astroniels Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Hallo, jullie hebben me al behoorlijk geholpen met het kiezen van een subwoofer. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen twee subwoofertjes (beide een B of C merk ). Maar ook in de lage prijsklasse zal wel niet alles even slecht zijn. Mijn vraag is welke het beste van de slechtste is Ik zit te kiezen tussen de volgende twee subwoofertjes (beide 140 Euro): MIVOC SW 1000 OF KODA SW10A Welke keuze moet ik maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulmans Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 ik zou het geld in mijn zak houden!!! je kan beter over een jaar een goede sub kopen, dan nu een klote ding! Suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Of een leuke 2e hands opzoeken. Iets van Rel of zo. Of JBL, Klipsch, Magnat... Ach er zijn zo veel merken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Van Lunteren Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Juist tweedehands kan ook goed zijn!! Of zelf zingen, als je de baard in de keel hebt kom je vast een heel eind!! moet je wel de melodie uit je kop weten!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Van Lunteren:Juist tweedehands kan ook goed zijn!! Of zelf zingen, als je de baard in de keel hebt kom je vast een heel eind!! moet je wel de melodie uit je kop weten!!!!! Kan ook, maar ik ben bang dat ik niet de 30Hz haal met 90dB Link to comment Share on other sites More sharing options...
astroniels Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 Okeej... de vraag is niet of ik wel een goedkope subwoofer zal nemen, maar welke. Kijk, ik weet ook wel dat het niets voor stelt, MAAR doe me 1 plezier en kijk eens welke je dan alsnog zou nemen als jij er 1 uit mocht kiezen van de twee. Zonder het geintje dat je er 1 zou kiezen, doorverkopen en dan een paar leuke CD`s gaat kopen... nee, nee, nee.... Welke van deze twee lijkt het minst slecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Die Koda heeft het minst slechte uiterlijk. Ik vind 'm zelfs wel mooi. Qua klank kan ik er niets over zeggen. Maar om het uiterlijk de Koda dus...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Luister jij met je ogen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Gewoon die koda joh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 En Sherwin mag je gratis inruilen bij de Conrad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Pulmans:ik zou het geld in mijn zak houden!!! je kan beter over een jaar een goede sub kopen, dan nu een klote ding! Suc6 Waar bazeer jij dat op? Oja goedkoop is per definitie slecht bij audiofielen,.....hoe kon ik het toch vergeten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 PA heb je ook in veel verschillende soort en maten, soms is het ook huilen met de pet op hoor (net als hifi) durf trouwens wel te wedden dat er in die koda een veel beter versterkermodule in zit dan die mivoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door JSA:PA heb je ook in veel verschillende soort en maten, soms is het ook huilen met de pet op hoor (net als hifi) Dat is zeker waar, ik bedoel dan ook de top onder de PA. Maar bij de top PA's is het bijna altijd goed. Bij veel top hifi, is het nog steeds huilen met de pet op. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
astroniels Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Heeft Koda soms een beetje een naam wat betreft versterkers? Voor zover ik weet zit er in de Koda een 50 Watt versterker en in de Mivoc een 80 watt. Maar een goede 50 watt is betere dan een slechte 80 watt?! Geplaatst door JSA:PA heb je ook in veel verschillende soort en maten, soms is het ook huilen met de pet op hoor (net als hifi) durf trouwens wel te wedden dat er in die koda een veel beter versterkermodule in zit dan die mivoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Dat is zeker waar, ik bedoel dan ook de top onder de PA. Maar bij de top PA's is het bijna altijd goed. Bij veel top hifi, is het nog steeds huilen met de pet op. Groeten, Bas Hey Sebastiaan, Kun je misschien een paar (in jouw ogen) goede PA merken noemen?? Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door astroniels:Heeft Koda soms een beetje een naam wat betreft versterkers? Voor zover ik weet zit er in de Koda een 50 Watt versterker en in de Mivoc een 80 watt. Maar een goede 50 watt is betere dan een slechte 80 watt?! Kun je in de winkel niet afspreken dat je je geld terug krijgt as tie niet bevalt? Kun je 'm mooi proberen. Of nog makkelijker: vraag of je 'm in de winkel mag proberen. Heb je toch een indruk. Dat lijkt mij minstens zo belangrijk als alle postings hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astroniels Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Heb je gelijk in, en dat ga ik dan ook wel even doen. Beide genoemde Subs zijn te koop bij Conrad, en daar doen ze nooit zo moeilijk. Geplaatst door Geerdie: Kun je in de winkel niet afspreken dat je je geld terug krijgt as tie niet bevalt? Kun je 'm mooi proberen. Of nog makkelijker: vraag of je 'm in de winkel mag proberen. Heb je toch een indruk. Dat lijkt mij minstens zo belangrijk als alle postings hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Sub tuurlijk altijd beluisteren in winkel, alleen staan ze helaas wel eens verkeerd ingesteld (veel te hard) wat dus wel indrukwekkend lijkt op eerste gezicht maar al snel gaat vervelen thuis. Let erop dat je hem niet hoord, je mag hem alleen voelen. En er is niks mis met goedkoop, voordeel is als je niet naar betere subs geluisterd hebt je ook niet weet wat je mist. En verkijk je niet op het aantal Watts, beter een goede versterker met minder watts dan omgekeerd. Veel luister plezier in ieder geval. O ja neem een eigen dvd mee om te testen. Groet Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astroniels Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Dankje Matthias, Ik zal ze eens beluisteren. Ik heb altijd begrepen dat je een sub wel mag horen maar niet mag voelen Groet Niels. Geplaatst door Matthias:Sub tuurlijk altijd beluisteren in winkel, alleen staan ze helaas wel eens verkeerd ingesteld (veel te hard) wat dus wel indrukwekkend lijkt op eerste gezicht maar al snel gaat vervelen thuis. Let erop dat je hem niet hoord, je mag hem alleen voelen. En er is niks mis met goedkoop, voordeel is als je niet naar betere subs geluisterd hebt je ook niet weet wat je mist. En verkijk je niet op het aantal Watts, beter een goede versterker met minder watts dan omgekeerd. Veel luister plezier in ieder geval. O ja neem een eigen dvd mee om te testen. Groet Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulmans Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Nou ik zou niet gaan luisteren naar zo'n geweldig goedkope sub... dan kan hij ook niet tegenvallen.... Gewoon kopen... nooit aansluiten en ik durf te wedden dat hij op zo'n moment nog beter klinkt, dan wanneer je hem wel aansluit (het is maar een tip) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door PD: Hey Sebastiaan, Kun je misschien een paar (in jouw ogen) goede PA merken noemen?? Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Alvast bedankt! Ok. Eerst de absolute top. Meijer systems' Renkenz Heinz, Soundprojects, Daarna natuurlijk electrovoice, en de voor kleinere zalen fantastische Deltamax serie. De topline van Dynacord is gewoon hifi in het groot. (qua klank) Qua Pa versterkers staat Crown op eenzame hoogte. daarna Crest-audio, Carver, QSC, Australian monitor (de oude serie althans). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Ok. Eerst de absolute top. Meijer systems' Renkenz Heinz, Soundprojects, Daarna natuurlijk electrovoice, en de voor kleinere zalen fantastische Deltamax serie. De topline van Dynacord is gewoon hifi in het groot. (qua klank) Qua Pa versterkers staat Crown op eenzame hoogte. daarna Crest-audio, Carver, QSC, Australian monitor (de oude serie althans). Groeten, Bas Opvallend dat Marshall er niet tussen staat, terwijl dat toch bijna overal bij (openlucht) concerten wordt gebruikt (Lowlands, Pinkpop dat soort dingen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Opvallend dat Marshall er niet tussen staat, terwijl dat toch bijna overal bij (openlucht) concerten wordt gebruikt (Lowlands, Pinkpop dat soort dingen). Beste Henrie, Ik heb het over Sound re-inforcement PA. Zaalversterking. niet over gitaar combo's en isntrument podium versterking. Als we het daar wel over zouden hebben, zou ik marschall zoiezo nooit noemen. Ik heb (partime) 4 jaar gewerkt op een TD die (naast Roland, Korg en Yamaha) ook marschall service centre was. 4 jaar lang heb ik die tering bakken moeten repareren, en het is me toch een zooi. Dat al die gitaristen voor de unieke marschall sound gaan, kan ik begrijpen. Maar het is ruk eerste klas. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 weetje, dat snap ik niet. Buizen enzo, iedereen denkt dat dat warm klinkt. Maar die buizen combo's voor gitaren, de OUDE sound van vroeger, klinkt juist gewoon heel schel agressief. verklaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts