RonL Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 De anonieme beschimpingen van Spiekerboer aan het adres van argeloze vliesliefhebbers, da's pas laag... (Bedankt Geert, ik zocht naar het juiste woord) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer:Beste GVY! . Hoe beter de koppeling van de unit aan de lucht, hoe minder de unit hoeft te bewegen. De beste systemen benaderen zo de ideale luidspreker: de Onbewogen Beweger. en daarom hebben esl,s nou zo,n groot oppervlak . die hebben meer koppeling met de lucht dan menige woofer . dus als je het oppervlak van een esl maar groot genoeg maakt ,, of is dit een foute redenering . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Beste Arne Ik heb hier toevallig de monsoons op proef omdat ik moet wachten tot mijn eigen speakers klaar zijn, nou moet ik je zeggen dat ik er eerst in de winkel niet zo van gecharmeert was, maar nu ik ze hier heb staan vind ik dat 100% meevallen het laag gaat geloof ik tot 35 hz is soms ook wel te horen, alleen het hoog vind ik een beetje te veel van het goede. Maar al met al is het een goed klinkent geheel je moet ervan houden. De speakers die ik besteld heb gaan door tot 20 hz!! dat is pas laag. MVG:Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 15 mei 2003 Author Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door W.K:Beste Arne Ik heb hier toevallig de monsoons op proef omdat ik moet wachten tot mijn eigen speakers klaar zijn, nou moet ik je zeggen dat ik er eerst in de winkel niet zo van gecharmeert was, maar nu ik ze hier heb staan vind ik dat 100% meevallen het laag gaat geloof ik tot 35 hz is soms ook wel te horen, alleen het hoog vind ik een beetje te veel van het goede. Maar al met al is het een goed klinkent geheel je moet ervan houden. De speakers die ik besteld heb gaan door tot 20 hz!! dat is pas laag. MVG:Wesley Hoi Wesley, Heb je ook gevraagd of ze je de monsoon sub uit wilden lenen? Daarvan was ik wel heel erg gecharmeerd, maar het geheel werd dan wel errug prijzig naar mijn mening. Maar als je ze toch op proef hebt, probeer het eens. Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door Arne: Hoi Wesley, Heb je ook gevraagd of ze je de monsoon sub uit wilden lenen? Daarvan was ik wel heel erg gecharmeerd, maar het geheel werd dan wel errug prijzig naar mijn mening. Maar als je ze toch op proef hebt, probeer het eens. Arne Beste Arne Ik heb het niet zo op subs in een stereo opstelling vind ik meer voor HT. Ik zelf heb al nieuwe speakers besteld dus ik ben weer even tevreden. Nog even over de Monsoons je krijgt veel voor dat geld. MVG:Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: en daarom hebben esl,s nou zo,n groot oppervlak . die hebben meer koppeling met de lucht dan menige woofer . dus als je het oppervlak van een esl maar groot genoeg maakt ,, of is dit een foute redenering . Erik, dat ga je toch niet aan Spiekerboer vragen? Diep in zijn hart zou hij graag een full range electrostaat bezitten maar hij is te klein behuisd. En die situatie wordt er met de toenemende vraag naar zorg en krimpende budgetten niet beter op. Dat gelul over esl's hebben geen laag want akoestische kortsluiting... Waar begint die akoestische kortsluiting en waar houdt ie op? We weten allen dat de weergave van bassen samenhangt met de afmetingen van membraam en paneel. Hoe groter, hoe dieper. Daarnaast zijn uitslag en aansturing van belang. Je hoeft echt geen doctor in de spiekerologie te zijn om zoiets te bedenken. Je moet echter wel Spiekerboer heten om zoveel nonsense te verkondigen en hardnekkig te blijven beweren dat paneelspeakers g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 15 mei 2003 Author Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door JoBob: Mag ik weten naar welke speakers je geluisterd hebt? Ik zelf ben uiteindelijk voor se ScanSpeak reference Monitors gegaan, zijn nu in aanbouw. Ik had ze trouwens vergeleken met de RDM-2's van Kef, maar daar gingen ze mega overheen... Success met je solo puzzeltocht. JoBob Ik heb de Vifa Premium 22 geluisterd, de Vivace 94 en nog een speaker waarvan hij de naam niet heeft gezegd. (Sorry) De Premium 22 kwam wel heel goed uit de bus, maar we zijn ook meteen aan het filosoferen geslagen. Als je nou een monitor bouwt op die basis, dus de premium 11 (het 'kleine broertje') bijvoorbeeld en dan evt. met scanspeak units (of niet, ben daar nog niet uit, de Vifa's klonken wel heel erg goed). En dan een kast eronder voor het laag met een aparte woofer en aparte versterking. Dan heb je toch ook wel een hele gave sound. Dat is mijn laatste gedachte op dit moment... Tenzij ik dat met electrostatisch hoog kan doen Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: en daarom hebben esl,s nou zo,n groot oppervlak . die hebben meer koppeling met de lucht dan menige woofer . dus als je het oppervlak van een esl maar groot genoeg maakt ,, of is dit een foute redenering . Ik weet zeker dat de redenering juist is. Ik had gisteren Hans van Liempt op bezoek en hij deed zelfs de mededeling dat er weinig verschil zat in zijn conusluidsprekers en mijn elektrostaten. Toch een hart onder de riem voor ons vliesridders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door RonL: A (...) Waar begint die akoestische kortsluiting en waar houdt ie op?(...) B (...) Wanneer is dat laag te genieten en wanneer niet? Hoe klinkt dit laag in samenhang met de rest van het spectrum, hoe ervaar je de muziek? (...) C (...) Voorzover ik kan oordelen, zit Spiekerboer met zijn kop in zijn reet (...) D (...) Wat mij betreft geen knipoog dit keer.(...) Beste Ron! Ad A. Dit is je al een paar keer uitgelegd. Maar je wilt het niet aannemen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer: Beste Ron! Ad A. Dit is je al een paar keer uitgelegd. Maar je wilt het niet aannemen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Beste, Niet oneerbiedig bedoeld, maar misschien juist omdat electrostaten het laag vanaf de eerste harmonisce zo goed weergeven, is er met het laag van een elctrstaat toch heel goed te leven, al ontbreken de grondtonen totaal. Dat positief en negatief elkaar opheft is een natuurwet. Zo proberen we met gebalanceerde kabels van deze natuurwet zoveel mogelijk te profiteren. Maar daar de electrostaat zich niet in een dode ruimte bevind, heft het zich niet volledig op. Zodra de in en uit fase signalen zich met de akoestiek van de luisterruimte mengt, krijg je direct fase verschillen, waardoor laag frequente tonen zichzelf niet direct zullen opheffen. Geloof het of geloof het niet spiekerboer, maar ik heb ooit een demo meegemaakt met die nieuwste audiostatic met DCI panelen, end at ging dus echt maagschuddend laag. En je kent mijn smaak, en weet dat ik laag obsessed ben, maar met die electrostaat kon het echt wel. Dat ging echt diep! Overigens is er maar 1 hybride systeem wat ik heb gehoord wat dus echt goed intergreerd, en dat was het topontwerp van Ad van Medevoort. Ik kan me niet in al zijn producten vinden, maar dat was iets bijzinders. Zijn twee hoge towers per kant, met een line source electrostaat, en in de andere tower 12x8" woofers in push-pull schakeling. De twee towers per kant stonden op een sokkel, en zag er heel fraai uit. De kanterfrequentie tussen conus en elecrostaat lag veel hoger dan andere hybride systemen, en daar zit hem de truuk denk ik. Volgens mij was de overgang 300 hz. En dat was zo homogeen rustig, groots en mooi!. Voor de esl liefhebbers, jullie moeten echt eens naar Maarsen (van Medevoort) om dat te horen! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer: Beste Paul! Sinds wanneer hecht jij waarde aan de oordelen door conusknechten? O, natuurlijk... wat ze zeggen is alleen van belang wanneer het in jouw straatje past, c.q. in jouw kraam van pas komt! Is deze Hans niet degene die zowel Infinity Kappa's heeft als gemodificeerde Pied Pipers.en die beweert dat zijn Pipers ongeveer net zo goed bassen als de Kappa's? Dat een groter membraan in staat is lagere frequenties weer te geven dan een kleiner membraanis evident. Vergeet echter niet dat het hele membraan - bij een als full-range systeem bedoelde esl - Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door paul demo: (...) aangezien je alleen maar 1 produkt goed vind klinken (...) Beste Paul, Ten eerste: JIJ was degene die in de kattenstront graaide. Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer: Beste Paul, Ten derde: ik begrijp je opmerking ten aanzien van mevrouw Feenstra niet. Wat bedoel je? Het is voor iedereen duidelijk hier mijnheer Feenstra, waarom maak je niet 1 set PP's per dag extra ipv dit forum te vervuilen. Of neemt je vrouw de hele keukentafel in beslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Beste Paul, Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer:Beste Paul, Dan worden de PP's weer 10% goedkoper toch? Maar deze jongen maakt er nu een eind aan, ik ga eens kijken of mijn echte en bestaande vriendin het bed heeft voorverwarmd, welterusten Feenstra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer: Beste Paul, ... Ten derde: ik begrijp je opmerking ten aanzien van mevrouw Feenstra niet. Wat bedoel je? Volgens mij zei Paul alleen iets over je vrouw. Niet over mevrouw Feenstra... Ja, nou heb je je verluld, Spiekerboer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 ......oeps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 En toen kwam er een hele grote olifant en .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Ik vraag mij af of sommigen van jullie wel weten dat Sinterklaas niet echt bestaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Volgens mij zei Paul alleen iets over je vrouw. Niet over mevrouw Feenstra... Ja, nou heb je je verluld, Spiekerboer Beste Henrie! Zie posting van Paul Demo d.d. 16 mei 2003, 01.06 uur. (Ad d; jij verdient gewoon geen knipoog, alleen van Mw. Feenstra.) Beter lezen, Henrie. (En dat geldt ook voor Bas!) Beste Puur, Sinterklaas best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door spiekerboer: Beste Henrie! Zie posting van Paul Demo d.d. 16 mei 2003, 01.06 uur. (Ad d; jij verdient gewoon geen knipoog, alleen van Mw. Feenstra.) Beter lezen, Henrie. (En dat geldt ook voor Bas!) Beste Puur, Sinterklaas best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Oh ja, Sinterklaas is gewoon een bedenksel SinterKlaas Feenstra -30% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Ruud: SinterKlaas Feenstra -30% Wil je hiermee zeggen dat je Klaas Feenstra heilig verklaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts