Jump to content

Dit is het helemaal!

ravon
 Share

Recommended Posts

Wat een dom gelul weer zeg.

GELUL????

Gegroet,

Mij lijkt het leuk een zelfbouw kabel demper te maken. De harmonix heb ik nog niet gezien, maar het lijken een stel verdedelde sjoelschijven. Het moet toch mogelijk zijn bijv. steuntjes te maken die de kabel iets van de grond houden (evt met een soort demping)? :blink:

Weet iemand waar de dempers en steunen aan moeten voldoen? Zou een kleine vierkant stukje hout op dempers niet voldoen? Hoe zit het met de magnetische velden e.d.? Kun je ze niet gewoon meten?

Ik ben per definitie niet tegen of voor zo'n product voor ik het gehoord heb. Ik vind het wel interessant, maar zou graag iets zelf maken en dan evt. de beschrijving op het web zetten. :o

Mij lijkt het een idee eens de grootste balk van Gamma te nemen en deze dan in stukjes van 10 - 15cm. eens te proberen.

Kom op techneuten (zie blokgolven e.d.) hebben jullie een idee aan welke voorwaarden de schijven enz. aan zouden moeten voldoen :D ?

groeten, Fred

Kom op techneuten (zie blokgolven e.d.) hebben jullie een idee aan welke voorwaarden de schijven enz. aan zouden moeten voldoen :D ?

groeten, Fred

Neem draadloze! Sinds een tijdje zijn er wireless modems om te kunnen forummen. Dus binnekort vast ook wel de "Wireless" speakerkabel, zijn we van dat hele gezeur af.

:D

Dat verschijnsel is toch al lang onderkend?

Ik bedoel, de heren Nuon, Essent e.a. gebruiken toch ook hoogspanningsmasten om hun kabels maar niet los op de grond te hoeven leggen :blink::blink::blink:

Met opgewekte groet,

Gegroet,

Mij lijkt het leuk een zelfbouw kabel demper te maken. De harmonix heb ik nog niet gezien, maar het lijken een stel verdedelde sjoelschijven. Het moet toch mogelijk zijn bijv. steuntjes te maken die de kabel iets van de grond houden (evt met een soort demping)?  :blink:

groeten, Fred

kabeltowers.jpg

Opgebouwd uit stukjes PVC-pijp met afsluitdoppen, opgevuld met leisteen en aan de bovenzijde een stukje sorbotane, de kabel hecht zich hier mooi aan vast. Spuiten in kleur naar wens en klaar!

Kosten zijn gering. ;)

Gegroet,

Van de site:

Hi Mike,

you asked for some technical background:

Low capacitance-to-ground (or surroundings) is one of the main goals of the Cable Tower. Lower influences equates to less signal degradation, coloration and smear. We can achieve better tests results over the porcelain powerline insulators due to our lower dielectric constant, unique patent-pending design and lower contact surface area.

Insertion capacitance is the capacitance gain each elevator (or Cable Tower) introduces into the signal path. As you can see, each porcelain insertion capacitance value is nearly 4 x greater than that of Cable Tower. For example, should a listener insert 4 risers per cable, the porcelain insulator will introduce nearly 16 x greater insertion capacitance per channel over the Cable Tower. Again, Cable Tower shows superior performance over the porcelain high-tension power pole insulator; lower capacitance and less signal degradation.

We are very proud of our product. We took nearly a year to design and introduce to market. We wanted to be sure we got it right the first time. Within the brief four months since introduction at CES 2005, we have captured a substantial force of domestic and international dealers. Thank you for your time.

Sincerely,

Daniel Harmon

Dedicated Audio LLC

----------------------------------------

Ehhhhh, om te beginnen ben ik een wtb-er ipv. een electroman. Maar begrijp ik het goed dat deze D. Harmon eigenlijk zijn porselijnen kabel steunen prefaleert boven de kunststof? Nu begrijp ik wel ongeveer capacitieve weerstand''. Ik ga er van uit dat het de weerstand is tegen overslaan van een spanning :confused:. Dus bijvoorbeeld de isolatoren van schrikdraad hebben een liefst zo hoge capacitieve weerstand.

Welnu, als dat zo is, kunnen we nog wat uit het verleden leren (tenminste als de capacitieve weerstand van een materiaal specifiek hoger is voor een bepaalde spanning). Ik kan mij nog de porseleinen isolatoren herinneren bij schrikdraad.

Is het niet een goed idee een stel eenvoudige porseleinen of van een andere steensoort gemaakte bekers te kopen (bij Xenos bijv. ) en deze er eens onder te zetten? :o

Wat ik ook niet begrijp is dat statische elektriciteit :confused: blijkbaar de kabel kan be

smells_like_bullshit.jpg

meer heb ik er (voorlopig) niet over te zeggen.... ;)

[edit]mijn nieuwsgierigheid is wel een beetje gewekt..... wellicht eens een try out doen met wc papier rolletjes ..... [edit]

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Is er niet ergens een thread in een auto-forum waar wordt beschreven dat als je een vergulde trekhaak hebt, dat dan de auto ineens veel beter rijdt? Met mooie foto`s van achterkanten van auto`s, wetenschappelijk ondersteunde gebruikerservaringen (de auto rijdt soepeler, dynamischer en met meer plezier, en hij gebruikt ook nog eens minder brandstof) erbij, ook mensen met zelfbouwtrekhaken enz. Misschien dat dat helpt... Ik neem de moeite niet meer om uit te leggen hoe compleet gestoord de gedachtegang wel niet moet zijn om de afstand tot de grond van een speakerkabel als invloed te zien op de geluidskwaliteit. Ik kan alleen hopen dat zo weinig mogelijk mensen zich laten oplichten door de geldwolven in dit circuit die misbruik maken van het feit dat er blijkbaar [\i] mensen zijn die zo denken.

We took nearly a year to design and introduce to market.

En ik ben de koningin van pluto. :(:angry:

En ik ben de koningin van pluto. :(  :angry:

Wist wel dat jij van Pluto kwam :D Heb hier een collega en die komt ook van Pluto, zal eens vragen ....

Maar verder ben ik het wel met je eens, exorbitante geldklopperij bij goedgelovigen. Het enig heilzame is dat je kabels minder stoffig worden, maar of je dat kunt horen?

;)

Dat verschijnsel is toch al lang onderkend?

Ik bedoel, de heren Nuon, Essent e.a. gebruiken toch ook hoogspanningsmasten om hun kabels maar niet los op de grond te hoeven leggen :blink::blink::blink:

Met opgewekte groet,

Die 'kabelsteunen' hebben een heel andere reden/functie...

@s000...

Zelfbouwtrekhaken zijn, helaas voor de autofreaks, verboden. Volgens mij is (in Nederland) Brink uit Staphorst (of all places...) de enige die trekhaken mag bouwen. Misschien dat je hun eens moet vragen of ze een gouden haak willen/kunnen maken. Of een vergulde, mocht goud niet sterk genoeg blijken te zijn (en dat is het waarschijnlijk ook niet)...

Zaag idd eens een balk in blokjes, en probeer het eens uit, voordat we er weer bovenop springen en het idee belachelijk maken :angry:

Als iemand advies wil over een nieuw aan te schaffen apparaat komt er steevast iemand op de proppen met "GA HET EENS BELUISTEREN!!!", als het over een 'zweverig' produkt gaat wordt het a priori de grond ingeboord, dat is een beetje tegenstrijdig, vindt je niet? <_<

Ik geloof er ook niet direkt in, maar het is leuk om eens uit te proberen. De liefhebbers kunnen er wel weer meetapparatuur en blokgolven bijhalen, en dan hebben we weer een nieuw soort kabeldiscussie :lol:

P.S. Audiopaul: mooi gemaakt!! B) ............................ (en werkt het?????)

Zaag idd eens een balk in blokjes, en probeer het eens uit, voordat we er weer bovenop springen en het idee belachelijk maken :angry:

Als iemand advies wil over een nieuw aan te schaffen apparaat komt er steevast iemand op de proppen met "GA HET EENS BELUISTEREN!!!", als het over een 'zweverig' produkt gaat wordt het a priori de grond ingeboord, dat is een beetje tegenstrijdig, vindt je niet? <_<

Ik geloof er ook niet direkt in, maar het is leuk om eens uit te proberen. De liefhebbers kunnen er wel weer meetapparatuur en blokgolven bijhalen, en dan hebben we weer een nieuw soort kabeldiscussie :lol:

P.S. Audiopaul: mooi gemaakt!! B) ............................ (en werkt het?????)

Wel ebbenhout gebruiken h

Ik voel mij als "trotse" eigenaar van een set NordOst blueheaven ref II buiten gesloten, niemand die "hou de kabel van de grond en voorkom audiofiele problemen voetjes" maakt voor platte luidspreker kabels. :(

Wijze woorden, Buizenbart!

Als iets veel aluminium om zich heen heeft, een duimdik netsnoer, veel nullen achter komma's en ander vernuftige technieken aan boord wordt vaak met veel Oooh's en Aaah's gereageerd.

Veel (de meeste) tweaks die klein, licht, goedkoop of geen specs. hebben worden meestal weg gehoond. Inderdaad behoorlijk kortzichtig.

Toch blijft ook voor cable grounds

- maak ze van plastic bekertjes uit de kantine, vurenhout, ebbenhout (als je het kunt betalen), Red Cedar, kersen enzenzenz) -

gelden; probeer het uit. Als het je voordeel brengt: gefeliciteerd.

Brengt het je niks: pech gehad.

Ik zorg er in ieder geval voor dat bij mij geen enkele kabel de grond raakt.

:)

@ Henrie: Holland Java is de grote concurrent van Brink Trekhaken. ;)