Jump to content

Dit is het helemaal!

ravon
 Share

Recommended Posts

Ik voel mij als "trotse" eigenaar van een set NordOst blueheaven ref II buiten gesloten, niemand die "hou de kabel van de grond en voorkom audiofiele problemen voetjes" maakt voor platte luidspreker kabels. :(

Maar die kabels van jou moffel je toch gewoon onder het tapijt weg? :D

Veel (de meeste) tweaks die klein, licht, goedkoop of geen specs. hebben worden meestal weg gehoond. Inderdaad behoorlijk kortzichtig.

Het zijn ook vaak de vele kleine tweaks, die weinig tot niks kosten, die gezamelijk tot een wezenlijke verbetering kunnen leiden. ;)

Ik voel mij als "trotse" eigenaar van een set NordOst blueheaven ref II buiten gesloten, niemand die "hou de kabel van de grond en voorkom audiofiele problemen voetjes" maakt voor platte luidspreker kabels.  :(

fishair.jpg

Zou dit iets voor je kunnen zijn? Kosten $175,- per blik dus dat lijkt mij wel audiofiel genoeg.

Linkje

Veel (de meeste) tweaks die klein, licht, goedkoop of geen specs. hebben worden meestal weg gehoond. Inderdaad behoorlijk kortzichtig.

Wie is hier nou kortzichtig? 120 euro voor 4 stukjes plastic en jij gaat het nog lopen verdedigen? En jouw "bewijs" voor de werking is een review? :lol:

Wie is hier nou kortzichtig? 120 euro voor 4 stukjes plastic en jij gaat het nog lopen verdedigen? En jouw "bewijs" voor de werking is een review? :lol:

nee, nee, geen plastic, keramiek met een "helastiekje".........

en geen ruzie maken..:)

beetje lief blijven.....

wellicht dat we die importeur kunnen overhalen om ons ongelovigen te overtuigen met een demostratie? ;-)

of je er 120 euro aan spendeert is de vraag, maar het van de grond halen van de kabels (in mijn geval nog even heel simpel uitgevoerd) was hoorbaar. ongeveer vereglijkbaar met uit elkaar halen van interlinks en 220v kabels.

het zijn inderdaad de vele kleine en vaak ongeveer kostenloze tweaks die samen een slok op een borrel doen.

groet

het zijn inderdaad de vele kleine en vaak ongeveer kostenloze tweaks die samen een slok op een borrel doen.

groet

Ach, ik doe zo'n beetje alles wat de audiofiele god verboden heeft en het klinkt ook..

groet

Ach, ik doe zo'n beetje alles wat de audiofiele god verboden heeft en het klinkt ook..

....klote :unsure:;)

Volgens mij klinkt het wel klote als je de neiging hebt met kabelsteunen te gaan werken...

Ik voel mij als "trotse" eigenaar van een set NordOst blueheaven ref II buiten gesloten, niemand die "hou de kabel van de grond en voorkom audiofiele problemen voetjes" maakt voor platte luidspreker kabels. :(

Wanneer je het goed doet staan die kabels mooi rechtop.

Het midden van de kabel ligt dan ook een heel eind van de vloer.

:)

Of het helpt weet ik niet....

Het schijnt te maken te hebben met magnetische velden en wapening of ander metaal (spijkers) in de vloer.

:)

• Members

Ach, je kunt altijd deze nog proberen...

0162.jpg

IJshockey pucks, ze voldoen aan al de genoemde criteria, je kunt er zelfs die laagsponzen van MIT mee ondersteunen, zet ze onder je apparatuur, of onder je luidsprekers...

En wat betreft de prijs... 50 stuks voor Euro 47,50...

groet

:o:lol:

Heeft iemand ooit wel eens vastgesteld of er trillingen uit zijn vloer komen?

Heeft iemand ooit wekl eens vastgesteld of trillingen van de vloer door gegeven worden aan luidsprekerkabels?

Heeft iemand ooit al eens vastgesteld dat een luidsprekerkabel gaat trillen?

Heeft iemand ooit wel eens vastgesteld dat trillingsbeweging van de luidsprekakabels het geluid beinvloed?

Heeft ooit iemand wel eens geprobeerd dit in extreme mate toe te passen door luidsprekerkabels op een trilplaat of een paar vibrators te leggen en geconstateerd dat onder deze extreme omstandigheden de klank beinvloed werd?

Of heeft iemand ooit wel eens luidsprekerkabels heen en weer staan slingeren en is daarbij een beinvloeding van klank geconstateerd?

Ik niet en zolang dat het geval is en een leverancier niet met concrete gegevens komt dat het wel zo is, dan zie ik het als gebakken lucht, louter bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen.

Ga voor dat geld eens een Muziek-Installatie-Waarderings-Cursus (MIWC) voor hopeloze gevallen volgen. Of koop er gewoon mooie muziek voor. Of ga eens naar een live concert. Koop een setje mooie lingerie voor je vrouw, nieuwe autobanden, boek een weekendje in een leuk hotel, laat je huis schilderen, je oprit opnieuw bestraten, schenk een orgel aan Klijnsmit, geef Headshell een goed pick-up element, sponsor Haudio 10 jaar lang voor alle gratis koffie die hij verstrekt, geef een rondje aan het concertgebouworkest.....

Verzin maar wat, maar geef het niet uit aan deze kabelsteunen.

groet

Zo heeft iedereen z'n voorkeur.

:lol:

@ Joboton,

Je hebt blijkbaar geen idee hoe goed je muren en plafond/vloer in staat zijn om trillingen door te geven.

Je bent vast wel bekend met de boor-geluiden van je buren. Of, als je zo'n arme sloeber als ik in een rijtjeshuis woont, zelfs van een paar huizenblokken verderop!

Deze (extreem sterke) trillingen worden HEEL ver en gemakkelijk door het beton getransporteerd.

Dus; ja! Je speakers geven trillingen door aan de vloer & muren.

Dat doen ze door kasttrillingen (vloer) en de in beweging gebrachte lucht (muren).

Die materialen transporteren het geluid verder door de rest van het huis.

Om dat te voorkomen moet je behoorlijk ingrijpende constructies gaan toepassen.

Om dit nog begrijpelijker te maken kun je je partner eens vragen om aan de andere kant van een muur te gaan kloppen. Heeeel zachtjes maar.

Of gewoon praten. Moet niet eens hard.

Leg je oor tegen die muur en hoor hoe duidelijk alles te horen is.

Ik kan me niet voorstellen dat je dit experiment niet kunt uitvoeren resp. waarnemen.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

ps.: Vroegah, heeft me de KGB eens betrapt op het af/meeluisteren doordat ze microfoontjes IN het beton van gebouwen hadden gemonteerd. Zij wisten al hoe goed dat materiaal trillingen (= geluid) kan transporteren!

iedereen gaat er maar vanuit dat het audiosignaal alleen door de metalen geleider loopt. Sorry!

Iedere natuurkundige weet dat BUITEN de geleiders het EM-veld loopt en dit is gewoon te meten (met voldoende gevoelige apparatuur).

Kent iedereen niet die apparaatjes -bij de bouwmarkt te koop- waarmee je kunt bepalen waar in de muur een elektrisch leiding loopt? Is hetzelfde principe.

Ok

@ Joboton,

Je hebt blijkbaar geen idee hoe goed je muren en plafond/vloer in staat zijn om trillingen door te geven.

Je bent vast wel bekend met de boor-geluiden van je buren. Of, als je zo'n arme sloeber als ik in een rijtjeshuis woont, zelfs van een paar huizenblokken verderop!

Deze (extreem sterke) trillingen worden HEEL ver en gemakkelijk door het beton getransporteerd.

Dus; ja! Je speakers geven trillingen door aan de vloer & muren.

Dat doen ze door kasttrillingen (vloer) en de in beweging gebrachte lucht (muren).

Die materialen transporteren het geluid verder door de rest van het huis.

Om dit nog begrijpelijker te maken kun je je partner eens vragen om aan de andere kant van een muur te gaan kloppen. Heeeel zachtjes maar.

Of gewoon praten. Moet niet eens hard.

Leg je oor tegen die muur en hoor hoe duidelijk alles te horen is.

Ik kan me niet voorstellen dat je dit experiment niet kunt uitvoeren resp. waarnemen.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

ps.: Vroegah, heeft me de KGB eens betrapt op het af/meeluisteren doordat ze microfoontjes IN het beton van gebouwen hadden gemonteerd. Zij wisten al hoe goed dat materiaal trillingen (= geluid) kan transporteren!

Ja, heel leuk allemaal, maar wat hebben trillende muren en vloeren voor invloed op de signaaloverdracht in een speakerkabel? Een beetje electron wordt niet zenuwachtig van een trillende geleider hoor. Sterker nog, die electronen brengen zelf de geleider nog in trilling (bij AC). De smiechten... :rolleyes:

Een paar stukjes plastic? (of in jouw geval hout)..

Kzou van die schuursponsjes nemen van 10 voor een euro. En Erjee kan best wel een paar natuursponzen betalen.

Sterker nog, die electronen brengen zelf de geleider nog in trilling (bij AC). De smiechten...

Zeg wil jij niet uit de school klappen :angry:

:D;)

Het zijn ook vaak de vele kleine tweaks, die weinig tot niks kosten, die gezamelijk tot een wezenlijke verbetering kunnen leiden. ;)

De tweaks zijn niet gecorrelleerd dus versterken ze elkaars effect niet (je hoort niet dat je WBT terminals hebt omdat je spikes onder je speakers hebt). Ik zal maar in het midden laten of je ze uberhaupt hoort, maar tweaks `optellen` kan toch zeker niet.

Ik zal maar in het midden laten of je ze uberhaupt hoort, maar tweaks `optellen` kan toch zeker niet.

Dat snap ik niet? 1 tweak + 1 tweak = 2 tweaks. Of dat nu bruine of witte tweaks door elkaar zijn maakt toch niet uit?

Als je bij de bakker een heel bruin en een heel wit brood haalt dan kom je echt niet weg zonder er 2 te betalen.

;)

Hoeveel mensen hear gebruiken een zwaar rack? Hoeveel mensen gebruiken Masterbase of iets anders onder hun apparatuur? Het gaat daarbij allemaal om trillingen te onderdrukken. Dus daar is men het over eens dat dat de geluidskwaliteit negatief kan be