Jump to content

Brian
 Share

Recommended Posts

Zal iets specifieker zijn. Heb recent een paar gebruikte Elac's 209.2 thuis gehad. Deze speaker laat "meer" horen dan mijn huidige B&W Matrix III. Echter is de laagweergave veel strakker en minder boemy dan de Elac's en in mijn optiek ook realistischer. Dus wat ik nu zoek zijn luidsprekers met een zeer mooi gedetaillerd laagweergave en die ook meer laten horen dan mijn B&W's. Ik wil er max. 3000 euries/paar voor uitgeven. De ruimte waarin ik nu draai is ca. 4 bij 7 meter.

Ik draai nu met een Primare I30 versterker en een Unison Research P cd-speler.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik mag graag reclame voor ze maken maar de Impulse Aria SE is een naar MIJN mening een zeer goed klinkende speaker die laat horen wat je er in stopt en die niet extra laag of hoog etc laat horen als je dat er ook niet instopt.

Wel heb ik vernomen dat de nieuwe serie wat minder is, iets warmer en wolliger (vergevings gezinder) want veel mensen schijnen dat mooi te vinden.

bekijk dit eens.

Veel suc6

Zal iets specifieker zijn. Heb recent een paar gebruikte Elac's 209.2 thuis gehad. Deze speaker laat "meer" horen dan mijn huidige B&W Matrix III. Echter is de laagweergave veel strakker en minder boemy dan de Elac's en in mijn optiek ook realistischer. Dus wat ik nu zoek zijn luidsprekers met een zeer mooi gedetaillerd laagweergave en die ook meer laten horen dan mijn B&W's. Ik wil er max. 3000 euries/paar voor uitgeven. De ruimte waarin ik nu draai is ca. 4 bij 7 meter.

Ik draai nu met een Primare I30 versterker en een Unison Research P cd-speler.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik zou in dat geval eens gaan luisteren naar de B&W Matrix 802s3 , die laten alles horen en dikken niets aan qua freqbereik. , en zijn te koop voor zo'n 1500 euro/paar dus hou je nog mooi wat geld in je zak ook.

En als je van een neutrale speaker houdt dan zou je zeker deze eens kunnen gaan beluisteren:

pop_pencil_01.jpg

Of wellicht het monitor-broertje:

pop_compakt_01.jpg

De Thiel CS 2.4 is ook erg mooi, maar die vraagt wel een stevige aansturing.

Martin Logan Aeon (tweedehands dus, nieuw te duur ;)) zijn ook erg mooi :)

En als je van een neutrale speaker houdt dan zou je zeker deze eens kunnen gaan beluisteren:

pop_pencil_01.jpg

Of wellicht het monitor-broertje:

pop_compakt_01.jpg

De Thiel CS 2.4 is ook erg mooi, maar die vraagt wel een stevige aansturing.

Martin Logan Aeon (tweedehands dus, nieuw te duur ;)) zijn ook erg mooi :)

De speakers van Beunky zijn als ik met niet vergis van A.D.A.M. audio, de tweeter is een afgeleide (of dezelfde) van de ESS tweeters (Heil, ER-4, nieuwe Mundorf) en de woofers komen bij Eton vandaan.

Ik heb in het verleden wel eens een 2.5 weg met 7" eton en een ER-4 ontworpen het geluid daar van was i.i.g. grafneutraal met een bijzonder gedetailleerde basweergave zonder kleuring of lang uitdempen van de lage tonen (moeilijk te omschrijven).

Bij Magnat denk ik automatisch aan "Duits" klinkende speakers. Ik weet het. Je mag geen vooroordeel trekken. ;)

Maar als ik die Magnats zie met zijn zes(!) units, dan denk ik als eerste; stop dat geld in 2 of 3 units van betere kwaliteit.

Het blijft een kwestie van smaak.

Maar ja, je hebt mensen m

Als je nu al B&w speakers hebt en je bent er op zich tevreden over dan is de 802 een hele mooie speaker. Ik ga dus mee met het advies dat eerder al werd gegeven.

Speakers kiezen blijft trouwens iets heel persoonlijks. Je kunt niet op een advies van een ander iets kopen, je moet zelf die speaker kiezen die je mooi vindt klinken en je een goed gevoel geeft.

Ik had dit gevoel zelf bij een paar Tannoy's D500. Ik zou ze ook niet meer kwijt willen.

Zijn die Quads al tweede hands op de markt?

Carl

Je ziet ze niet veel maar ze zijn er wel. Nu komt er een vervanger van de esl988 en 989 dus zullen er ongetwijfeld meer 988 en 989's op de markt komen.

Persoonlijk vraag ik me sterk af of er nog veel veel verbetering in zit ten opzichte van de esl63 en de 988/989, maar dat terzijde (lees: oftopic)