JWV Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ik heb net de koop van een paar Thiel CS 3.6 beklonken, waar ik uiteraard zeer tevreden mee ben. Nu wil ik nog een laatste goede stap maken in het afronden van mijn set. De aansturing van de luidsprekers zal voorlopig in handen liggen van een Vecteur Club Ten versterker. De Vecteur is een zeer mooie versterker, ik wil alleen nog een stapje verder. Dus mijn vraag is welke versterker komt er in aanmerking? Een aantal feiten: -Cd speler is de Naim CDX -Ik wil een geintegreerde versterker -De 383 en 530 vind ik te duur -Liefst 2e hands, Nederlands model met factuur Een aantal opties: -Sonus Faber Musica -Electrocompaniet ECI 4 -Krell KAV 300IL/400XI -Musical Fidelity M3 -Accuphase 407/307 Ik ben op de hoogte van het laagohmig karakter van de luidspreker, maar ik heb geen zin in een grote eindversterker, en problemen met matchen van vv en ev en extra kabels. Ik weet dat ik hierdoor niet het volle potentieel van de luidspreker benut, maar ben van mening dat bovengenoemde versterkers meer dan reserves genoeg hebben om de 3.6's aan te sturen. Mvg JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hoi JVW, De Musical Fidelity M3 ken ik niet, welk type is dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 30 september 2005 Author Report Share Posted 30 september 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ah! de Tri-vista een machtig apparaat! Ik bezit een afgeleide van de Tri-vista, de a308. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hoi JWV, Staat op een mooie NUvista, voorloper van de Trivista op hifi.nl Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 30 september 2005 Author Report Share Posted 30 september 2005 Weet ik, maar ik ben ik niet van plan om zomaar een versterker te kopen. Ik wil eerst wat advies over wat een goede optie is voor de Thiel's en waarom. Daarnaast wil ik een aantal versterkers beluisteren op de Thiel's. Ik heb dan ook absoluut geen haast om iets aan te schaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 hallo Jwv misschien is dit ook een optie avi laborarory s21 zie hier: http://www.audiotec.nl/product_avi.php?sub=s21_M1-amplifier via een link op de pagina staat er ook gebruikers ervaring tussen van huubF een forumcollega op hififorum.nl. ik was zelf ook erg geintreseerd in deze versterker maar heb hem niet beluisterd omdat er een 2e hands marantz pm14 ki op m'n pad kwam dat scheelde een hoop euroo tjes. ik heb contact opgenomen met studio alkmaar (zit bij mij in de omgeving) en die vertelde mij dat er nog ongeveer 10% korting over de prijs die audiotec opgeeft ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Je geeft al zelf aan dat de Thiel's een laagohmig karakter hebben. Zo'n 3.6 heeft een kleine stroomfabriek nodig om goed aangestuurd te worden. Wat mis je eigenlijk in de Vecteur Club Ten, behalve de extra power die zware eindbakken of geintegreerde versterkers wel hebben? Volgens mij is het een mooie muzikaal homogeen klinkende versterker. gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ik zeg toch een voor eind van M. Levinson. Dus misschien toch nog ff doorsparen? Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ik zeg toch een voor eind van M. Levinson. Ik denk dat Audiopaul daar voor minmaal 50% in mee gaat. Vraag het hem eens (3.6 op ML eindversterker en Sphinx voortrap). De 3.6 heeft volgens mij een behoorlijke krachtige eindversterker nodig en van die ene keer dat ik een Vecteur Club Ten gehoord heb is mij niet bijgebleven dat deze dat was. Succes met je zoektocht. Enno PS ik vind die MF ***-Vista's wel erg mooi om te zien, hoog bling bling gehalte, maar heeft wel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hoi JWV, ik draai tot volle tevredenheid met een ASR Emitter I op Thiel CS 2.3. Ik kom nooit vermogen tekort. De versterker heeft de Thiel in z'n greep. Zeer muzikaal en nergens te scherp of te bonkerig. Eerst met een Audio Research LS-1 voortrap met 2 Bryston 3B's gedraaid op de Thiels wat erg goed klonk, maar deze Emitter gaat verder. Ongelooflijk veel controle over de speakers. In jouw situatie zou een Emitter II ook een hele mooie combinatie zijn. Alleen deze heeft wel gigantische afmetingen, en twee losse voedingen (1 per kanaal) waar de Emitter I er Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Als je geintegreerd wil en een van je opties is een Krell, dan zou ik voor een tweedehands 500i gaan. Die is veel zwaarder uitgevoerd.( Voeding 2 KvA.) Voor een 3.6 moet je wel een zware versterker zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hoi, Ik heb zelf ook Thiel 3.6 gehad en deze gebruikt icm met een Sony ta-Fa70es, dat klonk gewoon heel erg goed. Volgens mij zijn alle verhalen over het extreme impedantieverloop van de 3.6 toch wat overdreven (2 ohm minimaal, dat kunnen volgens mij de meeste versterkers probleemloos aan), de Sony was zonder meer een fraaie, stabiele versterker, maar ook weer geen monster, en deze combinatie speelde bij mij perfect. Heb diverse "uber"eindbakken erop geprobeerd, maar vond de verbetering te gering in verhouding tot de kosten. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hoi JWV, ik draai tot volle tevredenheid met een ASR Emitter I op Thiel CS 2.3.Ik kom nooit vermogen tekort. De versterker heeft de Thiel in z'n greep. Zeer muzikaal en nergens te scherp of te bonkerig. Eerst met een Audio Research LS-1 voortrap met 2 Bryston 3B's gedraaid op de Thiels wat erg goed klonk, maar deze Emitter gaat verder. Ongelooflijk veel controle over de speakers. In jouw situatie zou een Emitter II ook een hele mooie combinatie zijn. Alleen deze heeft wel gigantische afmetingen, en twee losse voedingen (1 per kanaal) waar de Emitter I er Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 30 september 2005 Author Report Share Posted 30 september 2005 Even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet van plan om een voor/eind combi aan te gaan te schaffen ( te veel ruimte, problemen met matchen, extra kosten door netkabels en interlink en voorlopig vind ik een combi uberhaupt te duur). Ik ben van mening dat elk voorbeeld dat ik heb aangegeven in staat is om de Thiel's aan te sturen, misschien niet zo goed als een ML, maar wel voldoende. Wat ik graag zou willen weten is welke van de genoemde versterkers het best combineert met de Thiel's icm de CDX, dit qua klankkleur, ruimtelijkheid, laagweergave etc. Om even in te gaan op de genoemde opties. De ASR vind ik te groot en ik wil liever niet werken met 2 losse voedingen en een accu etc (vind ik al een nadeel van de MF). Verder heb ik de Krell KAV 500i reeds een tijd in bezit gehad en was hier niet erg over te spreken. De Sony TA7ES ken ik niet, maar vraag me af of het een verbetering is tov van de versterker waar ik nu mee speel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Deze meer (!) dan verdubbelt het vermogen van 8 naar 4 ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Deze meer (!) dan verdubbelt het vermogen van 8 naar 4 ohm ahuuummm Dat gebeurt bij iedere !!! normale versterker van 8 naar 4 ohm Zelfs bij een yoko of bose etc. m.vr.grtjzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 [ongelooflijk]. is ongelofelijk. Heb je dat wel goed Joopus?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 JWV, Ik heb al een paar keer DK design gehoord, erg goed. Vandaag gehoord bij Time Audio, in Breda. Morgen ga ik naar Rhapsody daar staat hij in de hoofdruimte volgens zeggen. Mazzel Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ongelooflijk veel controle over de speakers. [ongelooflijk]. is ongelofelijk. Kom op Joopus, Hij komt toch uit het Ooooosten (is in de buurt van Zwolle is dat toch al wel een beetje) en daar is dat heel gewoooon. Bovendien, waarom is het dan geen Jopus? Het is toch ook Joop en Jopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Volgens het "groene boekje" met daarin de nieuwe Nederlandse spelling, kan zowel ongelooflijk als ongelofelijk. Kijk het maar na. Dus zo gewoooon zijn ze in het Oooooosten nog niet, toch? Frank. Maar laten we weer on-topic gaan, daar heeft JWV meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Gegroett, Ehhhh. is het deze Thiel set van www.hifi.nl? Hier wordt een set aangeboden met iets schade aan de bovenzijde voor slechts 1450,-. Ik vind dat weinig geld . Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Hoi, Die musical fidelity tri-vista is een erg mooie versterker, maar er zit wel 'n grote losse voeding bij, dus echt geintegreerd kun je hem ook niet noemen. Thiel heeft zelf volgens mij de nu-vista wel in het "zeer geschikte versterker lijstje" staan. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 11 oktober 2005 Author Report Share Posted 11 oktober 2005 Is er iemand die MF Nuvista, Electrocompaniet ECI-4, of Sonus Faber Musica op Thiel luidsprekers heeft gehoord. Ik zit zelf namelijk sterk te denken over het aanschaffen van SF Musica, aangezien ik deze al eens een keer heb gehad en is toen zeer goed bevallen. Alleen de recentie waarin staat dat het geen versterker is om Amerikaanse luidsprekers mee aan te sturen maakt me wat huiverig. En het vermogen 50w bij 8ohm is misschien wat aand elichte kant. Wie heeft goede raad? En nee geen voor/eind combi (en dat is geen finaciele overweging), een kast vind ik genoeg. mvg JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Is er iemand die MF Nuvista, Electrocompaniet ECI-4, of Sonus Faber Musica op Thiel luidsprekers heeft gehoord. Ik zit zelf namelijk sterk te denken over het aanschaffen van SF Musica, aangezien ik deze al eens een keer heb gehad en is toen zeer goed bevallen. Alleen de recentie waarin staat dat het geen versterker is om Amerikaanse luidsprekers mee aan te sturen maakt me wat huiverig. En het vermogen 50w bij 8ohm is misschien wat aand elichte kant. Wie heeft goede raad? En nee geen voor/eind combi (en dat is geen finaciele overweging), een kast vind ik genoeg. mvg JWV Ik zou het niet doen. Zover ik weet heeft de Musica moeite met zware belastingen (lage impedanties). Ik weet dat de Thiel's niet de makkelijkst aan te sturen speakers zijn. Ik zou een Bryston B100-SST overwegen. Die kan power leveren en klinkt heel erg goed. Als je geen losse voor- en eindversterker wil, is dat een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts