Jump to content

Ad Fundum in de Polder

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik reken ook wel een beetje op de mensen van vorige keer, CGM, Ruud, Arden, Geerdie, Enno, SOTA Jerry, Mordante en wie ik zo in de gauwigheid nog vergeet.

Ik heb bewust nog niet gepost in dit topic omdat ik er dit keer niet bij ben, maar bij deze dan nog even. Vanwege andere verplichtingen (studie) sla ik de komende maanden even over. :(

• Members

Beste Kraus,

De zaterdag ligt bij mij altijd wat moeilijk, daar mijn vrouw dan werkt en ik dus met mijn offspring naar paardrijden en ballet ga. Nu ben ik wel van plan om op 5 november (als deze datum vastligt) te komen, maar dan zal ik pas rond 2 uur aanwezig kunnen zijn. Mochten jullie rond dat tijdstip aan de middag-sessie beginnen, zou het mij dus nog wel aardig passen...

zeg Kraus, :)

ik wilde eigenlijk op de bewuste dag en locatie , gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om mijn speakers door te meten met rose ruis en spectrum analyser.

ze staan daar nl in een grote ruimte , en ik heb ze tot nu toe alleen nog maar in mijn huiskamer kunnen meten.

dit doe ik denk ik maar voordat iedereen er is..... ;)

zeg Kraus, :)

ik wilde eigenlijk op de bewuste dag en locatie , gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om mijn speakers door te meten met rose ruis en spectrum analyser.

ze staan daar nl in een grote ruimte , en ik heb ze tot nu toe alleen nog maar in mijn huiskamer kunnen meten.

dit doe ik denk ik maar voordat iedereen er is..... ;)

Er zullen zeker een aantal betermeters bij aanwezig willen zijn.... :rolleyes:

Hoi Kraus,

Je mag mij ook noteren voor de 5-de november.

In het andere draadje zijn al veel suggesties gedaan over de invulling. Inmiddels vliegen her en der al de nodige namen over het forum van alle mee te sjouwen audioschoonheden... Kunnen we niet gewoon twee sets tegenover elkaar plaatsen in de betreffende luisterruimte? Als we dat dan toch iets willen vergelijken hoeven we alleen maar de stoelen om te draaien. Aanvankelijk speelde ik nog met de gedachte met mijn eigen set te gaan sjouwen -m.u.v. Uttimate Amps, die zou ik dan toch tijdelijk vervangen door 4 x Active I-, maar het lijkt me al vol genoeg.

hoi picoso,

leuk dat je ook komt! :)

bedoel jij met twee sets tegenover elkaar , twee complete sets inclusief speakers?

dat zou leuk zijn , maar de rest moet het er wel mee eens zijn,. ;)

suggesties zijn welkom!!

ook van degene die niet komen.

de beste stuurlui staan immers aan wal, (of was dit juist niet zo bedoeld?? :huh:

Voorlopige datum 5-11-2005; Oud Beijerland

Voorlopige aanmeldingen:

Audiofreak - cd-speler

Beunky - cd-speler/dac

Hans van Liempd - Array pre

Sodejuu - pre/cd-speler

ReneN - pre/electrompaniet

Zee

Duck-Twacy

Headshell

Jaapiekrekel

Arden (evt middag)

John Picoso

Erik Klijnsmit betonnix/eind/pre

Kraus vonBentinck

ik zie net dat kraus al een rijtje heeft gemaakt,

het gaat de goede kant op,

ik heb inmiddels vervoer voor mijn speakers geregeld,

een busje met een hydraulische laadklep. ;)

hoi picoso,

bedoel jij met twee sets tegenover elkaar , twee complete sets inclusief speakers?

Hoi Erik,

Ja, daar doelde ik inderdaad op. Je hebt dan de ruimte als een constante en je laat veel meer twee geheel verschillende visies op muziekreproduktie horen - i.p.v. een set waarin je geleidelijk aan veranderingen doorvoert om tenslotte abrupt terug te keren naar de uitgangssituatie (ook een aardig experiment overigens).

Misschien een paar kleine hoogwaardige monitors :D  om achter de hand te hebben; nog zo'n paar reuzen, dat gaat misschien te ver.

Maar in de 2e week voor de bijeenkomst is het misschien zinvol de inhoud van de dag definitief vast te stellen voor wat betreft de te gebruiken apparaten.

Ik wacht de suggesties en reacties af.

We hebben het hier over een ruimte van 140 m^2 en een groep van 10-20 man. De monitors moeten wel heel wat mans zijn willen ze dat (met enige kwaliteit) kunnen trekken (denk ik). Misschien pessimistisch, maar ik gun niemand een paar verbrande spreekspoelen oid...

Voorlopige datum 5-11-2005; Oud Beijerland

Voorlopige aanmeldingen:

Audiofreak - cd-speler

Beunky - cd-speler/dac

Hans van Liempd - Array pre

Sodejuu - pre/cd-speler

ReneN - pre/electrompaniet

Zee

Duck-Twacy

Headshell

Jaapiekrekel

Arden (evt middag)

John Picoso

Erik Klijnsmit betonnix/eind/pre

Kraus vonBentinck

ik zie net dat kraus al een rijtje heeft gemaakt,

het gaat de goede kant op,

ik heb inmiddels vervoer voor mijn speakers geregeld,

een busje met een hydraulische laadklep. ;)

Hier ontbreekt nog het beste paard van stal: SOTA Jerry!

zie post 3 october 18:48 uur... :)

'n Importeur uitnodigen....??

het mooist zou dan zijn een hobbyset tegenover een fabrieksset.

De basis natuurlijk de speakers van Erik.

Ik denk dan aan de eindversterkers van b.v. Frank-D

Alleen de CD-speler zal een probleem zijn. Een meer dan zwaar gemodde fabrieksspeler kan natuurlijk ook.

:)

• Members

Sorry, moet alsnog afzeggen.

We zijn voor 4-5-en 6 november uitgenodigd op een kasteeltje in Belgie... We krijgen het nog druk met al die weekend-uitjes, maar zo'n kasteeltje...da's vast geen straf. (hoef mijn dochters ook niet meer onder ogen te komen als ik dit afzeg...)

Ik blijf jullie vorderingen in ieder geval volgen, en ben benieuwd naar de conclusies die uiteindelijk getrokken zullen worden.

Bij een volgende sessie zal ik proberen weer aanwezig te zijn.

Alleen de CD-speler zal een probleem zijn. Een meer dan zwaar gemodde fabrieksspeler kan natuurlijk ook.

hoi hans,

we kunnen natuurlijk een zelfbouw set (betonnix , zelfbouw versterkers van Frank d? , zelfbouw pre van telefunken?, en oude zwaar gemodde sony cdspeler van Bas? )

tegenover een set B&W nautilus 801 , class

hoi hans,

we kunnen natuurlijk een zelfbouw set (betonnix , zelfbouw versterkers van Frank d? , zelfbouw pre van telefunken?, en oude zwaar gemodde sony cdspeler van Bas? )

tegenover een set B&W nautilus 801 , class

Op zich ben ik best bereid om mijn complete set mee te nemen, dat is dus een fabrieksset...

Alleen de interlinks zijn dan wel zelfbouw (die worden binnenkort gemaakt voor mij ;):D), maar dat moet te overleven zijn toch?

Voor de rest is alle electronica van

Dat lijkt mij ook een prachtig idee, zelfbouw tegen fabrieks; er heeft zich echter verder ook nog geen zelfbouwer met apparatuur beschikbaar gesteld.

Misschien dat een importeur of fabrikant redeneeert dat er aan zo'n vergelijk geen eer te behalen valtt; ben je beter dan roept iedereen, ja maar het is fabrieks en ben je minder dan roept iedereen ook "zie je wel"

Iemand om te benaderen zou Haudio kunnen zijn; hij heeft bij de vorige sessie ook gezegd dat er misschien wel iets ter beschikking gesteld zou kunnen worden en hij heeft hele goede connecties hear en bij de importeurs.

Sept2005pict3.JPG

Allemaal uit de fabriek... ;)

Recent nog de pannen van het dak gespeeld... :D

De Excel zijn zeker top units, maar of je met een 17 cm woofer 140 m^2 vult met laag vanaf zo'n 40 hz?

Hangt natuurlijk ook een beetje van het soort muziek af hoe goed ze het volhouden (langdurige belastbaarheid ligt rond 100 watt voor de mid/laag units, dat is best veel te noemen). En van de mate van demping in de ruimte.

Natuurlijk wil je zeker geen clippende amp.