Guest Hubertinus Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Je ziet tegenwoordig vaak draaitafels die 2 plateau's hebben, bijvoorbeeld de Musical Fidelity M1 en de Clearaudio Champion Level1 en Level2. Als ik die draaitafels goed bekijk heeft dat tweede plateau eigenlijk maar 1 doel. En dat is resonanties niet tot de draaitafel laten doordringen. Zo'n upgrade bij Clearaudio kost al vlug een euro of 700. Mijns inziens kun je dan beter zelf zo'n plateau maken ter grootte van het plateau dat al op de draaitafel zit van een materiaal naar keuze. Natuursteen, HDF, MDF of messing. Tussen plateau 1 en 2 komen dan spikes of rubbers,en onder het nieuwe plateau komen dan ook weer spikes of rubbers. In wezen heb je dan hetzelfde of heb ik het fout? Je bespaart dan wel een hele hoop geld. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Wel 'n beetje vreemd dat ze op de foto van die TNT-zandbak plateau een Rega P3 nemen... Aangezien een Rega normaal gesproken 't beste klinkt op een zo licht mogelijke ondergrond, en dus niet op een bak van 20kg. Dit wordt door zowel Rega als veel Rega gebruikers aangeraden en ook mijn ervaring is dat (o.a.) Rega beter klinkt op een stabiele, doch lichte ondergrond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Huub, Je bedoeld zeker 2 basissen. Het plateau is de schijf die ronddraait Bij Transrotor noemen ze dit Doppio uitvoering. En idd, die is met geringe middelen goed zelf te maken. Het enige waar je op moet letten is dat die acoustisch dood moet zijn, dus geen eigenresonantie mag hebben (althans zo weinig mogelijk). De functie die 't heeft heb je al omschreven. Alco, als je zo'n plaat onder een Rega zet, verlies je een stuk van de levendigheid van de speler. De Rega's zijn juist zo gemaakt dat ze een klein beetje meetrillen. Dat brengt precies de levendigheid waar ze om bekend staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Alco, als je zo'n plaat onder een Rega zet, verlies je een stuk van de levendigheid van de speler. De Rega's zijn juist zo gemaakt dat ze een klein beetje meetrillen. Dat brengt precies de levendigheid waar ze om bekend staan Klopt inderdaad Sodejuu Wellicht dat 't onder een ander merk/type loopwerk juist wel een interessante upgrade is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Alco, als je zo'n plaat onder een Rega zet, verlies je een stuk van de levendigheid van de speler. De Rega's zijn juist zo gemaakt dat ze een klein beetje meetrillen. Dat brengt precies de levendigheid waar ze om bekend staan. Zelf heb ik mijn rega p25 op masterbase blokjes gezet, dit omdat ik een erg stabiel en zwaar rack heb gemaakt. Is het zinvol om een plaatje mdf op masterbase te zetten en daarop mijn draaitafel ? Groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 5 oktober 2005 Report Share Posted 5 oktober 2005 Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts