Jump to content

Buizenversterker ...waar beginnen ?

mobibay
 Share

Recommended Posts

Heb tot 2500 euro te besteden en wil graag een buizenversterker - waarom ? Heb een Stoetkit 6 op zicht gehad en dat klonk al erg goed. Toch het idee dat het wellicht beter kan en het is de eerste die ik gehoord heb. Kan voor die 2500 euro ook een 2e hands kopen. Vond de stoetkit erg mooi klinken maar had het idee dat het wellicht wat 'voller' zou kunnen. Ik heb Audio Agile Step speakers (89db).

Zag bijvoorbeeld een demomodel van MANLEY Integrated 100, Octave V50 MkII (beste volgens Audiotst - maar ja ....wat zegt dat.) etc..

Die Octave is nergens te beluisteren in NL - dus dat zou een gok worden.

Iemand suggesties ?

Thanx

Mobibay

Heb tot 2500 euro te besteden en wil graag een buizenversterker - waarom ? Heb een Stoetkit 6 op zicht gehad en dat klonk al erg goed. Toch het idee dat het wellicht beter kan en het is de eerste die ik gehoord heb. Kan voor die 2500 euro ook een 2e hands kopen. Vond de stoetkit erg mooi klinken maar had het idee dat het wellicht wat 'voller' zou kunnen. Ik heb Audio Agile Step speakers (89db).

Zag bijvoorbeeld een demomodel van MANLEY Integrated 100, Octave V50 MkII (beste volgens Audiotst - maar ja ....wat zegt dat.) etc..

Die Octave is nergens te beluisteren in NL - dus dat zou een gok worden.

Iemand suggesties ?

Thanx

Mobibay

2e hands audioresearch set???

• Members

Kijk eens HIER . Past binnen je budget, klinkt als een klok, en ook nog een goede importeur.

Als je je net gaat orienteren op de buizenmarkt, laat je dan niet gek maken met de meest vreemde exoten, maar richt je in eerste instantie op de betaalbare produkten met bv een EL 34. Heb je al 95 % van de charme van een buizenversterker te pakken, makkelijk om te zetten van pentode naar triode, een buis die goed beschikbaar is, en gewoon niet duur ( bij vervanging).

Heren bedankt voor het noemen van nog meer opties maar ik zie straks door de velen bomen het bos niet meer!

Het was de bedoeling dat ik 'wellicht' kon gaan strepen op mijn lijstje - nu wordt hij alleen maar langer :-(

luxe probleem ten top!!

Tja dan is de vraag misschien wat te onduidelijk. Er is zo verschrikkelijk veel mooi spul op de markt. Zelfs al kies je voor alleen nieuwe apparaten dan is er nog geen doorkomen aan.

Zo kan je bijvoorbeeld ook weer bij Transtec een Quad II replica kopen voor een 1500 euro. Die zag ik in Leeuwarden bij Boelman & Co staan in een parelmoer lak, erg mooi.

Ik heb een originele Quad II en dat werkt ook erg goed.

Ik heb de Manley Stingray een keer beluisterd bij Goosens in Hasselt.

Valt wel buiten je budget, maar goed je weet dan een dealer, weet zo snel niet wie de importeur is, en welke dealers dit verkopen in Nederland

Mark

Ik heb de Manley Stingray een keer beluisterd bij Goosens in Hasselt.

Valt wel buiten je budget, maar goed je weet dan een dealer, weet zo snel niet wie de importeur is, en welke dealers dit verkopen in Nederland

Mark

Wat vond je van de Manley ?

Niet geschikt voor mijn budget (destijds student)... :blink:

Nee we hebben daar plaat na plaat gedraaid.

Kort gezegt: Snel, rammen, niet heel speciaal, maar daar gaat het juist om. Luistermoeheid slaat hier niet toe. Moet wel zeggen dat de luidsprekers (Millon) mij niet bekend waren destijds. Bass was mwoi.

In ieder geval een hele andere benadering van buizen.

Hey ik zie dat je zoek tot 2500,- euro. Ik weet niet wat de Stingray nu kost, maar volgens mij zou je toch een moeten zoeken naar de adviesprijs

Gr

Mark

http://www.mutine.com/pages/testaudiomatar...undstageen.html

In deze prijsklasse een van de besten.

Robert

Ik heb de NL importeur van Audiomat en mail gestuurd - wil graag eens luisteren. Bedankt voor de tip!

Heb zelf al jarenlang een Audiomat Prelude, nooit meer de behoefte gehad aan een andere versterker. Zie ook http://www.enjoythemusic.com/magazine/equi...omatprelude.htm

Groet,

Robert

• Members

De Audiomat Prelude heb ik zelf ook enige tijd gehad, een klasse versterker, maar bedenk wel dat deze pas echt tot zijn recht komt door hem in triode te schakelen... Dit is iets waar de importeur falikant op tegen is, en je bent gelijk je garantie kwijt. Maar wat speelt 'ie dan mooi...

Hij is trouwens behoorlijk duurder geworden. Kocht hem toen voor 4500 gulden, en ik zie dat hij nu 3250 euro moet kosten. Maar dat was dan ook geen SE.

De bijpassende phono-pre is trouwens ook erg mooi, maar hetzelfde verhaal.

Was toen 1375 gulden, nu 1390 euro... (ok, de behuizing groter geworden, maar verder...)

De Audiomat Prelude heb ik zelf ook enige tijd gehad, een klasse versterker, maar bedenk wel dat deze pas echt tot zijn recht komt door hem in triode te schakelen... Dit is iets waar de importeur falikant op tegen is, en je bent gelijk je garantie kwijt. Maar wat speelt 'ie dan mooi...

Hij is trouwens behoorlijk duurder geworden. Kocht hem toen voor 4500 gulden, en ik zie dat hij nu 3250 euro moet kosten. Maar dat was dan ook geen SE.

De bijpassende phono-pre is trouwens ook erg mooi, maar hetzelfde verhaal.

Was toen 1375 gulden, nu 1390 euro... (ok, de behuizing groter geworden, maar verder...)

sorry maar wat is Triode , dat lees ik vaker. Buizen is nieuw voor me dus ik snap al die begrippen nog niet echt.

CAC gesproken in Leiden die zouden een Audiomat hebben staan - blijkt allang niet meer zo te zijn. Anyway - deze wees mij op :

1) Prima Luna II

2) Jadis Orchestra

De 2e blijft vaak staan omdat ze deze direct met elkaar kunnen vergelijken.

De Prima Luna is 'slechts' 1399 euro .... en ik lees daar veel goeds over.

Weer een merk erbij ;-)

Maar wat dacht je dan van deze veredelde zelfbouwers. Het zijn juweeltjes van apparaten. Ik kan alleen maar gokken hoe het klinkt maar ze lijken veel verstand van zaken te hebben.

Tube Elysium

Deze 2 broers bouwen een versterker specifiek voor jou en komen hun spullen bij je thuis demonstreren.

Ik bedoel dit is naar mijn bescheiden mening een echte buizen versterker!

piem3gr.jpg

Dit is de 120 watt push pull eind versterker van 1250 euro per stuk.

Ze hebben ook andere machines.