Jump to content

Waarom horen en zien we niets meer over Magnepan

Jempie
 Share

Recommended Posts

Oh, die interesse is er, bij mij althans, nog wel degelijk hoor. Alleen heb ik zelf op dit moment niets meer te melden over mijn eigen Magnepans, behalve dan dat ze nog steeds prima voldoen.

Ik heb wel eens het idee dat eigenaren van dat soort luidsprekers veel minder de behoefte hebben om er vann alles bij te halen. Of dat nu komt omdat die luidsprekers zo goed zijn dat er weinig te wensen over blijft of omdat het type mens dat dit soort luidsprekers waardeert niet zo geinteresseerd is in audiofilie laat ik in het midden (omdat ik het ook niet weet). Overigens heb ik tweede hands een sloop paartje Kef RR104aB te pakken gekregen. Dat sloop had trouwens uitsluitend betrekking op de kast!. Dat is niet erg, want die van mij zijn heel mooi. Het is altijd prettig een set T27, B200, Passieve conussen en scheidingsfilters achter de hand te hebben. Als ik zie wat ze in de buurt van Arnhem durven te vragen voor een setje tweedehands T27- tweeters.... gewoon belachelijk.

Ik heb wel eens het idee dat eigenaren van dat soort luidsprekers veel minder de behoefte hebben om er vann alles bij te halen. Of dat nu komt omdat die luidsprekers zo goed zijn dat er weinig te wensen over blijft of omdat het type mens dat dit soort luidsprekers waardeert niet zo geinteresseerd is in audiofilie laat ik in het midden (omdat ik het ook niet weet).

Naar mijn bescheiden mening zit je hiermee behoorlijk dicht in de buurt.

:)

Ik heb wel eens het idee dat eigenaren van dat soort luidsprekers veel minder de behoefte hebben om er vann alles bij te halen. Of dat nu komt omdat die luidsprekers zo goed zijn dat er weinig te wensen over blijft of omdat het type mens dat dit soort luidsprekers waardeert niet zo geinteresseerd is in audiofilie laat ik in het midden (omdat ik het ook niet weet).

Dan zul jij dus nooooooit Magnepans kopen, of wel? ;)

Dan zul jij dus nooooooit Magnepans kopen, of wel? ;)

:) Jawel!

Ik heb namelijk 'n jaar of 5 met veel plezier een paar MG12 QRSE's gehad.

Zo zag m'n kamertje er vroeger uit:

center.JPG

;)

Beste,

Vind de magnepan's een van de beste vliesweergevers voor geld te koop. Je moet wel wennen aan het ontzettend grote beeld wat ze neerzetten, maar het is wel zooo transparant, doorzichtig zonder ooit dun kill of hard te zijn. Heb ooit de grote 3.6's (of 3.7's??)op een set Bryston 7BSST's gehoord en dat was echt kippenvel van top tot teen. Als mijn huidige weergevers ooit zouden sneuvelen, dan staat dit merk heel hoog op mijn lijst. Wie denkt dat vliezen gene laag hebben moet beslist deze grote planken ervaren... :D

Groeten,

Bas

Hoi,

Ben zelf nu een paar maanden in het bezit van de magnepan 1.6 qr.

Heb ondertussen al heel wat speakers gehad ,De laatste was 802 nautilus maar dit is het wel voor mij.Ben ook gek van elecrostaten maar dan fullrange ,maar deze missen wat in het laag. De magnepan valt hier mooi tussen in.

Het geluids beeld is groots en warm van kleur met toch oog voor detail.

Het laag erg strak en gaat behoorlijk diep.

Alle soorten muziek klingt er lekker op.

Van klasiek tot rock. Heb een rell sub staan maar deze is niet nodig.

Een mogelijke upgrade zouden de 3.6 kunnen wezen daar deze nog wat verfijnder klinken maar voorlopig hou ik deze.

Ik heb wel het huidige filter omgebouwd mat audyn plus condensatoren , en dit was wel een mooie verbetering.