Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Je weet blijkbaar niet van het bestaan van dit effect af. Maakt niet uit, ik weet bijvoorbeeld nog niet hoe kantklossen precies werkt. Weet jij dat al? Op pagina 328 van "Handbook for sound engineers, Glen Ballou 3e editie isbn 0-24080454-6" (aanrader) staat dit verschijnsel keurig vermeld. Wat wil je? Dat ik jou een kopietje stuur van de literatuur die ik hier heb staan of volstaat een link? Of ga je zelf met Google een beetje rondneuzen? Laat maar zitten Ravon, heb ook natuurkunde op de middelbare school gehad. Op DIYaudio is dit ook al eens aan de orde geweest en iemand heeft het effect eens proberen uit te rekenen bij tweelinglampenluidsprekersnoer. Lag iig verder dan 30 decimalen achter de komma. Dat je ruisburst en storingen krijgt als je aan slechte microfoonkabels rammelt of er op gaat staan is mij bekend, kwestie van goede kabel gebruiken. Het fenomeen zou zich hooguit merkbaar voor kunnen doen bij kabels voor MC pu elementen, maar bij luidsprekerkabels? B.t.w. als je het over kantklossen wilt gaan hebben, hou het wel een beetje audiofiel he Hans v. L heeft daar al wat ervaring mee trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 meten is weten! Er zit niets anders op dan mezelf een nieuwe wichelroede te bouwen (uit twee metalen kapstokken ) en dan mijn kabels m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Wil je echt een goede tweak die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Door tegen de kabel die op de grond ligt te tikken ontstaan er in het tijdsignaal kleine spanningspieken. Ik moet behoorlijk hard met een hard voorwerp op de kabel meppen om een tiental millivolts op te wekken. Hebben die onderzetters toch nut. Het voorkomt dat bezoekers met hamers je kabels te lijf gaan Doen ze het toch komt het minder hard aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Of van het effect van het modulerende licht van schemerlampen op de halfgeleiderovergangen tgv van oxides op de contactvklakken van je speakerterminals. Zo is er nog wel een paar pagina's door te fantaseren. Nou, in die halfgeleiderovergangen kan ik nog wel geloven. Dat modulerende licht van schemerlampen niet natuurlijk. Binnenkort wil ik zo een contactovergang eens onderwerpen aan een 1/f-ruis meting. Dat is een indicatie (als er veel ruis is dan he) dat er inderdaad iets mis is met de overgang. Ooit heb ik eens een slecht contact gemeten dat 0.5 % vervormde en eerst dacht ik aan meetfout, maar dat bleek niet zo. Eens kijken of ik het kan reproduceren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Wil je echt een goede tweak die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ik vind die struikelblokken om de kabels te dragen in de huiskamer veel gevaarlijker. Je zult thuiskomen in het donker van een feestje. Zonder gekheid, probeer het eens een keertje. Als je de verbetering eenmaal gehoord hebt, dan wil je niet meer terug naar de oude situatie. Groeten Edwin Wat bedoel je? 1/ Wel kabelstruikelblokken 2/ Geen kabelstruikelblokken 3/ In het donker thuiskomen van een feestje En er zijn idd feestjes geweest dat ik blij was dat ik weer thuis was, hoewel die feestjes nog niet afgelopen waren wilde ik er toch niet naar terug Overigens zit er in mijn VV een apart buffertje met een aantal instelbare verzwakingsweerstandjes aan de tape uitgang. Daar de CD speler op aansluiten geeft wel geluid maar erg in de verte en nogal vervormd. Misschien dat in een elektronicaloze VV je truuk kan werken, ik vind het geen succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Je zal iig verschil zien Ga je de CD speler ook verzwaren met de WC pot? Volgens sommigen zou dat ook goed hoorbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Zou het ook een verbetering geven als ik mijn cd speler aansluit op de digitale uitgang van mijn versterker, in plaats van een ingang? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Je zal iig verschil zien Ga je de CD speler ook verzwaren met de WC pot? Volgens sommigen zou dat ook goed hoorbaar zijn. Wie weet zet ik alles in de WC. Klinkt lekker levendig Past er bij mij niet in.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Nieuwsgierig geworden door de lovende verhalen over blokjes tropisch hout onder snoeren heb ik twee paar rollen wc papier (bij gebrek aan blokjes ebbenhout of een gepatenteerd interrrrrconnectstabilisatiesysteem) onder mijn luidsprekersnoeren gelegd en een cd'tje opgezet. Het klinkt mooi maar dat was ik gewend Klinkt het beter? Het beeld is veranderd (er liggen nu immers pleerollen op de vloer) maar ik hoor geen verschil. Gauw die pleerollen weer teruggelegd op de plek waar ze horen voordat iemand het ziet. Wat is de conclusie? Drie mogelijkheden. 1) Ik gebruik het verkeerde merk WC papier, ik had geen kussenzachte digitale nieuwlichterij moeten nemen maar ouderwets grijs analoog schuurpapier. 2) Ik ben audiofoob. 3) Die kabelophouders werken niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ja dat denk ik wel, ze glimmen in ieder geval mooi. Er zijn mensen die daar weer vrolijk van worden. Lang leve de bio-debiel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ja dat denk ik wel, ze glimmen in ieder geval mooi. Er zijn mensen die daar weer vrolijk van worden. Lang leve de bio-debiel. Groet, Jacco Hebben ze die dingen ook in mat aluminium en een blauwe LED? Dat past mooi bij mijn setje. Lach er maar om. Heb je hem geprobeerd? Want anders mag je hier niks zeggen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Misschien als je een bio-stabiel gebruikt (kun je kopen bij Tineke) kun je nog wat verbeteringen horen... Groet, Jacco Tineke met biostabiel kinkt net zo onaangenaam als zonder zo'n ding. Het blijft wartaal. Het is na koffietijd op 192 nooit meer goed gekomen met haar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ja dat denk ik wel, ze glimmen in ieder geval mooi. Er zijn mensen die daar weer vrolijk van worden. Lang leve de bio-debiel. Groet, Jacco Hebben ze die dingen ook in mat aluminium en een blauwe LED? Dat past mooi bij mijn setje. Lach er maar om. Heb je hem geprobeerd? Want anders mag je hier niks zeggen.. Nee, daar geef ik mijn goede geld niet aan uit. Ik ken wel iemand die zo een ding heeft en volgens haar werkt het. Ik zie geen verschil bij haar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Die biostabiel is bijna het perfecte produkt. De kostprijs is nagenoeg nul en de verkoopprijs is torenhoog. De gelijkenis met de gepatenteerde cable tower is frappant.En hoe harder en overtuigender wordt aangetoond dat het niet werkt des te geloviger zullen de gelovigen worden. Wat ook zo slim is, het wordt als sieraad verkocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Wat is de conclusie? Drie mogelijkheden. 1) Ik gebruik het verkeerde merk WC papier, ik had geen kussenzachte digitale nieuwlichterij moeten nemen maar ouderwets grijs analoog schuurpapier. 2) Ik ben audiofoob. 3) Die kabelophouders werken niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Die biostabiel is bijna het perfecte produkt. De kostprijs is nagenoeg nul en de verkoopprijs is torenhoog. De gelijkenis met de gepatenteerde cable tower is frappant.En hoe harder en overtuigender wordt aangetoond dat het niet werkt des te geloviger zullen de gelovigen worden. Wat ook zo slim is, het wordt als sieraad verkocht! Waardoor ze waarschijnlijk niet voor oplichting kunnen worden aangepakt. Sluw. Nee, en ze claimen ook niet echt dat het effecten heeft, er worden alleen suggesties gewekt. Zeg maar zoals hier ook met bepaalde produkten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Kun je er geen foto's van posten? Ja sukkel. Begin eens om de kabel op de WC rollen te leggen en NIET de rollen op de kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Kun je er geen foto's van posten? Ja sukkel. Begin eens om de kabel op de WC rollen te leggen en NIET de rollen op de kabel ik dacht... (helemaal fout natuurlijk) laat ik het grondig aanpakken. Hoe heb jij het thuis opgelost? Wasknijpers , vinding uit vorige eeuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Wat mij verbaast is dat je wel je luidsprekersnoeren ondersteunt met zelfgemaakte voetjes maar dat jouw luisterruimte akoestisch gezien een kreng moet zijn. De foto's op jouw site tonen immers een gladde houten vloer en gladde, nagenoeg lege muren. Ik herken nog wel een kleed op de vloer. Waarom begin je met zoiets als kabelophouders terwijl er waarschijnlijk met geringe middelen veel te verbeteren valt in de akoestiek? Eigenlijk geldt dat natuurlijk ook voor die recente upgrade van je draaitafel (een verhaal wat ik overigens met plezier en interesse gelezen heb). Zuig je dit hele verhaal nou uit je duim op basis van een paar foto's, knap hoor! De kamer is veel minder kaal dan de foto's doen vermoeden, is dus voldoende aangekleed (ook de wanden) en voorzien van meerdere vloerkleden, grote planten, platen- en cdkasten enz. enz.. Die gladde houten vloer is een zgn. Wicanders-vloer, die door de kurk tussenlaag en kurk ondervloer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ik zuig niks uit m'n duim. Het viel me op dat het deel van jouw kamer wat op de foto's staat er zo glad en strak bijstaat. En dan lijken die kabelophouders een beetje ontheemd. Zolang jij een oordeel velt op basis van een foto en nooit bij mij over de vloer bent geweest, zuig je wat mij betreft alles uit je duim hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ik zuig niks uit m'n duim. Het viel me op dat het deel van jouw kamer wat op de foto's staat er zo glad en strak bijstaat. En dan lijken die kabelophouders een beetje ontheemd. Zolang jij een oordeel velt op basis van een foto en nooit bij mij over de vloer bent geweest, zuig je wat mij betreft alles uit je duim hoor! Paul, je kunt beter zeggen: Zolang je niet met je eigen gehoor thuis bij mij geluisterd hebt, zuig je alles uit je duim. En dat is ook zo. Ik denk dat er ook een tikkeltje jaloezie meespeelt. Ik bespeur een hoop verbittering hear en persoonlijke onvrede. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Ik denk dat er ook een tikkeltje jaloezie meespeelt. Ik bespeur een hoop verbittering hear en persoonlijke onvrede. Groeten Edwin Hier niet hoor Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts