Jump to content

Dit is het helemaal!

ravon
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat er ook een tikkeltje jaloezie meespeelt.  :D Ik bespeur een hoop verbittering hear en persoonlijke onvrede.  :D

Groeten

Edwin

Hier niet hoor Edwin :P:D

Maar jij hebt ook geen kritiek op andermans luisterruimte. :D

Ravon kon de jaloezie niet meer bedwingen bij het zien van Audiopaul's setje. :D

Edwin

Edwin,

Ik begreep eigenlijk uit jouw post dat jij jaloers op Paul's spulletjes was.

:lol:  :lol:  :lol:;)

Ben ik ook wel een beetje. :mad2::D Alleen ik zeg dat gewoon eerlijk. Ik heb daar geen kritiek voor nodig op de luisterruimte. :D

Edwin

Beste Edwin,

Ik ga er maar even van uit dat je tevreden bent met je eigen set en je akoestiek? Dan is er geen reden om jaloers te zijn hoor! :D

Ik ben zelf al jarenlang heel erg tevreden over mijn eigen set

Edwin,

Ik begreep eigenlijk uit jouw post dat jij jaloers op Paul's spulletjes was.

:lol:  :lol:  :lol:;)

Ben ik ook wel een beetje. :mad2::D Alleen ik zeg dat gewoon eerlijk. Ik heb daar geen kritiek voor nodig op de luisterruimte. :D

Edwin

Beste Edwin,

Ik ga er maar even van uit dat je tevreden bent met je eigen set en je akoestiek? Dan is er geen reden om jaloers te zijn hoor! :D

Ik ben zelf al jarenlang heel erg tevreden over mijn eigen set

Nou,

Ravon, zeg ff dat je je kennelijk vergist heb (ik zou die luisterruimte ook geen stuiver hebben gegeven, maar ja ik heb het nog niet gehoord dus ik kan er eigenlijk niets over zeggen).

Het zou ook wel aardig zijn als die kabel-van-de-grond-aanhangers ook ff zouden zeggen dat er geen enkele grond is om te geloven dat het effect heeft bij luidsprekers. Dat piezoelektrisch effect bestaat wel, maar staat niet in vergelijk met de signaal niveaus in een luidsprekerkabel.

Groet,

Jacco

Terwijl de kleine geesten hier bezig waren met ruziezoeken, ben ik met kabelsteunen aan het experimenteren geweest.

Wat ik reeds vermoedde, bleek waar te zijn! (Zo gaat dat meestal, nietwaar: wie zoekt, die vindt!) En dat houdt in dat kabelsteunen wel degelijk invloed hebben op het geluid.

Dit hangt samen met het microfonie-effect, en dus met de zelfinductie van de kabel.

Verder bleek, dat het aantal kabelsteunen per meter - en dus de onderlinge afstanden tussen de kabelsteunen - een belangrijke rol speelde op het gebied van kabelresonanties. Elke kabelsteun veroorzaakt een knoop, terwijl precies tussen elke twee kabelsteunen een buik van een resonantiefrequentie ontstaat. Alle kabelresonanties werken ook nog op elkaar in (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken, haakjes...).

Hoe meer kabelsteunen er worden toegepast, hoe hoger de frequenties van de eigenresonanties worden, en hoe lager de Q's ervan. Hoe hoger de resonantiefrequenties, en hoe lager de Q's, hoe beter. Het is dus het beste, om een aaneengesloten viaduct van kabelsteunen toe te passen.

Zo'n viaduct kun je zelf gemakkelijk fabriceren door een balk op de vloer te lijmen, en daar de kabel op te leggen. Z

Dat van die luisterruimte heb ik gedaan in mijn laatste bericht aan Sodejuu. Dat jou dat als enige opvalt is tekenend voor de rode waas die bij een aantal snoerophoudende forumleden voor de ogen moet hangen. En maar roepen dat ze niet op hun pikkie getrapt zijn :D

Dat laatste kun je natuurlijk vergeten. De gelovigen hear zijn streng in de leer :lol:

Wel opvallend dat je je laatste post over het niet grappig vinden van mijn duimzuigopmerking maar snel weer hebt weggehaald. Je zou eens toegeven dat je wel degelijk op je pikkie getrapt was door mijn geintje ha ha ha. ;)

Maar van mij krijg je het laatste woord, anders lullen we er volgend jaar nog over. :P;)

Het zou ook wel aardig zijn als die kabel-van-de-grond-aanhangers ook ff zouden zeggen dat er geen enkele grond is om te geloven dat het effect heeft bij luidsprekers. Dat piezoelektrisch effect bestaat wel, maar staat niet in vergelijk met de signaal niveaus in een luidsprekerkabel.

Groet,

Jacco

Dag Jacco, zoals ik in het begin van deze topic al schreef behoor ik niet tot de club van gelovers, ik ben alleen maar een tevreden gebruiker. :D En om een andere reden dan wellicht wordt gedacht.

Een aardige zelfbouwende audiovriend gebruikt dit soort cable-towers in zijn luisterruimte en toen ik dat thuis aan mijn vrouw vertelde raakte ze meteen enthousiast. "Eindelijk die stomme kabels van die vloer, zodat ik nu eens overal met de stofzuiger goed bij kan, laat voor jou ook maar een setje maken".

En daarbij vond ik het eigenlijk wel netjes staan want mijn kabels zijn te kort om achter een plint weg te douwen.

Die vriend heeft ze vervolgens voor een vriendenprijsje voor mij gemaakt. Vandaar dat ik nu sinds een enkele jaartjes van deze grappige torentjes gebruik maak en wel tot grote tevredenheid van mijn vrouw.

En of ik verschil hoor? Misschien ga ik er op een regenachtige zondagmiddag wel eens voor zitten. :D

Terwijl de kleine geesten hier bezig waren met ruziezoeken, ben ik met kabelsteunen aan het experimenteren geweest.

Wat ik reeds vermoedde, bleek waar te zijn! (Zo gaat dat meestal, nietwaar: wie zoekt, die vindt!) En dat houdt in dat kabelsteunen wel degelijk invloed hebben op het geluid.

Dit hangt samen met het microfonie-effect, en dus met de zelfinductie van de kabel.

Verder bleek, dat het aantal kabelsteunen per meter - en dus de onderlinge afstanden tussen de kabelsteunen - een belangrijke rol speelde op het gebied van kabelresonanties. Elke kabelsteun veroorzaakt een knoop, terwijl precies tussen elke twee kabelsteunen een buik van een resonantiefrequentie ontstaat. Alle kabelresonanties werken ook nog op elkaar in (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken, haakjes...).

Hoe meer kabelsteunen er worden toegepast, hoe hoger de frequenties van de eigenresonanties worden, en hoe lager de Q's ervan. Hoe hoger de resonantiefrequenties, en hoe lager de Q's, hoe beter. Het is dus het beste, om een aaneengesloten viaduct van kabelsteunen toe te passen.

Zo'n viaduct kun je zelf gemakkelijk fabriceren door een balk op de vloer te lijmen, en daar de kabel op te leggen. Z

(...)

En of ik verschil hoor? Misschien ga ik er op een regenachtige zondagmiddag wel eens voor zitten. :D

Beste Audiopaul,

Deze zinnen moeten worden gedrukt op kunstdrukpapier, ingelijst en bij iedere zich audiofiel noemende figuur aan de wand worden gehangen ;) .

Dit geeft in essentie precies weer hoe een muziekliefhebber denkt en dat er alle fora ten spijt een onoverbrugbare kloof gaapt tussen onvermoeibare zoekers en tevreden achteroverleunende genieters. Het zij zo... :rolleyes:

Maar vermakelijk is het allemaal wel :D

Met opgewekte groet,