Henrie Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Soms zit ie direct aan de keuzeschakelaar zoals bij Edwin, maar meestal via een buffertrapje aan de keuzeschakelaar en dan gaat die vlieger van Edwin niet meer op. Dat wist ik niet, Peter, dat er ook een buffertrapje wordt gebruikt. Ik dacht dat het wel bij elke versterker zou werken met een tape-out uitgang. Gelukkig gaat bij mij die vlieger wel op. Ps, zijn er al meer mensen die het geprobeerd hebben via de tape-out? Ik ben best wel benieuwd naar bevindingen van anderen. Groeten Edwin Bij mij werkt de tape-out niet als ik de source direct-knop heb geactiveerd. En dat heb ik doorgaans, want meestal gebruik ik de balance-, treble- en bass-knoppen niet, dus by-pass ik die knoppen. Als ik dus de tape-out als ingang wil gaan gebruiken (er vanuit gaande dat dat kan bij mijn versterker), dan moet ik dus ook de source direct-knop uitschakelen, met als gevolg dat de balance-, treble- en bass-knoppen weer in werking treden. Ik ga er vanuit dat de tape-out voor de balance-, treble- en bass-knoppen zit(?), zodat je niet een naar eigen smaak vervormd signaal op de tape-out kunt krijgen (als je de tape-out gebruikt zoals het hoort ). Dus moet het signaal ook weer door die balance-, treble- en bass-functies (iets met op-amps, neem ik aan?). Zou de winst in geluidskwaliteit dan niet weer teniet worden gedaan? Overigens hoor ik geen verschil tussen by-passen en niet by-passen van de balance-, treble- en bass-knoppen, maar het gaat om het idee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 De analoge CD-output is sterk (tot ca. 2,5 V) en recht, nietwaar?De output van een pick-up is zwak (MC ca. 0,2 mV low output, 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 De analoge CD-output is sterk (tot ca. 2,5 V) en recht, nietwaar?De output van een pick-up is zwak (MC ca. 0,2 mV low output, 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Wellicht een beetje zoals een LP.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 correctie!!!! Zoals een riaa versterker! Dat heeft niets met het geluid van een lp te maken. Als dat de charme van LPs zou zijn dan is het wel 't belachelijkste medium wat er is. Maar voor ieder wat wils, toch? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Dus je verzwakt eerst het signaal van 2,5V tot een paar honderden microVolts (MC) of enkele miliVolts (MM), vervolgens verklooi je het signaal door het laag te verzwakken en het hoog te versterken en dan sluit je het aan op de phono-ingang van de versterker (of een losse phono-pre). Kan me niet voorstellen dat het dan beter gaat klinken dan rechtstreeks uit de cd-speler. Jullie hebben eindelijk door hoe dat kastje werkt. Verder kan ik me voorstellen dat jullie je niet kunnen voorstellen dat het beter klinkt. Maar dat geldt ook voor een ander netsnoer, platenpuck of cd-demagnetisator. Of interlink, ls-snoer, etc. Toch zijn al die zaken op een of andere manier in bepaalde gevallen duidelijk hoorbaar te maken. Het voorbeeld van het kastje is eigenlijk een zij-sprong, alleen maar om aan te geven on-topic dat een andere ingang voor de cd-speler een verbetering kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Vind het maar een flutoplossing Ark. Als je echt draaitafelgeluid uit een CD speler wilt hebben kom dan met een soort van naaldvibrator. Een soort van stereospeakertje wat gaat trillen als je het op de CD speler aansluit en waar je dan de PU-naald opzet. Dan kan je VV ook altijd op de MC of MM stand blijven staan. Vroeger had je ook zoiets voor in de auto. Een soort van nep compactcassette om een losse CD speler via de CC opening van de radio als een cassette te laten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Wat te denken van een tape lus om de cd net zo goed te laten klinken als een tapedeck! Dat moet een enorme verbetering geven! Mwahahaahaahaahaaaa Of je set op nemen met 2 microfoons en laten afspelen via een pa instalatie! Het klinkt nooit zo mooi als live Wat is het toch een mooie hobby Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts