem eerder in de phonotrap zal zitten. Ik zou in ieder geval ook deze mogelijkheid uitsluiten door in ieder geval een andere phonotrap te proberen.

Frank. B)

Beste Frank Kr,

Dit keer ben ik het eens niet met je eens .

Een Kimber PBJ is een prima interlink voor zijn geld, lekker fris , beetje slank maar wel strak.

In de wat eenvoudiger installaties zelfs 1 van de betere, maar indien je je installatie op waardeerd, kan het wat scherp gaan klinken en ook onrustig.

Op dat moment zul je dus een betere interlink moeten monteren.

Wel eens een Kimber PBJ tussen jou ASR en Versterker gehad ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Frank. B)

Beste Frank Kr,

Dit keer ben ik het eens niet met je eens .

Een Kimber PBJ is een prima interlink voor zijn geld, lekker fris , beetje slank maar wel strak.

In de wat eenvoudiger installaties zelfs 1 van de betere, maar indien je je installatie op waardeerd, kan het wat scherp gaan klinken en ook onrustig.

Op dat moment zul je dus een betere interlink moeten monteren.

Wel eens een Kimber PBJ tussen jou ASR en Versterker gehad ?

MvG,

Haudio

Wel tussen een Marantz PM17 en een CD17.

Vond het een mooie interlink tussen deze twee componenten, maar de Harmonix die ik nu gebruik doet het op alle fronten beter. (lees mooier)

En op dit moment heb ik een John van Gent (eigenbouw) pure silver interlink tussen MiniBasis en Emitter zitten, en ik moet zeggen dat dat heel mooi speelt.

Een nog bredere stage en een ongelooflijk mooie diepte in de muziek.

Ook duurt het uitsterven van de tonen nu langer wat ook mogelijk de diepte verklaard. Maar ook het mooie element zal daar zijn bijdrage aan leveren.

Frank. :D

Vandaag heeft GLS een pakketje uit Sneek bij me bezorgd. Ik voelde me net een kind op pakjesavond bij het uitpakken van de doos. Er zaten 2 verschillende interlinks in en ik was erg verrast door de keuze van Haudio. Nu begreep ik meteen waarom hij niets wilde verklappen. De ene is een Taralabs Prism 55-i en de andere is een

Edited by gruiter

Ik ben geen ster in het beschrijven van de klank, maar ik zal een poging wagen. De belangsrijkste verschillen die ik tussen de Kimber PBJ, de TPD Ascent en de ........ heb opgemerkt zijn de volgende:

- Kimber PBJ: transparant en sprankelend. Klinkt lekker rustig tussen CD speler en versterker, maar te dun en te fel in het hoog (ietwat schel) tussen Bluenote en versterker (mist ballen).

- TPD Ascent: voller laag ten opzichte van PBJ en een veel breder stereobeeld. Is dynamischer dan de PBJ en klinkt erg goed tussen CD speler en versterker (een blijvertje). Aangesloten aan de Bluenote is de eerste indruk overweldigend maar na enkele nummers klinkt het veel te druk/rommelig en verlies ik m'n aandacht.

- ........ van HAudio: wat mij aanspreekt in de PBJ (transparante klank) vind ik hier dubbel en dwars weer terug. Daarnaast is de ruimtelijkheid groter dan met de PBJ. Aangesloten aan de Bluenote lijkt alles in de juiste proporties te worden afgebeeld. Geen scherp hoog of te overdreven laag. Het klopt gewoon en het luisteren verveelt niet.

- Morgen zal ik wat meer proberen te schrijven over de Taralabs Prims 55-i

Vandaag heeft GLS een pakketje uit Sneek bij me bezorgd. Ik voelde me net een kind op pakjesavond bij het uitpakken van de doos. Er zaten 2 verschillende interlinks in en ik was erg verrast door de keuze van Haudio. Nu begreep ik meteen waarom hij niets wilde verklappen. De ene is een Taralabs Prism 55-i en de andere is een

Hoi Hoi GRuiter,

nou word ik ook wel heel nieuwsgierig hoor + het is fijn te lezen dat met de "magic" interlink alles klinkt zoals het moet!!!

Emotie en verdrinken in de muziek of omgekeerd, is er iets mooier? :rolleyes:

Ondertussen heb ik ook een Phono 1 ter beschikking, 1 dezer stuur ik je zeker een berichtje. (Ze hebben ons geparkeerde karretje van 9j in de prak gereden, dus heb ik effe andere zorgen <_< )

Groetjes

Stef

Ha die Stef,

Hoe langer ik die 'magic' interlink aan het luisteren ben, hoe meer ik onder de indruk ben. Ik luister op dit moment naar de LP Moon Safari van Air. Ook deze LP ken ik op m'n duimpje en het is niet de meest geweldig opgenomen LP, maar hij weet me nu weer helemaal te boeien. Bij het nummer 'All I need' viel me direkt op hoe mooi de stem los komt van de rest van de muziek.

Voor mij is dit min of meer ook een bevestiging dat het met de rest van mijn set wel redelijk snor zit. Nadat ik de PBJ aan de Phono 1 had aangesloten en niet tevreden was met de klank, begon ik aardig te twijfelen aan bijvoorbeeld m'n Klipsch speakers (zeker gezien de bekende kritieken dat ze te schel zouden zijn). Het is inderdaad zoals HAudio als zei een kwestie van een juiste match. Ik weet nu dat ik er nog wel een aantal jaren tevreden mee zal zijn.

Ik ben ook benieuwd of de Taralabs (die een stuk gunstiger is geprijst) 'bijna' net zo'n goede indruk zal achterlaten. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat natuurlijk omdat de 'magic' interlink erg stevig aan de prijs is.

Ik wens je veel luisterplezier toe met de Bluenote Phono 1. Ik ben inderdaad erg nieuwsgierig naar je bevindingen. Zeker nu jij ook met hetzelfde element als ik draai.

Veel sterkte met je auto.

Zoals beloofd zou ik vandaag m'n ervaringen met de Tara Labs Prims 55-i beschrijven en de naam van de andere interlink verklappen:

Luisterervaring met de Tara Labs Prism 55-i

Na de interlink te hebben aangesloten ben ik als eerste gaan luisteren naar de LP Lost in Space van Aimee Mann. Het betreft hier een uitgave van Mobile Fidelity Sound Lab, hetgeen garant staat voor een mooie opname.

Het viel meteen op dat de iele en ietwat schelle klank die ik ervaarde met de Kimber PBJ was verdwenen. Ook klonk het nergens opdringerig en was het 3D beeld ook prima in orde. Probleem opgelost zou je kunnen zeggen, maar....... .

Wat mij destijds zo aantrok in de Kimber PBJ was de transparante klank van deze interlink. Dit miste ik heel erg bij de Tara Labs. Sterker nog: het leek alsof er een lap stof over de speakers hing. Daarnaast vond ik de laagweergave niet strak en ook hier merkte ik dat ik mijn aandacht niet bij de muziek kon houden. Ik had soms ook even het gevoel alsof m'n oren dicht zaten (net als in het vliegtuig).

Toch maar de plaat helemaal uitgeluisterd en daarna (net als gisteren) Sara K-Water Falls opgezet. Deze LP (een 180 grams dubbelalbum uit de Direct Metal Master Cut Vinyl Series van het audiofiele Stockfish label) beschouw ik min of meer als mijn referentie, mede omdat ik hem ook bijna altijd in Sneek kreeg te horen en ik denk te weten hoe hij hoort te klinken. Inmiddels kan ik hem bijna niet meer aanhoren (te vaak gehoord), maar de opname is gewoon fantastisch.

Deze muziek wist mij gisteren weer even te boeien en bezorgde me zelfs even kippenvel bij het beluisteren naar de andere interlink, maar vandaag kon ik er niet warm of koud meer van worden.

Ik wil absoluut geen verkeerde indruk wekken over de Taralabs: hij klinkt op zich prima, maar hij is voor mij niet transparant en verfijnd genoeg. Ik mis een bepaalde spanning in de muziek (emotie-overdracht) en schiet daardoor voor mij duidelijk tekort om me bij de les te houden.

De andere interlink: Kimber Select 1030

Ik heb gisteren natuurlijk al beschreven hoe ik hem vind klinken. Aangezien ik eigenlijk snel uitgeluisterd was met de Taralabs, heb ik vandaag het luisteren naar deze pracht kabel voortgezet.

Mijn mening blijft onveranderd: deze interlink blinkt uit in z'n onopvallendheid. Geen spoortje scherpte, geen aangedikt laag en het blijft superspannend om naar te luisteren. Mijn set heeft nog nooit zo mooi geklonken. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Het klopt gewoon, zonder gezeur. Ik heb hem voor de grap ook even tussen m'n CD speler en versterker gehad en ook hier geldt weer: alles valt precies op z'n plek. Hier klinkt hij ook nog eens een stukje extra verfijnd.

Tja en wat nu :confused::confused::confused:

Is er nog een andere interlink die klankmatig in de buurt komt?

Hoezo wat nu...?

Je hebt de oplossing toch gevonden?.

Bekijk het eens relatief. Alles heeft zijn prijs. Zo'n kabel gaat heel lang mee en schrijft nauwelijks af. Vergelijk dat maar eens met een auto. Die is in drie jaar tijd in waarde gehalveerd. Daar hoor je niemand over klagen. En die kost een veelvoud van jou mooie kabel. Dus geniet er maar van.

AudioVorden

Dank je Audiovorden.

Je hebt helemaal gelijk: de keuze is eigenlijk heel erg gemakkelijk (ik maak het mezelf weer te moeilijk).

De interlink is het als je het mij vraagt zeker waard. Maar ik heb niet ala minuut even 1000 extra euro's liggen. De Phono 1 moet eerst nog betaald worden aangezien het er wel naar uit ga zien dat ik hem ga houden :rolleyes: omdat ik nu helemaal weet (mede dankzij de KS1030) waar hij toe in staat is.

Als ik een andere interlink neem, krijg ik misschien spijt. Ik weet zeker dat als ik de KS1030 neem, ik nooit meer op zoek hoef naar een andere interlink (tenzij de kat hem door knaagt :o ).

Eigenlijk heb ik mijn keuze dus al gemaakt, maar moet het alleen nog financieel sluitend gemaakt worden.

Ik denk dat ik de afgelopen dagen weer wat wijzer ben geworden mbt mijn set.

Hoi hoi Gerald,

we gaan het effe moeilijker maken... :P:rolleyes:

Heb je je al eens nagedacht wat de combi Phono 2 (1000 euro) + een interlink van 500 euro zou tweegbrengen in je set... naar welk nivo je draaitafel gaat!!

Ik wil het op dit ogenblik niet weten ;):)

Gr

Stef

Beste UKsub,

Ik was niet overtuigd van de meerwaarde/meerprijs van de Phono2. Voor mij voldoet de Phono 1 prima en zou die 500 EURO in mijn zak steken/investeren in een goede interlink.

Enno

Hoi Enno,

fijn te lezen dat er nog iemand is die een beetje vertrouwd is met de phonotrappen van Bluenote

Ik hou mij momenteel ook wel bij de Phono 1, heb em trouwens nog maar 4d

De vooruitgang die ik nu maak is ongelooflijk fijn om waar te nemen en geeft mij het gevoel da'k goed gedaan heb om de OC-9 te nemen.

Gr

stef

Hoi hoi Gerald,

Heb je je al eens nagedacht wat de combi Phono 2 (1000 euro) + een interlink van 500 euro zou tweegbrengen in je set... naar welk nivo je draaitafel gaat!!

Gr

Stef

Ha die Stef,

Ik heb wel ergens als gelezen dat de Phono2 een wat rustiger beeld geeft dan de Phono1. Maar voor 1000 euro heb je ook de Simply Phono van Unison Research en die schijnt ook echt heel goed te zijn.

De Phono 2 (of welke andere phono-pre) zal in mijn set wellicht ook weer een stuk mooier klinken als hij met de KS1030 wordt aangesloten en ik vraag me af of een andere phono-pre met een mindere interlink net zo fraai klinkt als de Phono1 met de KS1030.

Deze combi doet het gewoon erg mooi in mijn set (alsof het er voor gemaakt is). Ik ben daar echt door overdonderd, mn door de rust die het nu uitstraalt, maar toch ontzettend levendig. Ik luister nu naar pure muziek. Het is in elk geval de richting die ik op wil en waar ik jaren mee vooruit zou kunnen.

Hoi hoi Gerald,

Gr

Stef

Beste Stef,

Ik kan je verzekeren , dat een BlueNote Phono 1 met een Kimber KS 1030 veeeel meer zoden aan de dijk zet dan een BlueNote Phono 2 met een Kimber KS 1010.

De verschillen tussen een P 1 en P 2 zijn behoorlijk klein .

Anders gesteld de BlueNote Phono 1 geeft verschrikkelijk veel kwaliteit voor zijn geld , als je echt een stap wilt maken zul je van de Bluenote Phono 1 naar een Unison Research Simply Phono moeten of naar een Roksan Ref. Phonotrap.

MvG,

Haudio

Ha die Audiofreak,

Ik vond het zelf ook een leerzame zoektocht en als je me van te voren de uitkomst had verteld, dan had ik het niet geloofd. Wie hangt er nu een interlink van 1000 euro tussen een Phono 1 van 500 en een Unico P van 1000. Aangezien ik nu met eigen oren heb kunnen horen hoe groot de verschillen kunnen zijn, ben ik overtuigd en is de uitgave gerechtvaardigd (ik hoop dat m'n partner dat ook vind :huh: ).

Enfin, voor mezelf ben ik er denk ik wel uit. Ik ga de Phono 1 eerst afrekenen en kijken hoe ik zsm het bedrag voor de KS1030 bij elkaar krijg geharkt. Ik denk dat ik binnenkort maar even een tripje naar Sneek plan (al was het alleen maar voor de gezelligheid).

Oh ja, de TPD Ascent heeft inmiddels een vaste plek verworven tussen m'n CD speler en versterker. Blijft ook een erg mooie interlink.