Guest Hubertinus Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Al bij het beluisteren van het eerste nummer dacht ik: wat is dat? Er werd me een bas geproduceerd van heb ik me jou daar! En niet van die strakke bas, nee het was meer of je aan het strand zat en die dikke ronde golven zo het zand op rollen. Het hoog en het midden konden mij ook niet echt bekoren, omdat het leek of er een kudde schapen uit de speakers kwam, waar tussen wat noten gesprenkeld werden. Andere cd's met een ander soort muziek opgezet om te kijken of dat wellicht anders klonk. Maar nee hoor, die wolbalen bleven maar door die luisterkamer lopen. Normaal lopen er om zo'n kudde schapen ook zo'n 2 a 3 Border Collies, maar die liepen er hier helaas niet bij, anders had het wellicht af en toe wat lichtvoetiger en sneller geklonken. Hubertinus Prachtig beschreven, ik lag helemaal dubbel! Ik heb al vaker gehoord dat die Marantz niet echt geweldig is, vraag me af waar dat aan ligt. Marantz heeft toch best een goed reputatie op het gebied van versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Marantz heeft best wel goede versterkers gemaakt, maar ook veel niet goede. Het laag is altijd een probleem, en dat is mede te danken aan het voedingsontwerp (relatief hoger voedingsimpedantie). Schande is ook de vele metalen bruggetjes op de versterker printen achter de emmitor weerstandden. Je meot je dus voorstellen dat je signaal eerst door minimaal 12 metalen bruggetjes gaat met de afmetingen van een "nietje" dat zijn dus al 24 solderingen. Dat komt de dempingsfactor niet ten goede!. Heb enkele marantz versterkers gemodifceerd, door al deze bruggetjes te bypassen en een semi nieuwe voeding te ontwerpen. Je weet niet wat je hoort!!! Dit is overigens geen sluipreclame wat we modifceren GEEN versterkers meer. Dit vind ik een van de beste geintergreerde versterkers vandaag de dag te koop! samen met de Musical Fidelitiy Nu-Vista Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 ik heb helemaal geen affiniteit met m.f. ik heb ooit zo,n hele dure in huis gehad, en die was met 2 dagen al weer vertrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 ik heb helemaal geen affiniteit met m.f. ik heb ooit zo,n hele dure in huis gehad, en die was met 2 dagen al weer vertrokken. Beste Joopus, Ik normaal ook niet, en al helemaal neit de bouwkwaliteit. Maar deze nu-vista is wel erg fraai, kan niet anders zeggen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Ik vond die Marantz ook niet om naar huis te schrijven.... Lees maar hier... Geluisterd bij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Er is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Maar nee hoor, die wolbalen bleven maar door die luisterkamer lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Even geheel off topic, maar het is vaak zeer slecht gesteld met de Nederlandse taal op dit forum Sluipreclame = sluikreclame Dichtslippen = dichtslibben Ik heb trouwens een Marantz SR9200 voor het HT gebeuren en die klinkt niet slecht ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 scherp...... karma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Even geheel off topic, maar het is vaak zeer slecht gesteld met de Nederlandse taal op dit forum Of wat dacht je van de (nieuwe spelling ) woorden die veel jeugdige® forumleden gebruiken, zoals: 'Me' of 'men' i.p.v. mijn of 'is' i.p.v. 'eens' Goed...genoeg off-topic nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Even geheel off topic, maar het is vaak zeer slecht gesteld met de Nederlandse taal op dit forum Of wat dacht je van de (nieuwe spelling ) woorden die veel jeugdige Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 educatie is belangrijk, onthoud dat goed. geen schorrie morrie gedoe hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 In deze prijsklasse zou ik ook niet gaan voor de Marantz, ziet er bovendien heel kitscherig uit...kermishorloge-chique. Wat de klank betreft: ik houd van die typische Marantz klank in het budget-segment, natuurlijk en homogeen, (PM 7200..voorheen de PM 78 en de 66ki), die ik mis bij de concurenten (Rotel mist warmte en NAD is gortdroog)...maar in de prijsklasse van de PM 15 S1 vind je eenzelfde natuurlijk klankarakter, maar met meer dynamiek en punch bij zoveel andere merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 toch heb ik een groot zwak voor marantz./ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Beste, Laten we wel wezen, de PM15S1 is wel met de meest serieuze intensie's ontworpen en gebouwd. Discreet opgebouwde preamps etc. Alleen klinkt ie helaas toch niet zo goed Wat ik zeg die voeding moet anders! en ze moeten ophouden met die tig metalen bruggetjes op de eindtrap printen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 toch heb ik een groot zwak voor marantz./ Ik ook en als de PM 15 S1 net zo goed klint als de PM 17 MKII dan is het een dijk van een versterker, maar zoals gezegd, in die prijsklasse ben je bij de concurrent beter uit, zeker als het gaat om dynamiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 De nieuwe Denon PMA 2000 AE of zijn voorganger de 2000 MK II Linn kolektor, Rotel RA 1072 en Arcam FMJ A 32 bijvoorbeeld. Al moet ik toegeven dat de vormgeving van deze merken, met uitzondering van de Denon, mij niet echt aanspreekt. Eigenlijk ben ik heel conservatief en vindt ik de Marantz PM 17 en Denon PMA 2000 in deze prijsklasse het mooiste wat uiterlijk betreft dan...jammer dat de nieuwe Marantz er zo verrot uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Wie heeft er plaatje voor mij, van het binnenwerk van de PM15-S1. Ik kan helaas nergens wat vinden. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Bedankt Nout Het ziet er mooi uit, maar wel ietswat slorgig door de bedrading die door de versterker loopt. Maar het harwireren van de elco's vind ik wel weer een goede zaak. Dit is een beetje de ouderwetse manier, zoals ze het vroeger veel vaker deden. Later werden de elco's steeds vaker op de print gemonteerd. Dat ziet er opgeruimder uit, maar printbanen zijn vaak dunner dan bedrading. Alleen staan de elco's op de print wel weer dichter bij de eindtranstistoren. Wat nou echt beter is, blijft de vraag Toch vraag ik me af waarom Marantz, Accuphase, Denon enz niet meerdere kleinere elco's in de voeding plaatsen. Hierdoor wordt de versterker vaak een stuk dynamischer en sneller in het laag. En toch vind ik de PM-17 intern een stuk mooier opgebouwd van binnen. Dit heeft een beetje een "zelfbouwgehalte" om te zien. Het doet me erg denken aan de opbouw van oudere Sony versterkers. Ook vaak veel bedrading en een iets wat rommelige opbouw. Groeten Edwin, en bedankt voor het plaatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Moet je dit zien, wat een plaatje van een geintegreerde versterker. Net zo duur als de marantz PM15-S1. Ik vrees alleen dat deze ook weer zwoel zal klinken. Maar het ziet er keurig uit. Ik vind dit qua uiterlijk de mooiste geintegreerde versterker om te zien. Deze versterker doet mij ook een beetje denken aan de interne opbouw van de oude Sansui versterkers. Dit is echt mooi vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 de pm 17 ziet er geweldig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 de pm 17 ziet er geweldig uit. Ja, hij ziet er mooi uit, Jopie. Ik zeg altijd, als hij er net zo mooi uit zag als dat hij klonk, dan was het een wereldversterker. Nu is het het helaas niets meer dan een decorstukje met een temperatuurmeter voor de huiskamer. Nee, dan toch veel liever een Cyrus. Die klinkt tenminste beter dan hij eruit ziet. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 geef eens een plaatje van de mooie cyrus 6 in het zwart. overigens kan ik mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts