Jump to content

McIntosh C2200 os C46?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Wat raden jullie mij voor een voorversterker aan? Een buizen of een gewone en waarom? Het verschil in geld is dat de buizen voorversterker 500,- duurder is. Wat is het verschil vooral in helderheid van het geluid en in levensduur? En, moet een buizen voortrap ook op een buizen eindversterker of maakt dat niks uit?

Groetjes AudioBill

• Members

De C2200 hoeft niet perse op een buizenbak aangesloten te worden, deze is eigenlijk gemaakt voor de combinatie met de MC2102, maar dat is natuurlijk geen verplichting...

In jouw geval zou ik optioneren voor de C46, en wel om het simpele feit dat deze over een 8-bands equalizer beschikt.

Hou je ook nog 500 Euri over. Klein nadeel kan zijn, dat de C46 maar 1 gebalanceerde ingang heeft, maar de praktijk leert dat dit in 9 van de 10 gevallen ruim voldoende is...

Als het tot de mogelijkheden behoort, moet je de C46 eens met de MC402 proberen, een zwaar indrukwekkende combinatie (niet alleen fysiek). Koop er ooit nog de MCD 1000/MDA 1000 bij (ben je waarschijnlijk failliet),en je hebt een droomset die voor de eeuwigheid is gebouwd...

• Members

Beste Carl,

Of een buizenversterker beter/slechter klinkt, heeft meestal meer met smaak te maken als met kwaliteit.

McIntosh heeft een eigen, wat romantische klank. Dit spreekt je aan, of je vergruist het. Nu ken ik de buizenversterkers van McIntosh niet, maar ik ben bang dat dat wel eens te veel van het goede zou kunnen zijn. Het schijnt trouwens wel zo te zijn, dat voor- plus eind- van dit huis beter combineerd als een huwelijk met een ander merk. (MC402 met Pass Aleph L vond ik klankmatig trouwens een geweldige combinatie)

Gezien de eerdere topics over pre's met een toonregeling leek mij de C46 de beste optie van de 2 gestelden, maar door beiden te beluisteren word je meer wijs dan met wat voor advies dan ook van derden. Nu nog even een goede McIntosh dealer zoeken (dun gezaaid).

Beste Arden,

Is de MC402 hetzelde als de MC252 (behalve het wattage dan) qua kwaliteit en muzikaliteit?

En wat is een romantische klank? Is dat wat voor mij, heb nu een M. Levinson!?

Er naar gaan luisteren ergens is inderdaad niet echt makkelijk.

Groetjes AudioBill

Beste Arden,

Is de MC402 hetzelde als de MC252 (behalve het wattage dan) qua kwaliteit en muzikaliteit?

En wat is een romantische klank? Is dat wat voor mij, heb nu een M. Levinson!?

Er naar gaan luisteren ergens is inderdaad niet echt makkelijk.

Groetjes AudioBill

beste,

waarom ga je niet gewoon luisteren????

en basseer je daar niet je beslissing op...?

uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak..............

[edit] ff overheen gelezen dat dat niet erg makkelijk zou zijn...sory ! [/edit]

• Members

Beste Audiobill,

Met romantisch bedoel ik een rustig karakter, datgene wat veel mensen in een buis of met een platenspeler aanspreken...

Zoals ik al eerder meldde, de buizenversterkers van McIntosh ken ik niet, maar de transistorversterkers ben ik zelf een tijdje mee bezig geweest. Ze hebben een eigen, zeer herkenbaar geluid, en of dit jou als Levinson bezitter aanspreekt... nogmaals, dat weet je pas als je ze hebt beluisterd.

De kwaliteit van deze producten staan buiten kijf, gebouwd als een tank, en vermoedelijk voor de eeuwigheid. Je ziet het ook bijna nooit 2e hands te koop staan, dus als je voor dit merk hebt gekozen zal je niet snel weer overstappen. Misschien wel een eind-station ?

Wat betreft een dealer, bij ons in Naaldwijk zit een McIntosh dealer, maar je kunt volgens mij ook gewoon een afspraak maken bij Transtec.

• Members
Van die Mc geloof ik het zo dat die rustig is Arden. Ik heb zelf Conrad Johnson biet te rustig en ook wel snel hoor.

Carl

Dat van die Conrad Johnson geloof ik gelijk, maar ik heb niet gezegd dat McIntosh niet snel is, integendeel...

Ik vermoed dat dit eigen karakter te wijten is aan de uitgangstrafo's. Het zijn transistorversterkers die gebouwd zijn als een buizenversterker, en sommige ''High-enders'' vinden die uitgangstrafo's dus not done. Je krijgt echter wel een buizen-karakter met Krell-laag (schijnt tegenwoordig een bestaand woord te zijn), en een veel stabielere versterker zal je niet snel vinden.

Alleen jammer dat het weer een zo wanstaltig prijzig merk is, en de looks... net als met het geluid, je gaat ervoor, of je vind het helemaal niets.

• Members

Ben nog eens even gaan zoeken, en ik kom niet verder als 4(!) dealers in Nederland...

Art's Audio in Naaldwijk

Audio Excellence in Zevenbergen

Home Fidelity in Amsterdam

Theo Pruijs AV in Amsterdam (wist niet dat die weer bestond)

... oftewel, erg dun gezaaid.

Toch wel raar voor een zo gerespecteerd merk als McIntosh.

Nu lijkt het mij, dat als er ergens een Quad dealer bij jou in de buurt is, deze ook wel wat zou moeten kunnen regelen.

Mocht dit niet te doen zijn, kun je altijd nog uitwijken naar Antwerpen. Is vanuit Maastricht(?) goed te doen.

MC-INTOSH was aanwezig in Brussel dit weekend, helaas geen demo met deze, wel enige die te toon stonden. Ik heb eens een 352 op proef gehad, en deze stelde mij wat teleur, op mijn speakers wat dit geen goede match; wel een mooi middengebied, hoog iets te soft, wat mij het meest stoorde was het laag die wel duidelijk aanwezig was maar niet genoeg onder controle was. Die nieuwe heb ik nog niet gehoord.

Poulissen in Roermond heeft de McIntosh MA6900 staan, maar het is een beetje KAK zaak, niet echt mijn pakie an, dus eens kijken of Helder te Meerssen aan wat spul kan komen? Anders inderdaad naar Brussel of Antwerpen.

Zit er nou kwaliteits verschil in een MC 252 ten opzichte van een MC 402?

Groetjes AudioBill

Poulissen in Roermond heeft de McIntosh MA6900 staan, maar het is een beetje KAK zaak, niet echt mijn pakie an, dus eens kijken of Helder te Meerssen aan wat spul kan komen? Anders inderdaad naar Brussel of Antwerpen.

Zit er nou kwaliteits verschil in een MC 252 ten opzichte van een MC 402?

Groetjes AudioBill

Beste zal zijn contact opnemen met de invoerder voor een demo, anders zal je het moeilijk kunnen achterhalen; ben je zo teleurgesteld over je Mark Levinson toestellen.

Eens een vergelijk gehoord tussen een MC352 en een ML 332, er is wel wat verschil maar om te zeggen welke het beste klonkte was niet uit te maken.

• Members

Beste AudioBill,

Ik zag je Levinson-set te koop staan vanwege overstap naar McIntosh !!!

Gefeliciteerd, welke combi heb je nu aangeschaft , en waar ben je nu geslaagd met je zoektocht ?

Van die Mc geloof ik het zo dat die rustig is Arden. Ik heb zelf Conrad Johnson biet te rustig en ook wel snel hoor.

Carl

Dat van die Conrad Johnson geloof ik gelijk, maar ik heb niet gezegd dat McIntosh niet snel is, integendeel...

Ik vermoed dat dit eigen karakter te wijten is aan de uitgangstrafo's. Het zijn transistorversterkers die gebouwd zijn als een buizenversterker, en sommige ''High-enders'' vinden die uitgangstrafo's dus not done. Je krijgt echter wel een buizen-karakter met Krell-laag (schijnt tegenwoordig een bestaand woord te zijn), en een veel stabielere versterker zal je niet snel vinden.

Alleen jammer dat het weer een zo wanstaltig prijzig merk is, en de looks... net als met het geluid, je gaat ervoor, of je vind het helemaal niets.

Maakt McIntosh transistorversterkers met uitgangstrafo's??? :blink:

Apart B)