Jump to content

Krell USA / ' Katrina ' ramp !!

Marc The Hague
 Share

Recommended Posts

Waaren ze ook maar zo coulant in het oplossen van hun eigen ontwerp fout in de KSA-S X00 serie's... :D

Groeten,

Bas

Over wat voor fout hebben we het hier dan, mij is daar namelijk niets over bekend !!

Groet, Marc !!!

Beste Marc,

In de KSA S-X00 serie zitten foutieve elco's met een productie fout. Deze slaan vroeg of laat door en vernietigen de amp deels. Modificatie om defect te voorkomen kostte dacht ik rond de 800 euro! bij Durob.

Er zillen hier vast wel lezers zijn die de rookwolken al hebben meegemaakt ;)

Groeten,

Bas

In de KSA S-X00 serie zitten foutieve elco's met een productie fout. Deze slaan vroeg of laat door en vernietigen de amp deels.

Daar ben je dan klaar mee. :) En dan maar hopen dat de versterker de luidsprekers niet meeneemt tijdens zijn zelfvernietiging.

Zou Krell de luidsprekers vergoeden als deze meegenomen {gesloopt} worden door de productiefout in de versterker?

Ik denk persoonlijk dat ze dan ineens een stuk minder coulant zijn. :D

Groeten

Edwin

hoeveek krell gebruikers zullen er in het getroffen gebied wonen?

Tja, niet veel waarschijnlijk, want New Orleans en omstreken is nou niet bepaald een rijk gebied... En dan nog, als je in die situatie zit, heb je wel wat anders aan je hoofd, dan je zorgen te maken over een versterker...

@ Sebastiaan:

Is die fout in de elco's dezelfde (soort) fout als ook in de elco's op veel moederborden van een jaar of 2, 3 geleden? Met name Aopen (meen ik?) had daar last van. Of was het Asus? Ik heb zelf een Epox moederbord die ook foute elco's erop had zitten. Toen was het moederbord nog van m'n broer trouwens. Heb toen alle elco's vervangen...

Tja, niet veel waarschijnlijk, want New Orleans en omstreken is nou niet bepaald een rijk gebied... En dan nog, als je in die situatie zit, heb je wel wat anders aan je hoofd, dan je zorgen te maken over een versterker...

Precies...dus goedkoop scoren van Krell...

Hoezo goedkoop scoren? Ze adverteren hier toch helemaal niet mee? Is alleen maar een bericht op hun eigen site. Als mensen hier nu mee geholpen zijn, wat is hier dan in godsnaam mis mee? Sommige mensen moeten ook altijd alles maar afzeiken, gadverdamme :mad2:

Tja, niet veel waarschijnlijk, want New Orleans en omstreken is nou niet bepaald een rijk gebied...

Het getroffen gebied is wel wat groter dan de achterbuurt van New Orleans.

Alle lagen van de bevolking zijn getroffen, alleen waren de beter gesitueerden makkelijker in staat weg te komen.

Hoezo goedkoop scoren? Ze adverteren hier toch helemaal niet mee? Is alleen maar een bericht op hun eigen site. Als mensen hier nu mee geholpen zijn, wat is hier dan in godsnaam mis mee? Sommige mensen moeten ook altijd alles maar afzeiken, gadverdamme :mad2:

Klopt helemaal Arjen, absoluut mee eens.

Het is gewoon pure ' goodwill ' van Krell, ze hoeven het niet te doen.

Je zal audio maar als hobby hebben en je hebt met pijn en moeite een Krell versterker, of iets anders, bij elkaar kunnen sparen dat door een natuurramp vernield wordt.

Overleven is prio 1, absoluut ! Maar als dit soort natuurverschijnsels achter de rug zijn en je hebt weer onderdak en het leven begint zich weer te normaliseren ben je toch weer blij dat je door de ' goodwill ' van Krell je kostbare eindversterker gemaakt kan worden.

Dus dat Krell hiermee goedkoop scoort, lijkt me van niet.

Kan de link ook niet zo goed leggen eerlijk gezegd.

Marc !!

Ze adverteren hier toch helemaal niet mee? Is alleen maar een bericht op hun eigen site.

Mensen die op zoek gaan {potentiele kopers} naar informatie van Krell, komen dit soort 'goodwill' berichten ook tegen. Dit werkt erg goed op het gevoel van mensen, waardoor ze een positieve binding met het merk krijgen. En dat verdient zich weer terug.

Ze hadden pas echt hun goede wil getoond als ze de defecte Elco's in de KSA serie voor niets hadden vervangen. Dan is er ineens geen ''goodwill' bericht te vinden. :D

Groeten

Edwin

Beste,

Ik vind wel dat Edwin een punt heeft. Er is niets mis met goodwill, maar bedrijven met echte goodwil (zoals Bryston en Classe etc.) staan altijd voor je klaar, en zijn altijd prettig en makkelijk in de omgang. Met Krell heb ik (en vele met mij) toch andere ervaringen.

Groeten,

Bas

Waar ligt dat aan? Aan Krell zelf? :confused:

Beste,

Ik vind wel dat Edwin een punt heeft. Er is niets mis met goodwill, maar bedrijven met echte goodwil (zoals Bryston en Classe etc.) staan altijd voor je klaar, en zijn altijd prettig en makkelijk in de omgang. Met Krell heb ik (en vele met mij) toch andere ervaringen.

Groeten,

Bas

Waar ligt dat aan? Aan Krell zelf? :confused:

Beste Sodejuu,

Ik moet eerlijk zijn dat we de laatste keer goed geholpen zijn door Krell Amerika betreffende een Krell KBX. Ik kreeg zelfs een van de engineers's aan de lijn en ze waren goedwillend. enkele keren daarvoor verliep ook het contact met Amerika heel stroef, en zijn er eerst boze mailtjes en enkele hartkloppingen nodig om enig informatie te krijgen. Nog verder terug in de tijd heb ik alleen maar drama met ze gehad betreffende mijn prive krell monoblokken en pre-amp.

Ik geloof best dat er goede service te krijgen is in Amerika, maar die heb ik niet altijd gehad, en in Nederland al helemaal niet.

Maargoed vergeleken met de service van Theta (Amerika) is elke service goed. Die gasten gooien gewoon letterlijk de hoorn erop als ze horen dat je uit Nederland komt. En dat is echt gebeurd!!

Groeten,

Bas

Das wel heel slecht van Theta, vooral als je kijkt wat die dingen kosten. Al had ik betere ervaring met een email uitwisseling, en ik had/heb nog eens theta, misschien zit daar ook wel de kneep.

Ik zit nu trouwens ik de USA waar theta een stuk goedkoper is dan in Nederland, dus misschien dat ik me er toch aan waag. Alleen voor de processor dan.

Even off-topic

Bas, ik las een keer dat je bryston in combinatie met b&w het goed vondt doen. Nu is dat altijd persoonlijk dus ik ga hier zelf natuurlijk ook nog naar luisteren. Heb jij ervaring met de 9BSST van bryston (5 channel amp) en heb je enig idee hoe bryston zich verhoud met een merk zoals anthem??? Vooral de p5 (5x385W) en even duur als de bryston, in veel reviews wordt de p5 beter beoordeeld dan de bryston.

En weer on-topic

Ik zit trouwens niet in de het 'ramp' gebied, maar je ziet dat iedereen kwa reclame een slaatje probeert te slaan uit de 'ramp' . Vooral verzekerings maatschappijen doen op de reclame alsof ze iedereen in het ramp gebied helpen (en coulant zijn). Iets wat ik ten zeerste betwijfel.

Das wel heel slecht van Theta, vooral als je kijkt wat die dingen kosten. Al had ik betere ervaring met een email uitwisseling, en ik had/heb nog eens theta, misschien zit daar ook wel de kneep.

Ik zit nu trouwens ik de USA waar theta een stuk goedkoper is dan in Nederland, dus misschien dat ik me er toch aan waag. Alleen voor de processor dan.

Even off-topic

Bas, ik las een keer dat je bryston in combinatie met b&w het goed vondt doen. Nu is dat altijd persoonlijk dus ik ga hier zelf natuurlijk ook nog naar luisteren. Heb jij ervaring met de 9BSST van bryston (5 channel amp) en heb je enig idee hoe bryston zich verhoud met een merk zoals anthem??? Vooral de p5 (5x385W) en even duur als de bryston, in veel reviews wordt de p5 beter beoordeeld dan de bryston.

En weer on-topic

Ik zit trouwens niet in de het 'ramp' gebied, maar je ziet dat iedereen kwa reclame een slaatje probeert te slaan uit de 'ramp' . Vooral verzekerings maatschappijen doen op de reclame alsof ze iedereen in het ramp gebied helpen (en coulant zijn). Iets wat ik ten zeerste betwijfel.

De ene zijn dood, de ander zijn brood.....

Ze adverteren hier toch helemaal niet mee? Is alleen maar een bericht op hun eigen site.

Mensen die op zoek gaan {potentiele kopers} naar informatie van Krell, komen dit soort 'goodwill' berichten ook tegen. Dit werkt erg goed op het gevoel van mensen, waardoor ze een positieve binding met het merk krijgen. En dat verdient zich weer terug.

Ze hadden pas echt hun goede wil getoond als ze de defecte Elco's in de KSA serie voor niets hadden vervangen. Dan is er ineens geen ''goodwill' bericht te vinden. :D

Groeten

Edwin

Volgens mij betekent het niets meer en niets minder dat een merk gewoon betrokken is met zijn klanten in het rampgebied. Dit is toch alleen maar in het belang van degene die daar nu met de gebakken peren zit? Of hadden onze negatievelingen het beter gevonden als Krell gewoon iedereen de volle mep had laten betalen voor hun noodzakelijke reparaties? De volle mep waar ze waarschijnlijk geen geld meer voor hebben omdat hun halve/hele huis inclusief bezittingen letterlijk is weggewaaid. Bovendien, om te voorkomen dat mensen het door een reparateur (of beunhaas) om de hoek laten repareren voor een te verwachten lager bedrag dan oorspronkelijk bij Krell zelf lijkt het me een zeer nuttige mededeling op hun site om te zeggen dat deze regeling voor Krell bezitters uit het rampgebied van toepassing is.

Nu niet meer in ieder geval.

Er zijn best wel wat 'dure' wijken getroffen door de storm. New Orleans zelf heeft de storm redelijk goed doorstaan, alleen de dijken niet, met alle gevolgen van dien.

De omliggende gebieden met meer dure huizen zijn soms helemaal gegevaagd. Vooral ook door de stormvloed. Beetje het tsunami effect.

Trouwens als het goed is kan Krell precies zien welke eigenaren getroffen zijn, als ze zich hebben geregistreerd na aankoop van hun product.