Jump to content

Nieuws van B&O

paul demo
 Share

Recommended Posts

Wie heeft ook het artikel op de intropagina van Hear gelezen over de nieuwe B&O speakers.Ondanks dat ik het merk niet zo hoog heb staan ga ik toch zeker luisteren. Alleen het uiterlijk maakt al nieuwsgierig ;)

Alleen het uiterlijk maakt al nieuwsgierig
Zien er een beetje uit als heksen met zo'n wijde rok en een tovenaarshoed ;)

Bij normaal gebruik gebruiken de versterkers in de luidspreker 2500 Watt.
Hallo zeg, hoeveel zal dat zijn als je wat luider speelt. Ze hebben het over:

"De Beoloab 5 gebruikt state-of-the-art en gepatenteerde ICEpower verserkers die een zeer hoge efficiency bereiken en een zeer laag energieverbruik in de stand-by stand hebben."

Leuk hoor maar wie luistert er naar een versterker in de stand-by stand?

Kan dit echt niet meer volgen confused.gifconfused.gifconfused.gif

Geplaatst door Pjotr:

Kan dit echt niet meer volgen     confused.gif     confused.gif     confused.gif

Volgens mij hebben ze de ad schrijver van Bose ingehuurd ;)

Toch is de kamer doormeet functie wel een goed initiatief (of het werk is een tweede, hoe het werkt een derde)

Bevooroordeelde B&O sceptici zijn jullie. 'k weet zeker dat niemand van jullie langdurig in een woonomgeving (huiskamer) naar B&O apparatuur heeft geluisterd! De BeoLab 1 in combinatie met Beosound 3000 klinkt fantastisch. Mild hoog, gedetailleerd, fraai midden en een fantastisch laag (met dank aan het gesloten systeem van de actieve speaker). Popmuziek en jazzmuziek worden supergoed weergegeven. (en dan die fantastische afwerking).

Nee hoor Bartok, ben niet zo sceptisch over B&O. Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde waren onze buren echte B&O fans en heb daar menig setje mogen bewonderen. Ze hadden vaak het nieuwste van het nieuwste. Het klonk erg goed. Maar ze hebben ook missers gemaakt zoals een speaker met "mid fill-in" driver in een poging een fase correcte weergever te maken. Het design van B&O is niet zo aan mij besteed maar dat is een kwestie van smaak.

Alleen als ik het bericht op Hear lees waarover ik al reeds eerde poste heb ik wel vraagtekens. Krijg daaruit de indruk dat de elektricien twee extra groepen moet gaan aanleggen. En hoe goed het ook moge klinken, vind het gewoon foeilelijk om aan te zien wat daar gepresenteerd wordt al er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het wel mooi vinden.

cool.gif

Geplaatst door Bartok:

Bevooroordeelde B&O sceptici zijn jullie. 'k weet zeker dat niemand van jullie langdurig in een woonomgeving (huiskamer) naar B&O apparatuur heeft geluisterd!

Ik heb tijden B&O thuis gehad, gelukkig nu niet meer !

MvG,

Haudio

Geplaatst door @00@:

op marktplaats zijn eenopvallend aantal mensen nu hun B&O speakers aan het slijten ...

ook toevallig he' !

Misschien gaan die wel voor de ufo's????? confused.gif

Ben zelf geen grote fan van B&O, volgens mij betaal je gewoon te veel voor het design, maar ik wilde wat informatie doorgeven die ik op een noorse site had gevonden die ik nog noet heb gezien hier:

Analoge en digitale ingangen.

prijs in Noorwegen 114.000 NOK ~ 14.500 Euros weet niet of het stuk of paar prijs is.

Ontwikkelkost een slordige 13 mill. Euro. eek.gif die binnen een jaar terugverdient zal zijn (volgens directie) eek.gif

Op hifi.nl had je kunnen lezen dat ze 7950 euro per stuk kosten.

Je kunt ze (digitaal) op je CD speler aansluiten.

Ik ben iig erg benieuwd hoe ze klinken. Vind het zowiezo prima als een fabrikant eens een beetje baanbrekend bezig is en wat risico durft te nemen. Eens niet de platgetrapte paden van zuiltjesspeakers (of de huidige modetrend voor "trapeziumvormige" speakers opvolgd).

Maar de meeste mensen zijn erg behoudend.

Geplaatst door Duck-Twacy:

Op hifi.nl had je kunnen lezen dat ze 7950 euro per stuk kosten.

Je kunt ze (digitaal) op je CD speler aansluiten.

Ik ben iig erg benieuwd hoe ze klinken. Vind het zowiezo prima als een fabrikant eens een beetje baanbrekend bezig is en wat risico durft te nemen. Eens niet de platgetrapte paden van zuiltjesspeakers (of de huidige modetrend voor "trapeziumvormige" speakers opvolgd).

Ik heb via betrouwbare bronnen vernomen dat ze €5400,- of €5800,- per stuk gaan kosten. Dat is wel wat minder dan die eerder aangegeven €7950

Geplaatst door Duck-Twacy:

Eens niet de platgetrapte paden van zuiltjesspeakers (of de huidige modetrend voor "trapeziumvormige" speakers opvolgd).

Tsja, het is dat, of ze houden niet zo van StarWars in de huiskamer. Daar doen ze me namelijk nogal aan denken ;)

Overigens heb ik ook behoorlijk wat tijd doorgebracht met B&O apparatuur en de speakers (uit de jaren 70 van mijn opa en oma) draaien nu nog naar grote tevredenheid bij een vriend op zijn Marantz versterker.

Arne

Hun toenmalige speakers werden ook best goed beoordeeld (die fase lineaire modellen woorbij de bovenkant een beetje voorover helde).

Hun platenspeleres (met tangentiale arm) uit die tijd waren ook niet slecht (iig in de kritieken).

Anyway, het gaat mij persoonlijk om de technische vernieuwing, niet om het uiterlijk. Persoonlijk zou ik ze overigens liever in mijn kamer zetten dan een bv een eikenhouten salontafel (no offence voor diegene die dat wel hebben, smaken verschillen. Mijn inrichting is nu eenmaal "semi technisch". Heb zelfs een truss boog om mijn TV heen staan) ;)

Overigens voor 5000 a 6000 euro per stuk wordt het best een redelijk geprijst produkt (even er van uitgaande dat het allemaal van goede kwaliteit is en het goed klinkt).

Toch zou ik ook liever een Pass Rushmore in mijn kamer zetten omdat ik wel twijfels heb bij de ICEpower modules. Maar ja dan praat je over 40000 euro...

Er staat een test van deze speakers in de Audio of Stereoplay,ik weet het even niet meer.

Ik heb de boekjes wel al in huis,alleen nog geen tijd gehad om ze in te kijken.

Zal morgen wel even wat citaten uit de test pikken en uiteraard het gevelde eindoordeel mededelen.

IKKE

Bij deze de beloofde uitslag van de B&O Beolab 5 luidsprekers.

De Beolab provoceert,zowel optisch als akoestisch.

Aan het eerst genoemde zijn ze bij B&O al gewend.

Wat deze keer verbluffend is,is de naar de voorgrond toe getrokken technische aspecten.

Petje af~Zo voortreffelijk klonk nog geen enkele B&O speaker!

Inzoverre zijn de ontwikkelaars erin geslaagd een quantum-leap te bewerkstelligen.

Een konsequent van binnen naar buiten ontwikkelde luidspreker,die er bovenin mooi uitziet.

Een statement voor het nieuwe denken van de Denen.

En dat is nog maar het begin!

Waardering 4 oren/spitzenklasse A

A staat voor een perfect afgewerkte luidspreker.

Bron~Audio(D) Juni 2003

Auteur~Stefan Schickedanz

IKKE

Maybe it