Lars Posted 23 augustus 2002 Report Share Posted 23 augustus 2002 Is iemand bekend met de speakers van B Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 23 augustus 2002 Report Share Posted 23 augustus 2002 Ik heb regelmatig een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 23 augustus 2002 Report Share Posted 23 augustus 2002 Ik heb ze in Frankfurt gehoord, daar speelde ze alleen klassiek dus ik heb maar een beperkte indruk, het geluid was verfijnd, snel, wat analytisch zeer ruimtelijk, we kregen het idee dat het met rockmuziek nog wel eens tegen kon vallen, misschien. Ze zien er apart uit met alleen een tweeter aan de voorkant (en de rest van de units weggewerkt in de zijkant). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Luister naar een CD van Wibi Soerjadi (of nog mooier ga hem live bekijken) en je luistert naar een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Heb ze niet gehoord maar ik vind ze er wel erg fraai uitzien. Dit staat bij hun grootste model: "2-way system with horn resonator." Nu hoort een hoorn niet te resoneren maar als dit een hoornsysteem is voor plaatsing in de hoek (daar lijkt het op) dan kunnen ze zeker ook met rock overweg. Wat betreft de piano's van Steinway en B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Heb de speakers nog niet gehoord maar de vleugels van Bosendorfer klinken geweldig! Vooral de lage registers klinken zo lekker dramatisch! Tori Amos gebruikt er ook een; zij kan hem het ene moment bijzonder fijnzinnig en lichtvoetig laten klinken, terwijl even later de drama en emoties van de lage registers loskomen....... Steinway met Horowits achter de toetsen is ook erg mooi maar duidelijk anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Haa, ik heb wel eens een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Lars: Dat was dit jaar en weet eigenlijk niet meer of ze ook vorige jaar er waren, maar ze klonken wel heel erg mooi. En wat weer jammer was dat ik dit nu pas weet is dat dit jaar schijnbaar op lente hifi show ook de speakers stonden van dit merk en ik heb ze niet eens opgemerkt. Ze waren niet aangesloten, maar toch. T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Beste, Ik zweer bij Steinway. Op het conservatorium stonden zowel bosendorfers, als steinway's. Voor het lichte muziek genre, speelt (maar at is heel persoonlijk) een steinway lekkerder, en is de klank van de steinway strakker, moderner, en iets moderner. Een Bosendorfer is een stuk vetter in klank, en daarom niet lekker voor lichte muziek. Ik weet wel, wanneer je eenmaal achter eens teinway zit (ik toen elke dag) krijg je een ahrde plasser van hier tot tokyo, dan de klank en het touche. GRoeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Ruud: T Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Wouter Verkuijl:Luister naar een CD van Wibi Soerjadi (of nog mooier ga hem live bekijken) en je luistert naar een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door richard:Aangezien smaken verschillen zou je je ook kunnen behelpen met de muziek van Tori Amos, zij begeleid zichzelf ook (vaak) op een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 'Little Earthquakes' en 'Boys For Pele' vind ik wel de beste cd's van haar, alhoewel op 'Under The Pink' het pianospel het beste uitkomt. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Wat ik irri vind dat ik niet meer weet wat voor een merk piano tijdens de lente hifi show vorig jaar was. Die klonk echt super mooi, niet dat ik ooit als ik een eigen huis heb, een vleugel aanschaf. Daar ben ik denk ik niet muzikaal genoeg voor en geld is natuurlijk ook een groot probleem. Ik zou liever voor de B Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Lars:Ik zou liever voor de B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door richard:'Little Earthquakes' en 'Boys For Pele' vind ik wel de beste cd's van haar, alhoewel op 'Under The Pink' het pianospel het beste uitkomt. Bedankt! Ik zal eens naar die albums opzoek gaan en ze beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Ik moet beter lezen voordat ik wat post, Stefan heeft ook al wat over Tori Amos geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 24 augustus 2002 Author Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door richard:Het principe van een klankkast voor een piano is eigenlijk wel heel iets anders dan een kast voor een luidsprekerbox, een piano moet goed resoneren terwijl de luidsprekerkast zo dood als een pier moet zijn. Weet ik, maar HiFi.nl heeft ook een speaker gereviewd, dat was de(en nu moet ik even spieken ) Musical Affairs Auris 1C. Die is ook grotendeels gebouwd als een klankkast, wel met een luidspreker erin die dat wel nodig kan hebben. De B Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Lars, Voorzover ik weet gebruikt Wibi een eigen Italiaanse vleugel. Klinken wel aardig maar zijn vooral hoger gepolitoerd. Dat vindt Wibi mooier. B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Geplaatst door richard:Dat nabouwen zou je denk ik niet meevallen, voor de piano's wordt hout gebruikt dat vele tientalen jaren zorgvuldig wordt gedroogd (ik meen zelfs soms wel 100 jaar) als dat hout ook in de luidsprekers wordt verwerkt zal het daarom alleen al een kostbare zaak worden. Richard Beste Richard, Het optimale hout voor piano's is hout dat uitgewerkt is. Dat soort hout heeft zo'n 100 jaar in de sloot gelegen. Je zult begrijpen dat dat nog maar heel weinig aanwezig is en onbetaalbaar is. In vroeger dagen werden piano's daar inderdaad van gemaakt. Van mensen die bij Steinway een paar dagen op bezoek zijn geweest om een nieuwe concertvleugel uit te zoeken weet ik het volgende: Van dat 100 jaar oude hout heeft Steinway nog wel enige voorraad maar dat wordt alleen in zeer speciale gevallen aangesproken. Voor moderne piano's wordt veel minder oud hout gebruikt wat volgens strikt fabrieksgeheim geprepareerd wordt zodat het niet meer werkt. Het lijkt mij sterk dat B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Geplaatst door Sebastiaan:Ik zweer bij Steinway. Op het conservatorium stonden zowel bosendorfers, als steinway's. En mijn voorkeur ligt toch bij B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Geplaatst door Wouter Verkuijl:En mijn voorkeur ligt toch bij B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts