Hans van Liempd Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Dat lijkt mij ook een prachtig idee, zelfbouw tegen fabrieks; er heeft zich echter verder ook nog geen zelfbouwer met apparatuur beschikbaar gesteld. Misschien dat een importeur of fabrikant redeneeert dat er aan zo'n vergelijk geen eer te behalen valtt; ben je beter dan roept iedereen, ja maar het is fabrieks en ben je minder dan roept iedereen ook "zie je wel" Iemand om te benaderen zou Haudio kunnen zijn; hij heeft bij de vorige sessie ook gezegd dat er misschien wel iets ter beschikking gesteld zou kunnen worden en hij heeft hele goede connecties hear en bij de importeurs. Allemaal uit de fabriek... Recent nog de pannen van het dak gespeeld... Sjouw je dat dan allemaal mee....???? Ik vindt het prima... Die JK speakers doen het in elk geval bijzonder goed. De CD-speler is in mijn oren ook een bijzonder goede. De (kleine) versterkers vond ik een klein beetje achterblijven bij de andere uit de vergelijkende test toen. Maar dat kan ook aan de speakers gelegen hebben.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 De Excel zijn zeker top units, maar of je met een 17 cm woofer 140 m^2 vult met laag vanaf zo'n 40 hz?Hangt natuurlijk ook een beetje van het soort muziek af hoe goed ze het volhouden (langdurige belastbaarheid ligt rond 100 watt voor de mid/laag units, dat is best veel te noemen). En van de mate van demping in de ruimte. Natuurlijk wil je zeker geen clippende amp. Ergens in 1996 of 1997 vond een CD-presentatie plaats in de Andreaskerk te Hattem. Het betrof een opname van de twee orgels in deze oude kerk. Gemaakt door Johan Ketelaar. Het middenschip van de Andreaskerk te Hattem Voorin de kerk werd een set JK Reference 1 & 2 opgesteld. Aansturing met JK elektronica, de Ultimate pre Amp en twee Reference monoblokken - de kleinkinderen van de Active I, zeg maar. CD speler: Teac , een 10 of een 7, dat weet ik niet precies meer. Bij de toren speelde het echte orgel, aan de andere kant stond de audioset. Ik zat ergens halverwege het schip van de kerk. En ik heb me mateloos verbaasd hoe die twee luidsprekers -geplaatst op twee van die oude kerkstoelen met rieten zitting- de kerk vulden met muziek. Er waren er die vonden het eigenlijk een beetje heiligschennis. Maar 't klonk fantastisch. Dus of mijn set 400 m3 lucht kan vullen met geluid..., ik maak me er geen zorgen over. En met een biamp configuratie al helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Een luistersessie in een kerk... Het plafond is meestal wel lekker hoog Je ziet wel eens van die kerkjes in de verkoop.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Sjouw je dat dan allemaal mee....???? Ik vindt het prima... Die JK speakers doen het in elk geval bijzonder goed. De CD-speler is in mijn oren ook een bijzonder goede. De (kleine) versterkers vond ik een klein beetje achterblijven bij de andere uit de vergelijkende test toen. Maar dat kan ook aan de speakers gelegen hebben.. Hoi Hans, 't Is even inladen en dan rustig naar de plaats van bestemming touren..., 4 x Act 1 op de vloer achter de voorstoelen, 2 x Ref 2 in bak achterin, 3x een doos met CD-loopwerk, DAC en Pre, 2 x Ref op de achterbank. Moet lukken. Als ik zo mag optreden is er wel wat veranderd: - loopwerk met laatste modificatie op de spindel - SPDIF - VDH MC Silver MkII tussen Pre & DAC - triwire JK type III op de LS (i.p.v. destijds: de VDH Revelation) Als de anderen tenminste het een acceptabel of goed idee vinden om deze set op betreffende lokatie op te bouwen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Als de anderen tenminste het een acceptabel of goed idee vinden om deze set op betreffende lokatie op te bouwen... Volgens mij is hier h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Sjouw je dat dan allemaal mee....???? Ik vindt het prima... Die JK speakers doen het in elk geval bijzonder goed. De CD-speler is in mijn oren ook een bijzonder goede. De (kleine) versterkers vond ik een klein beetje achterblijven bij de andere uit de vergelijkende test toen. Maar dat kan ook aan de speakers gelegen hebben.. Hoi Hans, 't Is even inladen en dan rustig naar de plaats van bestemming touren..., 4 x Act 1 op de vloer achter de voorstoelen, 2 x Ref 2 in bak achterin, 3x een doos met CD-loopwerk, DAC en Pre, 2 x Ref op de achterbank. Moet lukken. Als ik zo mag optreden is er wel wat veranderd: - loopwerk met laatste modificatie op de spindel - SPDIF - VDH MC Silver MkII tussen Pre & DAC - triwire JK type III op de LS (i.p.v. destijds: de VDH Revelation) Als de anderen tenminste het een acceptabel of goed idee vinden om deze set op betreffende lokatie op te bouwen... beste picoso, heel leuk idee!! alleen is het misschien beter om de sets naast elkaar op te stellen, ipv tegenover lekaar zoals jij voorstelde. want dan kan iedreen op zijn eigen plaats blijven zitten en hoeven we niet met stoelen te sjouwen , we kunnen bij de set wisseling eenvoudig jouw speakers voor de mijne zetten , zodat we bijna precies de zelvde opstelling krijgen en zodoende een heel aardig oordeel kunnen geven. hoe doen we het met de zelfbouw eindverstekrers?? en met de zelfbouw voorversterker? en evt een zwaar gemodde cd-speler? mijn set mag eigenlijk geen fabrieks spul hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ik zie ineens dat ik te boek sta dat ik de Ayre K-3 zeker mee zal brengen. Die vraag staat bij mij echter nog open. De Ayre is misschien een optie, maar ik had er meer aan gedacht de Micromega mee te brengen. Die laat ook al een groot verschil tov de AVM V1 horen en valt ergens tussen de Array en de AVM V1 in. Bovendien is de Micromega een stuk aansluitvriendelijker De set van John wil ik best wel eens horen. Ik denk niet dat je B&W Nederland zover krijgt een set daar neer te zetten. Daar voelen ze zich een beetje te veel voor volgens mij. Wat zelfbouw betreft. De zelfbouw voorversterker heb ik tegen die tijd nog niet af. Misschien dat ik mijn collega kan vragen 'm uit te lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 Kraus, Misschien is het handig om even een lijstje bij te houden met wie er allemaal komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 Voorlopige datum 5-11-2005; Oud Beijerland Voorlopige aanmeldingen: Audiofreak - cd-speler (alleen 's middags) Beunky - cd-speler/dac Hans van Liempd - Array pre Sodejuu - Ayre of Micromega pre/cd-speler ReneN - Electrompaniet pre Zee Duck-Twacy Headshell Jaapiekrekel SOTA Jerry John Picoso complete JK set Erik Klijnsmit betonnix/eind/pre Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 Sorry, maar streep de Ayre maar door. Die staat nu een week op sap en die gaat nog steeds beter klinken. Raar ding. De eerste dag was al erg goed, maar nu? het heeft weinig zin de Ayre mee te brengen. Als ie een paar uur op spanning staat klinkt ie wel beter dan de Micromega, maar niet bijzonder veel. Nu laat ie de Micromega mijlenver achter zich (NEE, GEEN AUTOSUGGESTIE). De Micromega is na een dik uur op stoom. De Ayre heeft een dikke week nodig om vol op stoom te komen. Ik breng dus de Micromega mee en de Yamaha CDX-880 en de Lenco DVD37 speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 De Micromega is na een dik uur op stoom. De Ayre heeft een dikke week nodig om vol op stoom te komen. Ik breng dus de Micromega mee en de Yamaha CDX-880 en de Lenco DVD37 speler beste sodejuu, ik ben een aantal jaren vrijwilliger geweest bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. daar hadden wij hele grote oostduitsche stoomlocomotieven. het duurde zo'n 10 uur eer je die opgestookt had . we hadden ook kleinere loc's. die stookte je in 6 uur op. nou snap ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 De Micromega is na een dik uur op stoom. De Ayre heeft een dikke week nodig om vol op stoom te komen. Ik breng dus de Micromega mee en de Yamaha CDX-880 en de Lenco DVD37 speler beste sodejuu, ik ben een aantal jaren vrijwilliger geweest bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. daar hadden wij hele grote oostduitsche stoomlocomotieven. het duurde zo'n 10 uur eer je die opgestookt had . we hadden ook kleinere loc's. die stookte je in 6 uur op. nou snap ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Ziet er veelbelovend uit allemaal! Mag ik ook komen? Ik neem alleen niks mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Ziet er veelbelovend uit allemaal!Mag ik ook komen? Ik neem alleen niks mee. Ik heb toch niet te zwaar zitten lobbyen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Zorg jij nou maar dat je van die snotneus afkomt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Zorg jij nou maar dat je van die snotneus afkomt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 Ziet er perfect uit Krauss.... De tafels kun je altijd nog op elkaar stapelen. Al die reflectie vlakken... daar wordt het volgens mij niet beter van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 hoi kraus, werkelijk een mooie ruimte! twee sets aan weerszijde van de ruimte lijkt mij ook niks, je moet iedere keer omdraaien met z'n allen , en degenen die eerst links van de set zitten , komen als ze omdraaien rechts voor de andere set te zitten. mij lijkt het praktischer om de twee sets gewoon bij elkaar op te stellen , en tijdens het wisselen van set gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 De postvakjes aan de rechterzijde ( indien open) zullen smullen van het betonmixlaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 16 oktober 2005 Report Share Posted 16 oktober 2005 Een mooie ruimte. Hopelijk heeft hij echt een 'vergader-akoestiek': een beetje dood. Dat systeem plafond zou best wel eens in beweging kunnen komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2005 Report Share Posted 17 oktober 2005 en jopie m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 oktober 2005 Report Share Posted 18 oktober 2005 Ik stel voor: 's-morgens Erik zijn set eventueel aangevuld met voortrappen en Cd-spelers. 's-middags Picoso's set afgewisseld met Eriks set en gewoon muziek luisteren. Ik denk dat stoelen omdraaien beter is dan de twee sets aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Heeft er iemand een idee hoe laat we gaan beginnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Ik stel voor: Ik denk dat stoelen omdraaien beter is dan de twee sets aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 zeg, ik zat net te denken, is twee sets opbouwen afbreken en vergelijkend beluisteren wel te doen in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts