Hans van Liempd Posted 29 oktober 2005 Report Share Posted 29 oktober 2005 Zo hebben we bijvoorbeeld een vrij harde woonkamer met weinig dempende meubels. Dit is natuurlijk verre van ideaal voor een luisterruimte, maar we houden niet van kleedjes. Ik houd niet van een slecht geluid..... Dan maar kleedjes..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 oktober 2005 Report Share Posted 29 oktober 2005 Ik vind een uitspraak "Ik spuugde bekant mijn bier uit toen ik die grafieken zag... doe eens normaal zeg. niet echt constructief. Ik ben mij er niet van bewust dat ik niet normaal heb gedaan. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik kan door toch echt niets waardevols in zien. Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in maar over zulk soort dingen val ik liever niet meer. Van de regelmatige forumvogels weet eenieder inmiddels wel hoe ze gebekt zijn en daar lees je maar het beste overheen Wat betreft de Klipsch-speakers en onthullend/gevoelig voor kabels, daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben. De Kimber is wel een kabel (qua prijs) die je niet zomaar aanschaft; de meeste componenten gaan op den duur toch de deur weer uit. Audiospullen hebben gemiddeld nu eenmaal niet zo'n lang leven maar zoiets als de Kimber koop je "voor eeuwig" en dan moet hij wel steeds de goede match blijven/blijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 wie weet koop je de kimber niet voor eeuwig Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 ik vind dit bericht TOTAAL NIET OP Z,N PLAATS VAN JOU. als er iemand met puurheid recenseert,in mijn perceptie ben jij dat wel gruiter. dus bravo. Beste, Ik ben dit volledig met joopus eens. Wat Gruiter beschrijft in z'n antwoorden over zijn luisterbelevingen bij zijn zoektocht naar de juiste kabel,vond ik dus heel plezierig en kundig.Het maakt mij juist ook weer nieuwsgierig naar de Kimber KS serie.Maar ook naar de set van Gruiter. Wat ik leuk vind bij het lezen van een recensie of een luisterbeleving van iemand is juist hoe iemand iets probeert te omschrijven van hetgeen wat hij heeft gehoord. Voor mij maakt het niet uit of die iemand een hobbyist is of een recensist/journalist is. Dank je voor de het compliment. Je bent overigens altijd welkom om te luisteeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 ik vind dit bericht TOTAAL NIET OP Z,N PLAATS VAN JOU. als er iemand met puurheid recenseert,in mijn perceptie ben jij dat wel gruiter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 ik vind dit bericht TOTAAL NIET OP Z,N PLAATS VAN JOU. als er iemand met puurheid recenseert,in mijn perceptie ben jij dat wel gruiter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 Even een update ......... De afgelopen weken heb ik nog steeds naar volle tevredenheid LP's afgespeeld met de Kimber KS1030 aangesloten tussen de Bluenote Phono 1 en m'n Unico P. Ik wilde hem eigenlijk houden, tenzij er een alternatief bestaat die net zo transparant klinkt, maar minder stevig geprijst. Op een gegeven moment kreeg ik de tip van een mede forumlid om eens te luisteren naar een Harmonic Technology Pro Silway mkIII interlink. Ik heb daarop weer contact gezocht met Audio Selectief en afgesproken dat ik afgelopen zaterdag zou langs komen om deze interlink op te halen. Zaterdag natuurlijk vroeg opgestaan en met de bus naar Sneek afgereist. Ik wist dat de Sint ook zou komen, maar had me niet gerealiseerd wat voor een impact dit had om uiteindelijk de winkel van Henk te bereiken. De bus reed niet door naar het centrum, maar stopte voor de brug die open stond. Hier moest ik uitstappen bijna een uur wachten voordat de Sint er door was. Daarna ging de brug gelukkig dicht en moest ik me een weg banen door een massa kinderen met hun ouders. Het was dus een hele onderneming. Uiteindelijk ben ik dan toch bij Henk aangekomen, waar het zoals altijd erg gezellig was. Ik ben dan ook tot sluitingstijd blijven plakken alvorens ik weer op de bus naar huis stapte. Thuisgekomen heb ik meteen de KS1030 losgekoppelt en de HT Pro Silway aangesloten en ben gaan luisteren. Ook de zondag erop heb ik heel wat uurtjes kunnen luisteren en ik was best tevreden met de klank. Ook deze interlink klinkt open en transparant, heeft geen scherpe randjes en straalt er straalt een bepaalde rust uit. Het laag klinkt wel iets minder strak dan met de Kimber, maar ik vond het absoluut niet storend (het geeft voor mijn gevoel juist iets meer body aan het geheel). Daarbij komt nog dat de kabel nog niet ingespeeld is. Het is dus een hele aangename kabel om naar te luisteren, eigenlijk niets verkeerds aan. Deze week moest ik me ziek melden (flink verkouden) en was daardoor in de gelegenheid om nog wat meer te luisteren naar Pro Silway mkIII en ook eens een A-B vergelijk te doen op bepaalde muziekstukken. Wanneer ik een tijdje naar de Pro Silway heb zitten luisteren en vervolgens de Kimber KS1030 weer aansluit dan hoor ik duidelijk dat deze interlink toch iets meer laat horen: ik kan op een lager luistervolume beter volgen wat er allemaal gebeurt. Daarnaast sprankelt het allemaal net wat meer. Dit spreekt me toch net wat meer aan. Daarentegen lijkt te Kimber ietsje onrustiger te klinken dan de Pro Silway, maar ook de Kimber zal nog wat meer inspeeltijd nodig hebben. Ik zit nog steeds ziek thuis, waardoor ik heel veel tijd heb gehad om naar de verschillen tussen de Kimber KS1030 en de HT Pro Silway te luisteren. Hoe meer ik luister, des te meer gaat mijn voorkeur uit naar de KS1030 ondanks dat de verschillen niet dramatisch zijn te noemen. Ik heb een aantal LP's die erg analytisch klinken. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de LP's van Sade. Er is wel veel detail te horen, maar het klinkt niet echt levendig (beetje steriel en vlak). Ik heb deze LP's al erg lang en ken ze door en door. Toch weet de Kimber hier een vleugje meer uit te halen (ruimtelijker, helderder, levendiger), waardoor het weer net even wat muzikaler klinkt en het erg prettig is om naar deze LP's te luisteren. Met de HT Pro Silway klinken dezelfde LP's gewoon ietsje minder fraai. De Harmonics Technology Pro Silway mkIII behoort duidelijk tot een van de betere interlinks die ik in mijn set heb mogen beluisteren. Hij heeft een mooie neutrale klank en klinkt nooit scherp of opdringerig. De Kimber KS1030 is een tikkeltje transparanter (en eerlijker) en weet mede hierdoor mijn aandacht vast te houden van begin tot het einde. Ik heb me natuurlijk zitten afvragen of deze nuanceverschillen het verschil in prijs rechtvaardigen en ik denk dat ik deze vraag met "Ja" zal moeten beantwoorden. Het gaat tenslotte om muziek weergeven en dat doet de KS1030 zeker. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 (edited) "flink verkouden" en goed luisteren gaat niet samen "flink verkouden" en ziek zijn ook niet trouwens "beterschap" dan maar... Mijn oren doen het verder nog prima. Edited 16 november 2005 by gruiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 Deze week moest ik me ziek melden (flink verkouden) en was daardoor in de gelegenheid om nog wat meer te luisteren Ik zit nog steeds ziek thuis, waardoor ik heel veel tijd heb gehad om naar de verschillen tussen de Kimber KS1030 en de HT Pro Silway te luisteren. Hoe meer ik luister, des te meer gaat mijn voorkeur uit naar de KS1030 ondanks dat de verschillen niet dramatisch zijn te noemen. "flink verkouden" en goed luisteren gaat niet samen "flink verkouden" en ziek zijn ook niet trouwens "beterschap" dan maar... Een lezer van de krant van wakker Nederland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 Nee gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 november 2005 Report Share Posted 16 november 2005 @ Gruiter, Als eerste maar BETERSCHAP !! Ik kan je helemaal volgen.Ik heb de HT Silway ook op proef gehad destijds,de 1e uitvoering.Goed omschreven de verschillen tussen de Kimber en de HT. Je zou die HT ook eens tussen je cd en versterker zetten en vergelijken met de TPD Ascent die je ook hebt.Ongetwijfeld zal de HT nog iets verder gaan dan de TPD,maar is dat dan het prijs verschil volgens jou je waard als je tussen die 2 (HT en TPD) zou moeten kiezen. Bij mij was het zo dat ik op de TPD Ascent en de HT Silway moest gaan kiezen.Dat de keuze op de TPD uitviel had te maken met dat de TPD een stuk goedkoper was en niet eens zoveel de mindere was.De HT ging wel ietsje verder in het totaalbeeld,dat wel. Ik ben benieuwd of je dat wilt doen en hoe het voor jouw uitvalt tussen die 2.Eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig.Nog meer reden om eens je kant op te gaan komen. Heb je Echoes van PF nu al inmiddels? Met groet, Ha die Audiofreak, Ik zal van het weekend eens kijken wat de HT tussen m'n CD speler doet. Echoes ga ik bestellen en je bent altijd welkom om te komen luisteren. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Ha die Audiofreak, Na de hele middag naar Echoes op LP te hebben geluisterd , is het nu weer tijd voor een CDtje. Ik heb de Harmonic Technology interlink aan m'n CD speler aangesloten. Dit klinkt zeker niet verkeerd. Ik vind de verschillen goed hoorbaar. Ik luister nu naar Radiohead en de muziek wordt nu net wat krachtiger (grootser) neergezet dan met de TPD Ascent. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 heel graag audiofreak, maar eerst eens naar gerald. ik ga je komende week even mailen over een afspraak. neem ik gelijk een cactus cd mee. ik h eb er 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Ha die Audiofreak en Joopus, In de postings hierboven heb ik me voornamelijk gericht op mijn ervaringen tijdens mijn zoektocht naar een mooie interlink tussen m'n Bluenote Phono 1 en Unico P versterker. Zo klonk de Kimber PBJ erg iel en ietwat schel, de TPD Ascent te onrustig en de Kimber KS1030 bleek uiteindelijk (voor mij) de beste oplossing. De HT Pro Silway mkIII is een goede tweede, maar de Kimber KS1030 wint het kwa openheid (er valt iets meer te beleven). Er wordt niets verbloemd of gekleurd. Minder goede opnames klinken echt slecht en goede opnames klinken echt goed. Een algemene indruk die ik kreeg bij het beluisteren naar de verschillende interlinks aan mijn phono versterker of aan CD speler is dat in mijn geval de phono-versterker veel kritischer is naar het kabeltje dat je er aanhangt. Bij de CD speler waren er ook wel verschillen te horen, maar was het minder kritsich. Het klonk nooit vervelend. De PBJ is hier wel een fijne interlink. Heel open en transparant, maar was geen ster in het weergeven van een holografisch plaatje. De TPD Ascent gaat daar een heel eind verder in en heeft verder eigenschappen die ik zo waardeer in de PBJ. Dit was voor mij de reden om voor de TPD te kiezen. Sinds gisteren heb ik een paar uurtjes kunnen luisteren naar de verschillen tussen de TPD en de HT aangesloten aan m'n CD speler. Ondanks dat ik er niet al te veel tijd in heb gestoken meen ik toch het volgende waar te nemen: - HT heeft een bredere stereobeeld dan de TPD. Ook is er wat meer diepte. - HT komt wat bombastischer over. Dit was ook mijn allereerste indruk na het aansluiten. - Bij de HT lijkt de nadruk lijkt meer te liggen op de instrumenten. - TPD klinkt wat verfijnder. - Bij TPD lijkt de nadruk wat meer op de vocalen te liggen. Het is best lastig. Ik kan niet echt zeggen welke van de 2 nu het beste is aan m'n CD speler. Daarvoor zou ik veel langer moeten gaan luisteren. Eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel zin meer in. Ik wil lekker genieten van m'n muziek. :-) Ze klinken in elk geval anders. Gezien de prijs zou je snel geneigd zijn om te denken dat de HT beter zal moeten zijn dan de Ascent, maar duurder is niet altijd beter en het zal zeker ook een kwestie van smaak zijn en misschien zelfs van de muzieksoort die wordt afgespeeld. Zo zou ik me goed kunnen voorstellen dat de HT beter tot z'n recht komt bij muziek van bijv. Radiohead of Massive Attack, terwijl de TPD zich misschien beter leent voor bijv. een Diana Kral of Katie Melua. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Hoi Audiofreak, Wel grappig dat onze bevindingen redelijk overeenkomen. Even terugkomend op je vraag wat ik zou doen als ik voor de keuze zal staan tussen de HT en de TPD. Ik denk dat ik toch weer zal kiezen voor de TPD. Dit heeft voor een deel met de prijs te maken, maar ook omdat CD's vaker als achtergrond muziek worden gedraaid en dan komt het voor mij niet zo nauw of bijv. het stereobeeld nog weer iets verder buiten de speakers komt. De TPD klinkt goed en verveelt of irriteert niet. Voor LP's ga ik altijd speciaal zitten luisteren en beschouw ik meer als een speciaal momentje puur voor mezelf. Het moet dan zo mooi mogelijk klinken. Bij m'n draaitafel combi blijkt een interlink wel een kritische schakel te zijn. Vandaar mijn keuze voor de Kimber KS1030. Ik ben nu tevreden en als ik wel een keer het uiterste uit mijn CD-speler wil halen, dan kan ik natuurlijk ook tijdelijk de KS1030 eraan zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 die draaitafel is super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Ik ben erg benieuwd hoe je hem bij mij vindt klinken. Heb je trouwens nog een voorkeur voor bepaalde muziek of misschien wil je zelf iets meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Ik ben erg benieuwd hoe je hem bij mij vindt klinken. Heb je trouwens nog een voorkeur voor bepaalde muziek of misschien wil je zelf iets meenemen? ik neem wel wat mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Ik ben erg benieuwd hoe je hem bij mij vindt klinken. Heb je trouwens nog een voorkeur voor bepaalde muziek of misschien wil je zelf iets meenemen? nog even, en dan neem ik mijn gitaar, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Achteraf ben ik toch niet zo te spreken over de Twisted Pair Designs Ascent kabels. De interlink legt te veel nadruk op het midden en klinkt vrij "rauw". De luidsprekerkabel heeft moeite met de onderste regionen. Daarom heb ik mijn kabels weer vervangen. De interlink is een Cardas Crosslink en de luidsprekerkabel is de good old Kimber 4VS. Alles is meer in balans. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 juni 2007 Report Share Posted 7 juni 2007 Ha die Hubertinus, Een goede audiovriend van me die afgelopen weekend naar mijn nieuwe CD speler kwam luisteren suggereerde dat de Cardas Crosslink heel mooi zou matchen in mijn set. Dat kan ik natuurlijk altijd een keertje proberen. Mijn favoriet blijft nog steeds de KS1030 van Kimber maar de prijs is gewoon buiten alle proporties. Ik speel nu met een Kimber Timbre aan de CD speler die ik erg fijn vind klinken, maar als je een tijdje naar de KS1030 luistert en daarna de Timbre aansluit klinkt het allemaal net een beetje groffer. Niet dat het storend is (je went er ook weer snel aan), maar ik ben wel erg benieuwd hoe zo'n Cardas Crosslink zich verhoudt tot een Kimber. Hoe zou jij het verschil t.o.v. de TPD Ascent willen omschrijven? Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Hallo Gerald, Ik heb de Cardas Golden Reference thuis gehad omdat ik die voor iemand moest verkopen. Ik was toen in de gelegenheid deze kabel in mijn set te proberen. De kabel had een paar goede eigenschappen, maar ook een waar ik minder blij mee was: het zalvende karakter. De TPD Ascent vond ik al vaker grof klinken. Ook toen ik geen andere kabel om te proberen had. Toch heb ik er een hele tijd mee gdraaid. Ik was er in het begin ook tevreden over omdat hij spectaculair klinkt. De andere eigenschappen vallen je na langere tijd op. Misschien was ik overbluft. De Crosslink heeft de goede eigenschappen van de Golden Reference, maar klinkt niet zo zalvend. En is meer in balans dan de TPD Ascent. geen nadruk op hoog, laag of midden. wellicht heeft de Golden Reference wat meer rust. De Kimber 4 VS heb ik eerst als luidsprekerkabel gehad, weliswaar in een andere set, maar toen de kat hem vernaggelt had is mijn zoektocht naar iets anders begonnen. Nu dus kwa luidsprekerkabel weer bij de beste die ik tot nog toe gehad heb. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 8 juni 2007 Report Share Posted 8 juni 2007 Mocht ik in de gelegenheid komen om de Cardas Crosslink eens uit te proberen, dan ga ik dat zeker doen. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts