Jump to content

Kwaliteit Sony DVP-NS900V als CD speler?

PascalB
 Share

Recommended Posts

Ik heb de Sony SCD-XB940 QS SACD speler. Deze speler is ook zeer goed (vind ik :D ) met het afspelen van "gewone" CD's. Nu wil ik een multichanel DVD/SACD speler kopen en is mijn oog gevallen op de Sony DVP-NS900V, ook uit de QS serie. Ik heb hier diverse reviews over gelezen maar nergens wordt specifiek iets gezegd over de kwaliteiten als CD speler.

Weet iemand hoe deze speler presteert als CD speler? (of misschien heeft iemand ervaringen met dit apparaat ook als SACD/DVD speler)

Guest Kraus vonBentinck

Ik bezit deze speler zelf en als cd-speler is deze al meerdere malen tot op de bodem afgekraakt, o.a. door John Picoso op het oude hifi.nl.

Ook Kermit vond de cd-weergave bij mij dramatisch slecht.

Zelf vind ik het nogal meevallen en minder kritisch bezoek heb ik nog nooit horen klagen.

In de pers waren de reviews indertijd nogal lovend.

Voor SACD/DVD-weergave is hij prima.

Het was indertijd nog een redelijk duur ding en ik neem aan dat hij als tweedehandsje niet meer dan zo'n

Guest Kraus vonBentinck
Naast die platenspeler van jou verbleekt alles.

Ik wil niet helemaal off-topic gaan en altijd maar door.... over de platenspeler maar een beetje gelijk heb je wel.

De combinatie van een een high-output en een buizenpre dat vind ik op dit moment echt je ware.

Ik heb gisteravond de oude Beach Boys op een LP uit 1967 opgezet en bij van die nummers als Surfin'USA en Help me Rhonda, dan gaat echt het dak er af.

Over de duurzaamheid van vinyl niets dan goeds want die plaat heeft al menig feestje met wapperende houten vloeren goed doorstaan :cool2:

Naast die platenspeler van jou verbleekt alles.

Ik wil niet helemaal off-topic gaan en altijd maar door.... over de platenspeler maar een beetje gelijk heb je wel.

De combinatie van een een high-output en een buizenpre dat vind ik op dit moment echt je ware.

Ik heb gisteravond de oude Beach Boys op een LP uit 1967 opgezet en bij van die nummers als Surfin'USA en Help me Rhonda, dan gaat echt het dak er af.

Over de duurzaamheid van vinyl niets dan goeds want die plaat heeft al menig feestje met wapperende houten vloeren goed doorstaan :cool2:

precies als je een beetje goed met een lp omgaat heb je na 30 jaar nog plezier.

robin