vrut Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Gegroet, Ik kijk nog wel eens naar Spectral of Goldmund advertenties. Vooral Goldmund is erg dun gezaaid. Nu stond er dacht ik een tijdje geleden een Spectral DMC 12mk1 en DMA 80 op Hear.nl. Het zou samen 2200,- moeten kosten. Nu heeft ene L. uit Z. zeer waarschijnlijk de set gekocht, en hem meteen weer voor 3950,-aangeboden . Wat is redelijk voor zo'n set? En waar moet ik op letten? Zijn er types die bijv. specifiek slecht waren en waarom? Het schijnt dat Spectral net als Goldmund erg 'snel' is. B.v.d. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 De prijs lijkt me redelijk.Gezien de leeftijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Hoi Vrut, Zowel Goldmund als Spectral zijn zonder meer eigenzinnige merken. Je vindt het top of helemaal niets (zwart wit gezegd). Het programma van Goldmund is vrij uitgebreid (zie hun site), zijn altijd wel innovatief bezig en er hangt helaas ook een aardig prijskaartje aan hun produkten. Spectral heeft daartentegen "maar" een aantal produkten in hun pakket. Een merk dat uitsluitend state of the art produkten maakt. Je kan Spectral niet lukraak met andere merken combineren, enige voorzichtigheid is hierbij op zijn plaats. De DMC 12 stond inderdaad niet zo lang geleden voor 1750 Euro op het net. De DMA 80 voor ca. 1400. Gezien de nieuwprijs een "koopje", maar blijft altijd nog serieus geld. De DMC 12 is een juweeltje van een voorversterker, is goed te combineren met andere breedbandige eindversterkers. Natuurlijk ook met de DMA80, 90 of een 100. Mijn ervaring is tevens dat qua bekabeling de MIT's (low impendance) beste resultaat geven. Denk niet dat er echt slechte types waren, gezien de componenten en hoe het spul is gebouwd. Net als Goldmund, worden in hun versterker bepaalde schakelingen toegepast waardoor zij "snel" lijken te klinken. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 29 september 2005 Author Report Share Posted 29 september 2005 Gegroet, Merci voor de reacties. Zelf heb ik o.a. een Goldmund Job Stereo versterker. Het lijkt of het geheel verfijnder klinkt en strakker. Maar vooral het midden en hoog heeft naar mijn smaak voordelen. Beide merken zijn ook erg prijzig. Ik vind zelf dat L. uit Z. erg duur is, hij heeft ook een eigen website waar producten op staan. Hij is wat ik noem een echte handelaar, hij koopt de spullen, en zet ze dezelfde dag voor meer op het web. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts