Members Arden Posted 1 oktober 2005 Members Report Share Posted 1 oktober 2005 In mijn laatste nieuwsbrief van Budgetticket stond dat Metallica en Pink Floyd in 2006 naar Nederland komen voor een concert. Nu had ik al vernomen dat Metallica weer ergens in de zomer in de Arena (altijd garant voor een slecht geluid) zullen spelen, maar weet er iemand waar en op welke datum Floyd zal spelen? (voor kaarten voor de heren kun je nooit te vroeg zijn) Ben ook benieuwd of ze weer samen met Roger Waters zullen optreden. Er is in ieder geval weer iets om naar uit te kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 A Pink Floyd comeback? Not at any price By Anthony Barnes, Arts and media Correspondent Published: 04 September 2005 It has been the question on the fans' lips since the show-stopping reunion at Live8 -would Pink Floyd tour again? And the answer is a definitive no. Not even for $250m. Roger Waters, the one-time leader of Pink Floyd, who quit the line-up two decades ago, has revealed they were offered the cash as pure profit for one last tour. At Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Van mij hoeven ze niet eens wat nieuws te brengen daar ze kunnen putten uit een gigantisch repertoir wat garant zal staan voor een daverende show. Al was het maar puur en alleen voor de nostalgie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Van mij hoeven ze niet eens wat nieuws te brengen daar ze kunnen putten uit een gigantisch repertoir wat garant zal staan voor een daverende show.Al was het maar puur en alleen voor de nostalgie. Ik ben het met Don eens dat ze genoeg hebben om er een knallende show van te maken die velen nog steeds met rillingen langst de ruggengraad doen laten genieten..ik zal er in ieder geval een van zijn Tijdloos..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 ondanks dat ik een redelijke fan ben.... vond ik het optreden op live8 eigenlijk te triest voor woorden..... de heren zijn gewoonweg te oud geworden........ de vocalen zijn te breekbaar geworden..... van mij hoeft het niet meer...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 ondanks dat ik een redelijke fan ben....vond ik het optreden op live8 eigenlijk te triest voor woorden..... de heren zijn gewoonweg te oud geworden........ de vocalen zijn te breekbaar geworden..... van mij hoeft het niet meer...... Ik was anders zwaar onder de indruk van wat de heren ondanks hun leeftijd klaar wisten te spelen!!!! Had dat niet verwacht, maar ik vond het geweldig! En een optreden in NL, nou h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 ondanks dat ik een redelijke fan ben....vond ik het optreden op live8 eigenlijk te triest voor woorden..... de heren zijn gewoonweg te oud geworden........ de vocalen zijn te breekbaar geworden..... van mij hoeft het niet meer...... Ik was anders zwaar onder de indruk van wat de heren ondanks hun leeftijd klaar wisten te spelen!!!! Had dat niet verwacht, maar ik vond het geweldig! En een optreden in NL, nou h Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Het optreden op Live8 was heel leuk om te zien en te horen. Maar was het werkelijk g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Idd 1ennalloor, als je het optreden in Ahoy jaren'70 hebt meegemaakt zal het alleen maar tegenvallen. Daar kunnen ze toch niet meer tegenaan spelen. Koester je goede herinneringen maar ze herkouwen ........ ??? PF is zeker een statement in de popgeschiedenis maar bij een concert heden ten dage zul je mij niet aantreffen. Zwijmelen om je vergane jeugd op ouwe schoenen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Idd 1ennalloor, als je het optreden in Ahoy jaren'70 hebt meegemaakt zal het alleen maar tegenvallen. Daar kunnen ze toch niet meer tegenaan spelen. Koester je goede herinneringen maar ze herkouwen ........ ??? PF is zeker een statement in de popgeschiedenis maar bij een concert heden ten dage zul je mij niet aantreffen. Zwijmelen om je vergane jeugd op ouwe schoenen .... Zwijmelen op je vergane jeugd ja en? Nostalgie noem ik dat en daar is niets mis mee vind ik. In het geval van Pink Floyd kan het naar mijn idee er nog goed mee door. Gilmour vond ik goed bij stem en zijn spel verder leek als van 20 jaar geleden. Wanneer de heren dus een beetje oeffenen dan zal het alleen nog maar beter kunnen worden. Roger Waters is nooit een groot zanger geweest maar met wat oefening zal ook hij het best wel trekken. In the Flesh bijvoorbeeld zo lang geleden is dit niet en voldeed ruim voldoende. Waarom ik een dergelijke band nog steeds graag zie optreden? Simpel gebrek aan beter van de huidige generatie bands that,s all. Floyd kan dus nog best wel. Een andere band welke ik graag nog eens zou zien is Led Zeppelin maar dit lijkt echt niet mogelijk daar Plant zijn stem al heel lang aan slijtage onderhevig is. Plant brengt echter nog steeds nieuw materiaal en dat is gewoon goed hij past zijn stem aan en hij is een nieuwe weg ingeslagen een goede keuze in dit geval. Een andere band welke nog steeds op tournee is Deep Purple maar ook al was ik nog zo,n fan van deze band hier is het gas met name dat van zanger Ian Gillan echt helemaal op en zelfs voor nostalgie komt dit niet meer in aanmerking en al helemaal niet omdat Blackmore er niet meer bij zit (ook een totaal andere weg ingeslagen) Bij Floyd valt het dus allemaal wel mee en dus zou ik de heren dankbaar zijn wanneer ze gingen touren want ja ik zal daar bij zijn en wellicht uit volle borst meezingen wie zal het zeggen? Binnenkort ga ik naar Bob Dylan die heeft nog nooit goed kunnen zingen en wat er nu uit komt zal al helemaal niet zuiver meer zijn maar wat een nostalgie daar doe je het toch voor bij deze artiesten? Nog zo,n voorbeeld waar ik zo,n 10 jaar geleden bij was Jerry Lee Lewis, Chuck Berry en Little Richard en ja dat was leuk al was JLL echt toen al aan het einde van een weg van drank en drugs en niet te verstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 van mij mogen al die ouwe wel stoppen met touren en muziek maken, Zowel voor Pink Floyd (the final cut), metallica (load/reload) en de stones dat hun laastste albums en dan zeg ik het mild niet hun beste waren. Laat ze lekker met pension gaan, zelfe geld voor Ozzie en nog een paar van die andere allemaal vergane glorie. Het beste wat de beatles ooit gedaan hebben is dat ze "optijd" zijn gestopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Ik heb nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 De koper is vast en zeker een liefhebber. Pink Floyd - Animals En >> deze << doet het kennelijk ook nog steeds erg goed. Heb jij die inmiddels ook al, Henk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Lekkere vent ben jij zeg Weet ik toch. Ik vind jou ook wel een lekkere vent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Lekkere vent ben jij zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Voor de liefhebber heb ik hier nog een >> Pink Floyd koopje! <<. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Lekkere vent ben jij zeg Weet ik toch. Ik vind jou ook wel een lekkere vent! Dan wordt het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 De koper is vast en zeker een liefhebber. Pink Floyd - Animals Je bent ongetwijfeld ook wel bekend met de bedragen die voor de MFSL-versies van de cd's over tafel gaan... Ik heb zelf Dark Side Of The Moon en The Wall beide op cd in de MFSL-versie kunnen aanschaffen, beide voor een absolute bodemprijs en dat betekent voor DSOTM 50 euro en The Wall 75... De gemiddelde prijzen liggen 1,5 - 2,5 keer zo hoog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Je bent ongetwijfeld ook wel bekend met de bedragen die voor de MFSL-versies van de cd's over tafel gaan...Ik heb zelf Dark Side Of The Moon en The Wall beide op cd in de MFSL-versie kunnen aanschaffen, beide voor een absolute bodemprijs en dat betekent voor DSOTM 50 euro en The Wall 75... De gemiddelde prijzen liggen 1,5 - 2,5 keer zo hoog... Die prijzen lopen zo op doordat de verzamelaars ze ongeopend in de kast hebben gehouden. Origineel gesealed is bijna alles van mfsl vrij prijzig. DSOTM op cd is de meest gemaakte "limited" van MFSL, en in verhouding dus ook nog vrij makkelijk te vinden. De titel en de groepsnaam maken het voor sommigen gelijk iets extra "magisch" en dan ook nog (wauw!!! ) goud, dat is iets h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Ik heb gisteren nog Pink Floyd live gezien. Nou ja, de muziek van Pink Floyd dan, gespeeld door Dream Theater. Ze speelden 2 sets. De eerste set speelden ze nummers van hunzelf (o.a. van het nieuwe album) en de 2e set speelden ze Dark Side Of The Moon in z'n geheel, inclusief zangeres en saxofonist. Was erg gaaf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts