Haudio Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Beste Allemaal, Afgelopen zaterdag was het gezellig druk voor broodjes is er geen tijd geweest. Maar Frank K uit Wijhe had samen met zijn vrouw en vrienden, speciaal uit Wijhe gebak meegenomen , dus we hebben ons volgegeten in gebak met koffie , of is het andersom . In ieder geval verwacht ik wel van Frank een recentie van zijn nieuwe aanwinst Grado Statement Sonata . Ook over het inspelen wil ik graag het een en ander weten MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 dit is um? een low-output moving iron, ook in een vernieuwde versie. Voordat we van Frank horen over het hoe en waarom en welke alternatieven het niet zijn geworden kun je misschien, nog in de goede stemming vanwege het Wijhense gebak, iets zeggen waarom deze zo geschikt is voor tafel, arm en phonotrap van Frank? Grado's zijn toch vaak high-output elementen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 oktober 2005 Author Report Share Posted 2 oktober 2005 dit is um? een low-output moving iron, ook in een vernieuwde versie. Voordat we van Frank horen over het hoe en waarom en welke alternatieven het niet zijn geworden kun je misschien, nog in de goede stemming vanwege het Wijhense gebak, iets zeggen waarom deze zo geschikt is voor tafel, arm en phonotrap van Frank? Grado's zijn toch vaak high-output elementen? http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 deze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 dit is um? een low-output moving iron, ook in een vernieuwde versie. Voordat we van Frank horen over het hoe en waarom en welke alternatieven het niet zijn geworden kun je misschien, nog in de goede stemming vanwege het Wijhense gebak, iets zeggen waarom deze zo geschikt is voor tafel, arm en phonotrap van Frank? Grado's zijn toch vaak high-output elementen? Hoi Kraus, niet alle Grado's zijn High Output. De Statement serie is low output. Het element is een Moving Iron. Een combinatie van het beste van zowel MM en MC. Voor alle technische achtergronden verwijs ik je graag naar Haudio. En waarom een Grado, nou dat zal ik vertellen. Ik heb voor twee weken terug mijn TD 160 B met SME series III gekocht. Deze was voorzien van een vrij jonge Audio Technica AT 33mc element. Maar voordat deze zijn rondjes zou gaan draaien, ben ik eerst eens informatie gaan zoeken op het WWW. Niks gevonden op het internet op een plaatje na en na verwoede pogingen van AudioPaul, maar eens Henk opgebeld. Ik kreeg daar te horen dat ik per direkt moest stoppen met het draaien met dit element. Wat bleek, de diamant was verkeerd geslepen. En dit betrof de hele serie AT33mc elementen. Dan moet er een ander element komen. Mijn voorkeur ging uit naar een Benz Ace Low. Maar die zou volgens Henk niet goed combineren met de SME III. Na veel praten en heel veel denkwerk van Haudio's kant uiteindelijk op een Grado uit de Statement serie uitgekomen die dus wat uitgangsspanning overeenkomt met een MC low output. En ik moet na een hele avond en zondagmorgen luisteren eerlijk toegeven geen slecht advies, integendeel. Dit maakt echt muziek. Zo oningespeeld, ongelooflijk (ongelofelijk voor Joopus) veel rust en detail en een hele brede stage. En nergens opdringerig. Echt weer een hele grote sprong vooruit vergeleken met m'n vorige element (Goldring Eroica LX) die ook al meer dan genoeg voldeed. Maar de Sonata maakt echt muziek en is totaal niet saai, wat een boel vinden van de Eroica (ik niet trouwens). Ik luister nu al vanaf vanmorgen 08.00 uur onafgebroken zonder dat het begint te vermoeien. Tot zover de eerste luisterindrukken. Frank. p.s. Het is trouwens Wijhe's gebak, en niet Wijhens. Maar het was wel lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 (plaatje is klikbaar) Dit is hem inderdaad. Bedankt Ome Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hey Frank, Bedankt voor het gebakje! Ik heb in de drukte nog even tijd gevonden een stukje op te eten Mooi verhaal, het wordt het na het inspelen alleen maar beter! Groetjes, Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Beste Allemaal, Afgelopen zaterdag was het gezellig druk voor broodjes is er geen tijd geweest. Maar Frank K uit Wijhe had samen met zijn vrouw en vrienden, speciaal uit Wijhe gebak meegenomen , dus we hebben ons volgegeten in gebak met koffie , of is het andersom . In ieder geval verwacht ik wel van Frank een recentie van zijn nieuwe aanwinst Grado Statement Sonata . Ook over het inspelen wil ik graag het een en ander weten MvG, Haudio Hoi Henk, het was wederom een hele gezellige dag. Ook het gebak smaakte zeer goed. En het gezellige babbelen met Berend en Ome Henk zorgde ervoor dat wij ons geen minuut hebben verveeld. Gisteravond rond een uurtje of 7 waren we thuis waarna ik de speler direkt heb aangesloten. Wat maakt dat zo koud uit de kofferbak al muziek zeg. Nog een veel bredere stage dan de Eroica, gepaard met heel veel rust en detail. Nergens schreeuwerig, en een heel mooi laag zonder boemerig te worden. De eerste indrukken zijn meer dan positief. En dan zal het allemaal na het inspelen nog verfijnder gaan klinken. Ik ben z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hey Frank, Bedankt voor het gebakje! Ik heb in de drukte nog even tijd gevonden een stukje op te eten Mooi verhaal, het wordt het na het inspelen alleen maar beter! Groetjes, Marten Jan Hoi Marten Jan, ook jij nog bedankt voor jouw bijdrage bij het afstellen van de gehele combinatie. Het speelt nu echt al de sterren van de hemel. Heel indrukwekkend. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Allereerst gefeliciteerd met de aankoop. Wel leuk natuurlijk om zo eens een dagje uit te trekken voor een element en de AS-behandeling Ook aardig om weer eens te horen dat een Benz Ace niet altijd de standaard beste keus is in elke situatie. Mooie set heb je trouwens (net even gekeken op hifi.nl , zijn toch nog ergens goed voor). Ik heb zelf een oude Grado Platinum Wood (5mV) in een M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hoi Kraus, Henk was in ieder geval lyrisch over de scores op de scoop en riep iets over 100 mu, al weet ik niet precies wat ie daar mee bedoelde. En v.w.b. detail in het hoog, heel mooi en totaal niet schreeuwerig. En het moet tijdens de inspeelperiode alleen maar mooier worden. Ik ben z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Beste Frank, Je hebt de Sonata inmiddels gekocht lees ik. Van harte er mee en veel luisterplezier. Keep the vinyl spinning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hoi Paul, bedankt voor de felicitaties. Het vinyl blijft hier wel draaien. En al helemaal met zo'n mooi element. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Gefeliciteerd Frank met je Grado. Die 160 B lijkt me overigens ook wel leuk. en met SME III Uit welk jaar is die? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 ik had vroeger zo,n reference platinum element er op, dat was ook nniet mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Gefeliciteerd Frank met je Grado. Die 160 B lijkt me overigens ook wel leuk. en met SME III Uit welk jaar is die? Groet, Carl Hoi Carl, ik heb geen flauw benul uit welk jaar die SME III is. Hij doet het in ieder geval h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hai Frank, Die subchasis zijn kennelijk allemaal anders geveerd. Een LP12 is veel slapper dan mijn Oracle die ook steviger wordt geveerd dan die van Haudio. Hoeveel heb je nu voor zoiets betaald (mag je me ook mailen)? Hoewel ik er alleen nog ooit eens een mooie direct drive bij wil. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hoi Carl, je hebt inmiddels een PB'tje. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Hoi Kees, daar heb je helemaal gelijk in. Van 's morgens een uur of 10 tot 's middags een uurtje of 6, en nog geen minuut verveeld. We hadden er de hele dag al voor uit getrokken. En genoten van Henk's ervaring en belevenissen. Uniek. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Van 's morgens een uur of 10 tot 's middags een uurtje of 6, en nog geen minuut verveeld. Hoi Frank, Dat is nou precies het probleem bij Henk, je gaat zitten en kijkt voor je gevoel een uurtje later op je horloge en ziet dan verschrikt dat je nooit meer op tijd thuis zult zijn (wat je uiteraard plechtig beloofd had). Tijdens de rit naar huis worden doorgaans snelheden gehaald die zelfs door flits-apparatuur niet meer gemeten kunnen worden. Ps: veel plezier met je nieuwe aankoop Hoi Kees, gelukkig geen last gehad van flitspalen. Hoewel de snelheid toch een paar keer hoogst illegaal is geweest. En ik had m'n vrouw meegenomen. Dus de belofte om op tijd thuis te zijn ging hier gelukkig niet op. Ik moest gisteravond wel de kinderen ophalen bij m'n schoonouders, maar had gelukkig geen tijd afgesproken. Bedankt voor de felicitaties. En ik ga zeker genieten van dit mooie element. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Na een kleine 20 uur draaien moet ik zeggen dat het element iets meer ballen heeft gekregen. De snare drum heeft meer attack gekregen. Voor de rest valt me ook het open karakter op met een ongelooflijk mooi mid. Het hoog is heel mooi zonder piekerig of schreeuwerig te worden. En een hele mooie brede stage. Het gaat de goede kant op. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts