CoenR Posted 11 oktober 2003 Author Report Share Posted 11 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T is zeker een genot (al heb ik een Nitty) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Heet niemand evaring met hetvolgende systeem voor platenreinigen? Is een eenvoudig systeem met Nitty Gritty componenten dat je thuis op je eigen stofzuiger kunt aansluiten. http://www.kabusa.com/index_rc.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
moo Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hallo Iedereen Luister en Huiver. LP s verzamelen doe ik al meer dan 40 jaar!! dus als je geld wilt besparen en geld wil verdienen moet je luisteren.(hoef niet hoor,pruts lekker verder) A=koop alleen orgineel/nieuw of gebruikt.denk bij tweede hands moet je op gradatie letten,stel vraag welk element en draaitafel gebruikt word.gradatie bepaald de waarde van de lp en ook de zeldzaamheid. voorbeeld:ik heb 35jaar geleden een lp van roy orbison gekocht bij een failliement van een platen zaak. toen koste di lp met gradatie {mint exelent}100gulden ,nu 800 dollar in goede staat.bij gebruikte lp s met gradatie vg + niet kopen bevat al tikken.minder waard.buiten euro wordt met gradatie gerommeld buiten europa v.s. japan engeland etc is strafbaar. De opname etc klinken bij orgineel perfect beter dan copieen.dus dat is A op grote lijnen. Je haald en hoort ook meer uit de installatie. B=lees de biografie van zangers etc op hun site zo kom je achter welk label je moet hebben etc.en de zelldzaamheid v d lp.en serie nr. C=verschillend persingen/labels .master recording altijd goed wel duur is wel genieten japanse pering ook prima wel met obi dus een losse band over de lphoes.nooit weggooien.amerikaanse persing geeft meer dynamies en geoed in het middengebied strak etc. Dat was een beetje in kort alles bij mekaar als je dat weet kan je meer uit je installatie halen inplaats allerlij dure dingen uit teproberen want daar zit die now how niet in.de now how zit kennis van je lp s. dit hoor je zelden ze smeren je van allerlij dure install aan.zelf hebben de verkopers een stereo toren thuis. verkopers kwamen vroeger wel is bij me thuis.vaak met pen en papier om titels op te schrijven van lp s dus die kennis is vaak erniet.geloof me.(welke cd je neemt,verliest)Maar vaak pak ik pen en papier af!!. maar meestal moet je die lp s uit buitenand halen hier is hoodzakelijk copiien altijd geweest. Nu schoonmaak. al die schoonmaak machines draaien en komt vlloeistof aan tepas.dus werking is allemaal op grote lijnen het zelfde.dus waarom dure merk apparaten etc gaat om de vloeistof en borstel. OKKI NOKKI is genoeg en werk perfect. vergeet niet regelmatig om de half jaar binnenhoes vernieuwen!vpi vloeistof of die van niity gritty is wel beter als van nokki!! Begint er een lampje te branden!!!! mensen dit tip krijg je niet van een winkel of welke hifi.nl dan ook want die kennis is er gewoon er niet bij die mensen.laat je niet gek maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Leuk om zo'n thema op te rakelen Moo. Als je voor mij een goed adres hebt met goede gradaties houd ik me aanbevolen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Yep! For me the same! Heb ook al lang door dat de (eerste) persingen van de originele master meestal beter zijn dan de copies. bvb luister je naar US of UK muziek zoek dan de originele releases niet de Franse, Duitse, Nederlandse persingen: er werden meestal copies van de master tape gemaakt en doorgestuurd naar perserijen op het continent; soms werden die dan nog eens geremasterd, of op dunne vinyl geperst, of slechte of geen nacontrole, enz... Natuurlijk moet je dat alles relativeren: hou je bvb van Elvis muziek en je kan de originelen niet betalen, of niet vinden, en je wil toch naar de muziek luisteren, dan is zo'n copy copy persing natuurlijk nog altijd leuk mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
moo Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hallo Iedereen Heb net nog 20min geleden een bericht geplaats,komen ze gelijk met boeken en bladen. Hiermee will ik zeggen je snap echt niks van. Die boeken geven wel goed aan maar jij!!!snap het dan! hoevergelijk je dat met dat boek,gaat om welke draaitafel je draaid en welk naald en welk schoonmaak apparaat je gebruikt. zo bepaal je je gradatie,denk erom!!buiten europa betaal je alle advocaat etc als het niet klopt. op marktplaat komen ze ook met deze boeken en dan stel je vraag met welke draai tafel draai je en welk element dan???????????? ik heb het zelf met disjockies gehad,dat zijn tegenwoordig de grote prutsers.kenneis zit echt in lezen biografiien.zoals zeg voorheen WIE NIET LUISTERD.moet gewoon lekker doorgaan met kopen van rommel. ik ken zelf mensen die een container vol hebben.ik ben wel is gevraagd om tekomen kijken.wat blijk now.is allemaal van markplaats die rommel vertegenwoordigd geen enkle waarde praat niet over grading ja boekje.maar hoe vergelijk je die?als je een goedkope naald heb kan je niet vergelijken met een duurdere het kan wel een breinaalld zijn.hoe wil zo je gradatie maken.kan alleen met goeie draaitafel en goeie element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hallo Iedereen Luister en Huiver. LP s verzamelen doe ik al meer dan 40 jaar!! dus als je geld wilt besparen en geld wil verdienen moet je luisteren.(hoef niet hoor,pruts lekker verder) A=koop alleen ................................................................ Mooi verhaal hoor, Maar pen dan eens neer hoe je de originele 1e persing kan herkennen, Welke nummers letter enz.enz er in het vinyl horen te staan. Wat is de BUCKINGHAM code hoe zit dat met 1S,2S etc. Waarom klinkt een TML-M anders dan een TML-S enz.enz Daar hebben de lezers wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Ja inderdaad.. No offence, Mo, misschien zijn er oorzaken waar ik geen weet van heb, maar ik heb de grootste moeite om je telegramstijl-posts te lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hallo Iedereen Heb net nog 20min geleden een bericht geplaats,komen ze gelijk met boeken en bladen. Hiermee will ik zeggen je snap echt niks van. Die boeken geven wel goed aan maar jij!!!snap het dan! hoevergelijk je dat met dat boek,gaat om welke draaitafel je draaid en welk naald en welk schoonmaak apparaat je gebruikt. zo bepaal je je gradatie,denk erom!!buiten europa betaal je alle advocaat etc als het niet klopt. op marktplaat komen ze ook met deze boeken en dan stel je vraag met welke draai tafel draai je en welk element dan???????????? ik heb het zelf met disjockies gehad,dat zijn tegenwoordig de grote prutsers.kenneis zit echt in lezen biografiien.zoals zeg voorheen WIE NIET LUISTERD.moet gewoon lekker doorgaan met kopen van rommel. ik ken zelf mensen die een container vol hebben.ik ben wel is gevraagd om tekomen kijken.wat blijk now.is allemaal van markplaats die rommel vertegenwoordigd geen enkle waarde praat niet over grading ja boekje.maar hoe vergelijk je die?als je een goedkope naald heb kan je niet vergelijken met een duurdere het kan wel een breinaalld zijn.hoe wil zo je gradatie maken.kan alleen met goeie draaitafel en goeie element. Wees eens wat duidelijker of in ieder geval je berichtjes. Hoofdletters aan het begin van een zin bijvoorbeeld. Als ik elke keer je bericht eerst 10x moet lezen om de zinnen te ontleden, dan vergaat me gauw de interesse om het te lezen En inderdaad geen offence naar je , maar zoals mede-forumlid Siep terecht aan geeft: geef eens een voorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts