erik klijnsmit Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 conclusie, een spike ontkoppelt de bodem van de speaker, een spike koppelt de wanden van de speaker, voor ontkoppelen van de bodem kun je ook 4 duplo blokken nemen natuurlijk.... De spikes ontkoppelen alles. nee, door de bijna oneindige druk per cm2 koppelen ze juist de speaker zelf (dus niet de bodem) heel goed aan de vloer. ( ik vind spikes trouwens belachelijk, waarom zou je een speaker op spikes zetten? zorg gewoon dat de speaker zwaar genoeg is om niet in resonantie te raken , maak hem zo stijf dat ie nergens trilt , en zet hem dan gewoon op wielen, die komen nl heel goed van pas bij het verplaatsen van de luidsprekers om daardoor een mooi evenwichtig en akoestisch ideaal geluidsbeeld te krijgen. maar nee, de audiofiel zet zijn speaker neer op spikes, en verplaatst hem daarna nooit meer , en wanneer ie teveel bas heeft dan koopt ie gewoon een andere kabel....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 conclusie, een spike ontkoppelt de bodem van de speaker, een spike koppelt de wanden van de speaker, voor ontkoppelen van de bodem kun je ook 4 duplo blokken nemen natuurlijk.... De spikes ontkoppelen alles. nee, door de bijna oneindige druk per cm2 koppelen ze juist de speaker zelf (dus niet de bodem) heel goed aan de vloer. ( ik vind spikes trouwens belachelijk, waarom zou je een speaker op spikes zetten? zorg gewoon dat de speaker zwaar genoeg is om niet in resonantie te raken , maak hem zo stijf dat ie nergens trilt , en zet hem dan gewoon op wielen, die komen nl heel goed van pas bij het verplaatsen van de luidsprekers om daardoor een mooi evenwichtig en akoestisch ideaal geluidsbeeld te krijgen. maar nee, de audiofiel zet zijn speaker neer op spikes, en verplaatst hem daarna nooit meer , en wanneer ie teveel bas heeft dan koopt ie gewoon een andere kabel....) Bravo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 (edited) conclusie, een spike ontkoppelt de bodem van de speaker, een spike koppelt de wanden van de speaker, voor ontkoppelen van de bodem kun je ook 4 duplo blokken nemen natuurlijk.... De spikes ontkoppelen alles. nee, door de bijna oneindige druk per cm2 koppelen ze juist de speaker zelf (dus niet de bodem) heel goed aan de vloer. Ik zie dat ik een heel suffe fout in m'n vorige post heb gemaakt: spikes koppelen en niet ontkoppelen. Maar dat blijkt ook uit m'n overige posts. Gek dat iedereen daar overheen leest. Wordt er nog wel gelezen? Erik? Scat-Man? Overige nieuwsgierige lezers? En waar blijft de kinetische energie van de bodem? Heb je die afgericht om te blijven waar het zit? Dat kunstje moet je me ook leren ( ik vind spikes trouwens belachelijk, waarom zou je een speaker op spikes zetten? zorg gewoon dat de speaker zwaar genoeg is om niet in resonantie te raken , maak hem zo stijf dat ie nergens trilt , en zet hem dan gewoon op wielen, die komen nl heel goed van pas bij het verplaatsen van de luidsprekers om daardoor een mooi evenwichtig en akoestisch ideaal geluidsbeeld te krijgen.Precies mijn idee over een 'slechte'bodem. Maar ik zou een flinke woofer niet op wieltjes zetten. Actie-reactie, je kent het wel. Of had je het over die bunkers van jou? Dan lijkt het me geen probleem. Edited 5 oktober 2005 by DIY_Freak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 conclusie, een spike ontkoppelt de bodem van de speaker, een spike koppelt de wanden van de speaker, voor ontkoppelen van de bodem kun je ook 4 duplo blokken nemen natuurlijk.... De spikes ontkoppelen alles. nee, door de bijna oneindige druk per cm2 koppelen ze juist de speaker zelf (dus niet de bodem) heel goed aan de vloer. Ik zie dat ik een heel suffe fout in m'n vorige post heb gemaakt: spikes koppelen en niet ontkoppelen. Maar dat blijkt ook uit m'n overige posts. Gek dat iedereen daar overheen leest. Wordt er nog wel gelezen? Erik? Scat-Man? Overige nieuwsgierige lezers? En waar blijft de kinetische energie van de bodem? Heb je die afgericht om te blijven waar het zit? Dat kunstje moet je me ook leren ( ik vind spikes trouwens belachelijk, waarom zou je een speaker op spikes zetten? zorg gewoon dat de speaker zwaar genoeg is om niet in resonantie te raken , maak hem zo stijf dat ie nergens trilt , en zet hem dan gewoon op wielen, die komen nl heel goed van pas bij het verplaatsen van de luidsprekers om daardoor een mooi evenwichtig en akoestisch ideaal geluidsbeeld te krijgen.Precies mijn idee over een 'slechte'bodem. Maar ik zou een flinke woofer niet op wieltjes zetten. Actie-reactie, je kent het wel. Of had je het over die bunkers van jou? Dan lijkt het me geen probleem. Toch staan mijn flinke woofers op kogels. Met een vinger kun je ze een beetje verplaatsen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts