gruiter Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Zonder dit cord klonk hij ook al goed. Anders had ik de Unico P nooit gekocht. De klank is nu gewoon wat "schoner", waardoor er meer te horen is. Al met is het wel een hele mooie toevoeging die ik niet meer zou willen missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ha die Hein, Ik kan me wel iets voorstellen bij de hoge druk in het laag. Ik heb hiervoor de RF-3 gehad en die gaf veel te veel laag voor mijn doen. Daarnaast is de acoustiek bij ons ook niet geweldig, dus werd het ook al snel te bonkerig. Ik heb uiteindelijk (zonder kosten te maken) de RF-3's verkocht en de RB-5 terug gekocht. Deze klinken een stuk "rustiger" dan de RF-3 en zijn ook een stukje verfijnder. Kwa klank en rythme zijn ze echt perfect. De dynamiek is oveweldigend, het middengebied en de hoogweergave is detailrijk, maar absoluut niet opdringerig of scherp. Toch blijft er nog wel wat te wensen over: het stereobeeld mag wel wat groter (komt niet echt los van de speakers) en ik zou best wel wat meer detail in het laag willen hebben (dus niet meer laag). Zo hoorde ik bij Joopus "Riders on the storm" van The Doors en merkte toen dat er zich veel meer afspeelde in de onderste regionen. Ik denk eigenlijk dat m'n overige componenten op een hoger niveau staan dan de Klipsch. Vandaar dat ik me al een beetje "stiekem" aan het orienteren ben op een eventuele toekomstige upgrade. Voorlopig blijft het nog bij plannen aangezien ik heel erg geniet van de set zoals hij nu is en er moet iets over blijven om over te dromen. Ik verwacht dat deze met een opwaardering naar bijv. Diapason echt het achterste van de tong zal laten zien (die combinatie wil ik in elk geval nog een keer beluisteren). Ik denk dat jij met de Diapason Nux dus een hele mooie combinatie te pakken hebt, waar je heel veel plezier aan zult beleven (zowel kwa muziek als visueel). En als je ook nog een mooie korting heb gekregen, dan kan het geluk helemaal niet op. Met gruitige groet, Gerald Hallo Gruiter, De Nux wordt morgen ( donderdag ) bij mij afgeleverd. Ik zit al de hele dag te popelen van vol overtuiging . De combi had ik beluisterd bij sound-gallery ( Groningen ) teweten: Unico amp. + Cd speler met de kimber 8 tc, interconnect was siltech classic lijn. Maar het was levens echte muziek die voor je oren werden voorgeschoteld. Mijn huidege bekabeling is alles van Siltech ( instappers classic lijn) incl. power cord. Bent ook heel benieuwd hoe dit combi met de Nux zal worden . Wat upgraiden betrefd, heb ik naar inzien al heel veel gedaan. De Unico's bezitten nu ook al andere buizen, amperex, mullards, siemens enz. . MvG Hein En .......... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 Ha die Hein, Ik kan me wel iets voorstellen bij de hoge druk in het laag. Ik heb hiervoor de RF-3 gehad en die gaf veel te veel laag voor mijn doen. Daarnaast is de acoustiek bij ons ook niet geweldig, dus werd het ook al snel te bonkerig. Ik heb uiteindelijk (zonder kosten te maken) de RF-3's verkocht en de RB-5 terug gekocht. Deze klinken een stuk "rustiger" dan de RF-3 en zijn ook een stukje verfijnder. Kwa klank en rythme zijn ze echt perfect. De dynamiek is oveweldigend, het middengebied en de hoogweergave is detailrijk, maar absoluut niet opdringerig of scherp. Toch blijft er nog wel wat te wensen over: het stereobeeld mag wel wat groter (komt niet echt los van de speakers) en ik zou best wel wat meer detail in het laag willen hebben (dus niet meer laag). Zo hoorde ik bij Joopus "Riders on the storm" van The Doors en merkte toen dat er zich veel meer afspeelde in de onderste regionen. Ik denk eigenlijk dat m'n overige componenten op een hoger niveau staan dan de Klipsch. Vandaar dat ik me al een beetje "stiekem" aan het orienteren ben op een eventuele toekomstige upgrade. Voorlopig blijft het nog bij plannen aangezien ik heel erg geniet van de set zoals hij nu is en er moet iets over blijven om over te dromen. Ik verwacht dat deze met een opwaardering naar bijv. Diapason echt het achterste van de tong zal laten zien (die combinatie wil ik in elk geval nog een keer beluisteren). Ik denk dat jij met de Diapason Nux dus een hele mooie combinatie te pakken hebt, waar je heel veel plezier aan zult beleven (zowel kwa muziek als visueel). En als je ook nog een mooie korting heb gekregen, dan kan het geluk helemaal niet op. Met gruitige groet, Gerald Hallo Gruiter, De Nux wordt morgen ( donderdag ) bij mij afgeleverd. Ik zit al de hele dag te popelen van vol overtuiging . De combi had ik beluisterd bij sound-gallery ( Groningen ) teweten: Unico amp. + Cd speler met de kimber 8 tc, interconnect was siltech classic lijn. Maar het was levens echte muziek die voor je oren werden voorgeschoteld. Mijn huidege bekabeling is alles van Siltech ( instappers classic lijn) incl. power cord. Bent ook heel benieuwd hoe dit combi met de Nux zal worden . Wat upgraiden betrefd, heb ik naar inzien al heel veel gedaan. De Unico's bezitten nu ook al andere buizen, amperex, mullards, siemens enz. . MvG Hein En .......... ? Hallo Gruiter, Ze ( Nux ) klinken geweldig. Naar mijn idee wat aan de rustige kant. Laag is niet zo sterk aanwezig als de RF5 ( klipsch ) . Doch hoor je ook wat details maar dan niet zo helder als de RF5. Bij de klipsch hoorde je echt meer details die soms te vermoeiend in mijn gehoor overkwam. Ik luister elke dag ( 3 uren ) naar de diapasons en vind ze geweldig . Mijn huidige bekabeling is allemaal siltech classic series ( instappers ). De verkoper had mij aangeraden om over te gaan naar koper. Die zou wat aan de warme kant uitkomen. Kimber lijkt mij een goeie kanditaat te worden maar ....welke . MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Hoi Hein, Fijn te lezen dat de Nux(en) je bevallen. Je schreef dat het een erg rustige speaker is t.o.v de Klipsch. Wat me juist aanspreekt in de Klipsch is dat deze de muziek met een "bite" (pit) weergeeft. Betekent dat dat de Nux veel minder pit heeft dan de Klipsch? Het zit het met detailweergave in het laag? Ik vraag dit omdat ik eigenlijk met de tijd betere speakers wil die wel de dynamiek van de Klipsch hebben, maar ook een wat groter plaatje kunnen neerzetten met veel detail in zowel hoog als laag (dus niet meer laag). Wat betreft de bekabeling. Ik ken alleen de interlinks van Kimber en vind ze het beste wat ik tot nu toe heb gehoord. Hoe het met de Kimber speakerkabels zit, durf ik niet te zeggen. Ik ben hier zelf ook nieuwsgierig naar. De Kimber 8TC schijnt een mooie kabel te zijn volgens de recensies (en niet duur), maar met KS3038 schijn je een superkabel te hebben. Aan deze hangt helaas een stevig prijskaartje, waardoor het een minder interessante optie zou zijn. Een Monocle-X schijnt voor een wat conservatievere prijs hele mooie dingen te doen. Ik zou daarom zeker een Kimber binnen je budget aan een luistertest onderwerpen voordat je ze daadwerkelijk aanschaft. Een goede zaak leent ze gewoon uit. Neem ook wat kabels van andere merken mee in je zoektocht, want niets is zo persoonlijk als smaak. Aan de andere kant vraag ik me af of je de speaker niet nog wat langer moet inspelen voordat je op zoek goed naar betere bekabeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Heb ze nou kunnen aanschaffen met een behoorlijke korting op de nieuwe prijs . Waarom zou dat nou zo zijn... (tsja, wat mij betreft had Diapason lekker bij monitoren moeten blijven) Interessante opmerking. Verklaar u nader Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 Hoi Hein, Fijn te lezen dat de Nux(en) je bevallen. Je schreef dat het een erg rustige speaker is t.o.v de Klipsch. Wat me aanspreekt in de Klipsch is dat deze de muziek met een "bite" (pit) weergeeft. Betekent dat dat de Nux veel minder pit heeft dan de Klipsch? Wat betreft de bekabeling. Ik ken alleen de interlinks van Kimber en vind ze het beste wat ik tot nu toe heb gehoord. Hoe het met de Kimber speakerkabels zit, durf ik niet te zeggen. Ik ben hier zelf ook nieuwsgierig naar. De Kimber 8TC schijnt een mooie kabel te zijn volgens de recensies (en niet duur), maar met KS3038 schijn je een superkabel te hebben. Aan deze hangt helaas een stevig prijskaartje, waardoor het een minder interessante optie zou zijn. Een Monocle-X schijnt voor een wat conservatievere prijs hele mooie dingen te doen. Ik zou daarom zeker een Kimber binnen je budget aan een luistertest onderwerpen voordat je ze daadwerkelijk aanschaft. Een goede zaak leent ze gewoon uit. Neem ook wat kabels van andere merken mee in je zoektocht, want niets is zo persoonlijk als smaak. Aan de andere kant vraag ik me af of je de speaker niet nog wat langer moet inspelen voordat je op zoek goed naar betere bekabeling. Hallo Gruiter, Dat denk ik ook. De Nux heeft wat minder pit dan de klipsch. Wat de kabels betrefd, die zou ik later aanschaffen. De diapasons moeten eerst wat tijd hebben om in te spelen. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Dan valt hij denk ik toch af van mijn lijstje van speakers die ik wellicht in de toekomst zou willen beluisteren icm de Unico P. Toch heb ik de Adamantes 2 jaar geleden eens gehoord (ik weet niet meer op welke versterker) en dit klonk ook erg dynamisch en sprak me erg aan. Is de Nux dan weer rustiger dan de Adamantes? Enfin, ik heb de tijd en Kipsch klinkt zeker niet verkeerd icm de Unico P. Voor een geluid dat beter los komt van mijn speakers en meer detail in het laag geeft zou ik juist vloerstaanders moeten nemen is mij verteld. Misschien moet ik dan ook eens een keertje Bluenote speakers uitproberen. Deze vond ik zeer goed klinken (zowel in het hoog als het laag). Hoewel ik vrees dat de slechte acoustiek in ons huis wel eens de bottleneck zou kunnen zijn: ik heb de Klipsch RF-3's juist 2 jaar geleden om die reden ingeruild. Aan de andere kant is mijn set de afgelopen 2 jaar enorm op vooruit gegaan, m.n. in rust en strakker laag, dus misschien valt het mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Diapasonmonitoren (de 1 wat meer als de ander) blinken uit in detailrijke openheid met een strak midlaag (mijn klankomschrijving in een notendop). Zo herinner ik mij de klank van de Adamantes zoals ik ze 2 jaar geleden heb gehoord. Ik dacht dat de Nux ahw Adamantes waren met een grotere klankkast (vloerstaanders), maar uit jouw verhaal blijkt dat het hier om 2 totaal verschillende speakers kwa klank gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 Dan valt hij denk ik toch af van mijn lijstje van speakers die ik wellicht in de toekomst zou willen beluisteren icm de Unico P. Toch heb ik de Adamantes 2 jaar geleden eens gehoord (ik weet niet meer op welke versterker) en dit klonk ook erg dynamisch en sprak me erg aan. Is de Nux dan weer rustiger dan de Adamantes? Enfin, ik heb de tijd en Kipsch klinkt zeker niet verkeerd icm de Unico P. Voor een geluid dat beter los komt van mijn speakers en meer detail in het laag geeft zou ik juist vloerstaanders moeten nemen is mij verteld. Misschien moet ik dan ook eens een keertje Bluenote speakers uitproberen. Deze vond ik zeer goed klinken (zowel in het hoog als het laag). Hoewel ik vrees dat de slechte acoustiek in ons huis wel eens de bottleneck zou kunnen zijn: ik heb de Klipsch RF-3's juist 2 jaar geleden om die reden ingeruild. Aan de andere kant is mijn set de afgelopen 2 jaar enorm op vooruit gegaan, m.n. in rust en strakker laag, dus misschien valt het mee. Hallo Gruiter, Dat denk ik ook. Twee verschillende speakers. Adamantes heb ik nooit kunnen beluisteren met de Unico. Wel de Nux samen met de SR1 en wat klonk hij echt gaaf. Dit was bij sound-gallery als thema, Italiaanse Show dagen. De Adamantes was te beluisteren met buizenversterkers van het merk Graaf. Zou wel zijn dat ome Henk mening over de Nux ( klankeigenschap ) gelijk heeft. Daar ben ik mee over eens. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Diapasonmonitoren (de 1 wat meer als de ander) blinken uit in detailrijke openheid met een strak midlaag (mijn klankomschrijving in een notendop). Zo herinner ik mij de klank van de Adamantes zoals ik ze 2 jaar geleden heb gehoord. Ik dacht dat de Nux ahw Adamantes waren met een grotere klankkast (vloerstaanders), maar uit jouw verhaal blijkt dat het hier om 2 totaal verschillende speakers kwa klank gaat. De Nux is de vloerstaander van de Emera. Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Diapasonmonitoren (de 1 wat meer als de ander) blinken uit in detailrijke openheid met een strak midlaag (mijn klankomschrijving in een notendop). Zo herinner ik mij de klank van de Adamantes zoals ik ze 2 jaar geleden heb gehoord. Ik dacht dat de Nux ahw Adamantes waren met een grotere klankkast (vloerstaanders), maar uit jouw verhaal blijkt dat het hier om 2 totaal verschillende speakers kwa klank gaat. De Nux is de vloerstaander van de Emera. NUX, the first floorstanding loudspeaker from Diapason, is designed with the same technology and the same criteria as the Adamantes III and Adamantes Limited Edition. Ome Henk, Dat is idd weer vreemd, in de Emera en de Nux zit dezelfde woofer en tweeter. Op de site van analogue audio heeft ook een hele tijd gestaan wat ik eerder poste. Tja ik weet het dan ook niet meer, feit is wel dat ik dik tevreden ben met mijn emeraatjes Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Beste, De Diapasons zijn luidsprekers om je '' vingers'' bij op te eten. (oeps!) Maar scheer niet alle Diapasons over 1 kam. De Micra,Prelude,Karis,Adamantes zijn luidsprekers die zeer realistisch klinken en een zeer open (holografisch) geluid, vindt maar eens een tweede ! De anderen Emera en Nux klinken totaal anders en hebben een laid back karakter, super rustige luidsprekers ,maar het open en holografische geluidsbeeld is dan wel weg . Zelf prefereer ik de eerste serie. Misschien een kwestie van smaak myfi MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Wat voor interlinks gebruiken jullie zoal in combinatie met de Unico? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 8 januari 2006 Author Report Share Posted 8 januari 2006 Wat voor interlinks gebruiken jullie zoal in combinatie met de Unico? Hallo Robbert, Ik gebruik als interlink voor de Unico's Siltech classic series G5, de instappers. Zo ook voor mijn weergevers ( Nux ) versterker en cd speler( powercords ). Bevalt mij zeer uitstekend. Veel details en strak laag. Voorheen had ik monster m1000i maar deze was naar mijn idee te wollig en gaf wat minder details. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Beste, De Diapasons zijn luidsprekers om je '' vingers'' bij op te eten. (oeps!) Maar scheer niet alle Diapasons over 1 kam. De Micra,Prelude,Karis,Adamantes zijn luidsprekers die zeer realistisch klinken en een zeer open (holografisch) geluid, vindt maar eens een tweede ! De anderen Emera en Nux klinken totaal anders en hebben een laid back karakter, super rustige luidsprekers ,maar het open en holografische geluidsbeeld is dan wel weg . Zelf prefereer ik de eerste serie. Misschien een kwestie van smaak myfi MvG, Haudio Er zit dus nog een behoorlijk verschil tussen de MicraIII en de Emera. Zit zelf te twijfelen tussen deze monitoren. Moet ze nog wel beluisteren. Moeilijke keuze op basis van wat jullie schrijven. Ben persoonlijk bang dat de micra's te weinig laag hebben tov de emera's. Maar dit ga ik binnenkort maar eens ondervinden.. Matheus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Ik gebruik de TPD Ascent voor aan m'n CD speler en de Kimber kS1030 voor aan m'n phono pre. Groeten uit Bangkok, ('t is hier echt warm ) Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Ik gebruik de TPD Ascent voor aan m'n CD speler en de Kimber kS1030 voor aan m'n phono pre. Groeten uit Bangkok, ('t is hier echt warm ) Gerald Ha, Gruiter! Veel plezier daar in Bangkok! Hopelijk bereik je zakelijk wat! Veilige en fijne reis toegewenst, CUsoon! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Beste, De Diapasons zijn luidsprekers om je '' vingers'' bij op te eten. (oeps!) Maar scheer niet alle Diapasons over 1 kam. De Micra,Prelude,Karis,Adamantes zijn luidsprekers die zeer realistisch klinken en een zeer open (holografisch) geluid, vindt maar eens een tweede ! De anderen Emera en Nux klinken totaal anders en hebben een laid back karakter, super rustige luidsprekers ,maar het open en holografische geluidsbeeld is dan wel weg . Zelf prefereer ik de eerste serie. Misschien een kwestie van smaak myfi MvG, Haudio Er zit dus nog een behoorlijk verschil tussen de MicraIII en de Emera. Zit zelf te twijfelen tussen deze monitoren. Moet ze nog wel beluisteren. Moeilijke keuze op basis van wat jullie schrijven. Ben persoonlijk bang dat de micra's te weinig laag hebben tov de emera's. Maar dit ga ik binnenkort maar eens ondervinden.. Matheus Beste Matheus, Dan neem je toch de Prelude, super ruimtelijk, open , duidelijk,strak,stevig laag,mooi holografisch geluidsbeeld. Heeft wel enige tijd nodig om in te spelen ! Een echte Studiomonitor. MvG, Haudio PS zelf eerst luisteren : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Na een tijd lang mijn audio gebeuren stil te hebben gelegd, en dus ook geen of weinig gedraaid te hebben, heb ik de draad weer opgepakt. Ik investeerde verder in mijn stroomtoevoer en kocht de Unico CDP speler. Het staat er al weer een paar weekjes zodat ik ongeveer wel enige conclusies kan trekken. Gek genoeg vind ik het nog steeds de ene keer behoorlijk beter (soms was ik zelfs behoorlijk enthousiast) dan de andere keer. Wat erg mooi is, is de ruimtelijkheid, de muziek kan echt de kamer in komen, lucht tussen de instrumenten, enzo (soms dan, liggen die verschillen dan toch aan mijn oren?) Wat in ieder geval wel voor verbetering vatbaar is, is de klank van hoge ritmische geluiden. Bijvoorbeeld het getik op een bekken (hihat). Ook zou het geluid wellicht nog iets zachter of fijner mogen, maar dat is geen hoofdzaak en wordt misschien nog beter met het verder inspelen van de speler. Je gaat geconfronteerd met genoemd probleem met je lekenverstand zoeken en lezen op de diverse audiofora op internet. En dan lees ik over het fenomeen klokmodificatie. Installatie van een Tentlabs XO2 zou een zinvolle stap kunnen betekenen. Ik vraag mij dan af of dit ook geldt voor mijn speler. Weet iemand daar iets over te zeggen? Het lijkt mij om te beginnen vreemd dat de klok die de speler vanuit de fabriek aan boord heeft geen goeie is, voor een speler van over de 1000 Euro (1.250). Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Spelers die af fabriek w Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 12 januari 2006 Author Report Share Posted 12 januari 2006 Na een tijd lang mijn audio gebeuren stil te hebben gelegd, en dus ook geen of weinig gedraaid te hebben, heb ik de draad weer opgepakt. Ik investeerde verder in mijn stroomtoevoer en kocht de Unico CDP speler. Het staat er al weer een paar weekjes zodat ik ongeveer wel enige conclusies kan trekken.Gek genoeg vind ik het nog steeds de ene keer behoorlijk beter (soms was ik zelfs behoorlijk enthousiast) dan de andere keer. Wat erg mooi is, is de ruimtelijkheid, de muziek kan echt de kamer in komen, lucht tussen de instrumenten, enzo (soms dan, liggen die verschillen dan toch aan mijn oren?) Wat in ieder geval wel voor verbetering vatbaar is, is de klank van hoge ritmische geluiden. Bijvoorbeeld het getik op een bekken (hihat). Ook zou het geluid wellicht nog iets zachter of fijner mogen, maar dat is geen hoofdzaak en wordt misschien nog beter met het verder inspelen van de speler. Je gaat geconfronteerd met genoemd probleem met je lekenverstand zoeken en lezen op de diverse audiofora op internet. En dan lees ik over het fenomeen klokmodificatie. Installatie van een Tentlabs XO2 zou een zinvolle stap kunnen betekenen. Ik vraag mij dan af of dit ook geldt voor mijn speler. Weet iemand daar iets over te zeggen? Het lijkt mij om te beginnen vreemd dat de klok die de speler vanuit de fabriek aan boord heeft geen goeie is, voor een speler van over de 1000 Euro (1.250). Hallo Rocco, Bij mij ook. De muziek beleving is soms heel aantrekkelijk om naar te luisteren. Heb ook een Unison CD speler van 1790,- Euro destijds aangeschaft. Soms is het echt prachtig als ik naar een cd luistert en de andere keer heel slecht. Komt het niet door, hoe de CD ( schijf ) zelf is opgenomen? Volgens mij doet De Groef in Groningen ook aan klokmodificatie. Maar voorlopig ben ik nog tevreden over mijn speler. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Hoi Rocco, Ik zou persoonlijk niets laten modificeren aan de Unico CDP. Het is een kwalitatief hele goede speler. Ik zou eerder kijken of je met een andere interlink wellicht de laatste puntjes op de i zet, maar dat is mijn persoonlijke mening. Of misschien toch een keer luisteren naar Diapason. Mijn ervaring is dat hoe beter de set wordt, des te meer verschillen er te horen zijn tussen slechtere en betere opnames. Dat is iets waarmee je moet leren leven. Groeten Gerald (dit keer vanuit NL: bbbrrrrr) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dank voor de reacties Gerald en Radjiman. Ik heb mijn modificatieplan toch maar weer ff in de ijskast gezet. Mijn probleem is waarschijnlijk van wat fundamenteler aard dan dat het zou kunnen worden verholpen door zoiets als een cd-spelermodificatie. Ik ben gewoon ondanks mijn niet geringe investeringen nog niet geheel blij met de sound. Er blijft sprake van enige frisheid of dunheid in het hoge segment, met name bij ritme dan: het tikken op een bekken klinkt niet als ting-ting maar meer als tsss-tsss. Ik kan natuurlijk gaan wisselen van interlink, kabel of buisjes. Of ik moet naar een andere speaker! Ik zou dat wel jammer vinden omdat ik hem (Opera 1.5) er zo mooi uit vind zien en omdat ik ze laatst ergens heel mooi vond klinken op een Analogue Audio primo set. Is in een aantal opzichten wat minder dan de Unico's maar heeft wel subtiliteit en warmte en luistert erg prettig. Het wordt dus misschien wel de Unico's eruit en de Primo's erin. Ik denk er nog wat over en ik moet nog wat om raad vragen. Kortom, mijn zoektocht gaat verder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Hoi Rocco, Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Unico vesterker ligt. Deze versterker blinkt misschien niet echt uit in een strak laag, maar heeft naar mijn mening wel een heel mooi midden en hoogweergave en absoluut niet te dun of te schel. Ik vind bekkens en gitaaraanslagen juist wel natuurlijk overkomen. Ik vraag me af of the Primo op dat gebied nog mooier zal klinken. Waarom leen je niet eerst een paar verschillende interlinks. Het kan echt (subtiel) verschil uit maken waardoor je misschien wel tevreden bent. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Ik herken me wel iets in de opmerkingen van Rocco. Ik heb ook een Unison versterker en cd speler. Maar dat de klank bij mij niet optimaal is wijt ik in de eerste plaats aan de slechte akoestiek. Ik had hiervoor een NAD set en dat was veel slechter. Alleen het laag was krachtiger. Tja; en anders de Unico wegdoen? Is natuurlijk ook wel zonde. Gaat sowieso veel geld kosten. En wat is dan een goede versterker en cd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts