Jump to content

monoblock straalkacheltjes van Sphinx

treble
 Share

Recommended Posts

Haai.

Mijn audio-buurman van 5 straten verder

heeft een paar Sphinx monoblokjes (project 12)

op de kop getikt en nu blijkt de ene een stuk heter te

worden dan de ander...

(Die ene wordt al heet maar bij die ander kan je je hand

niet eens fatsoenlijk tegen de zijkant houden).

Voor het geluid maakte het op het eerste gehoor geen

verschil (niet uitgebreid geluistert),

maar ik breek er m'n harses over!

Iemand een (mogelijke) verklaring voor dit raadselachtige verschijnsel?

GRT

Treble.

Ik denk dat de ruststroominstelling van 1 monoblokje is verlopen naar een hogere instelling. Ik ga er dan vanuit dat 1 monoblok niet zwaarder belast wordt dan de andere. Dus een gelijke situatie.

Waarschijnlijk moeten ze dan allebei opnieuw afgeregeld worden qua ruststroominstelling. Het ene blokje wat heter wordt klinkt niet veel anders, omdat de ruststroom al heel hoog staat ingesteld.

Ik zou er wel wat aan laten doen, om te voorkomen dat de instelling nog verder verloopt en de versterker kapot gaat.

Je kunt het in principe zelf ook wel, maar dan moet je de gegevens van de ruststroominstelling weten. Maar die kun je wel ergens opvragen. En anders kan een goede audio-reparatiebedrijf het wel.

Groeten

Edwin

Hoi Treble,

Je kunt uiteraard ook even contact zoeken met Sphinx via de website >> Sphinx <<. Ik ga er vanuit dat je dan de blokjes kan opsturen naar de fabriek waar ze opnieuw afgeregeld zullen worden.

Ik ben vorig jaar nog op bezoek geweest in de fabriek in Almere en Sphinx heeft o.a. de PJ12 monoblokken nog volop in productie.

Hoi Treble,

Je kunt uiteraard ook even contact zoeken met Sphinx via de website >> Sphinx <<. Ik ga er vanuit dat je dan de blokjes kan opsturen naar de fabriek waar ze opnieuw afgeregeld zullen worden.

Ik ben vorig jaar nog op bezoek geweest in de fabriek in Almere en Sphinx heeft o.a. de PJ12 monoblokken nog volop in productie.

Beste Paul,

Waarom horen we nooit meer iets van het mooie sphinx? Verkopen ze echt alleen nog maar in azie?

Groeten,

Bas

Hoi Treble,

Beste Paul,

Waarom horen we nooit meer iets van het mooie sphinx? Verkopen ze echt alleen nog maar in azie?

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Dat klopt. Daarnaast hebben ze ook een goede afzetmarkt in Frankrijk, Belgi