Muziek Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Hello, weet soms iemand hoe oud een platenspeler van Thorens type 160 mkII zou kunnen zijn. En is dit een degelijke speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm http://www.thorens-info.de/html/seiten-ubersicht.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 6 oktober 2005 Author Report Share Posted 6 oktober 2005 http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htmhttp://www.thorens-info.de/html/seiten-ubersicht.html Bedankt Pjotr, is al een een oud beesje, is van tussen 1976 en 1984. Link to comment Share on other sites More sharing options...
budina Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 hi Die van mijn is van 1983 gekocht in Amsterdam mod bij aring hifi met een SME series III s arm heb toen betaald ongeveer 1400 gulden Buddy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 is al een een oud beesje, is van tussen 1976 en 1984. Is vrijwel onverslijtbaar (mits goed onderhouden) en kan m.i. nog uitstekend meekomen met de huidige middenmoot tot zeg EU 1000,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Hello, weet soms iemand hoe oud een platenspeler van Thorens type 160 mkII zou kunnen zijn. En is dit een degelijke speler? Nog mooier zelfs, ik weet nog een goeie voor je te koop Thorens 160 mk II met Goldring Eroica LX MC element Altijd binnen gestaan, van een fervent analoog liefhebber geweest met weinig kilometers en die nu zelf de 160 MK II B heeft aangeschaft en een mooi element in Sneek heeft opgehaald. Dus als je interesse hebt verwijs ik je wel even door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 is al een een oud beesje, is van tussen 1976 en 1984. Is vrijwel onverslijtbaar (mits goed onderhouden) en kan m.i. nog uitstekend meekomen met de huidige middenmoot tot zeg EU 1000,- En "far beyond" mits goed afgesteld en uiteraard voorzien van een goed element. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 oktober 2005 Report Share Posted 6 oktober 2005 Hello, weet soms iemand hoe oud een platenspeler van Thorens type 160 mkII zou kunnen zijn. En is dit een degelijke speler? Nog mooier zelfs, ik weet nog een goeie voor je te koop Thorens 160 mk II met Goldring Eroica LX MC element Altijd binnen gestaan, van een fervent analoog liefhebber geweest met weinig kilometers en die nu zelf de 160 MK II B heeft aangeschaft en een mooi element in Sneek heeft opgehaald. Dus als je interesse hebt verwijs ik je wel even door. Hoi Coert, ik denk dat je mijn 160 MKII bedoeld? Die is al verkocht. Maar je hebt gelijk, deze is in een zeer goede staat, evenals mijn huidige 160 B MKII incl. SME series III. Dit is echt een toppertje en sinds afgelopen zaterdag voorzien van een heel mooi Grado Statement Sonata element. Deze speler met bovenstaande arm / element combinatie speelt met de toppers mee. Een ongekend mooie combinatie. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Dit is echt een toppertje en sinds afgelopen zaterdag voorzien van een heel mooi Grado Statement Sonata element.Deze speler met bovenstaande arm / element combinatie speelt met de toppers mee. Een ongekend mooie combinatie. Nou Frank, Dan maar gauw een keer komen luisteren bij jou dacht ik zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Moet je zeker doen Coert. En sta versteld van de kwaliteiten van een "oude Thorens". We spreken t.z.t. nog wel af. Eerst nog naar de VAD. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Kan zelfs nog mijn "oude" zijn, die heb ik alleen niet vervangen door een Thorens, maar door een Bluenote! @ Muziek: Heb je hem al gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Hoi Lestat, CeePee bedoelde mijn vorige Thorens speler (TD 160 MKII). Ook jou huidige speler is een hele mooie. deze heb ik ook nog overwogen. Maar toch gekozen voor wederom een Thorens. Maar dan met een mooie SME series III arm erop. Dit in combinatie met het gemonteerde element en de ASR phonotrap speelt zo open en gedetailleerd en met zo'n brede stage, gewoonweg schitterend. Toch blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Voor de prijs hoefde ik het niet te doen. Want voor de prijs van m'n huidige combinatie, dus speler/arm/element had ik een hele mooie Bluenote kunnen kopen. Het was dus voor mij een moeilijke keuze, maar toch blij dat ik deze heb gemaakt. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Ik kom net van een luistersessie in mijn home-studio, met mijn TD 160 MKII met SME en Denon DL 110 op een Sumo Athena enz... gewoon zo lekker genieten! Zo natuurlijk! Doodstil vinyl met inktzwarte achtergrond, details, ruimtelijkheid, maar zelfs met ouwe spetterende meuk kun je zo heerlijk alle diepte en natuurlijkheid van opname blijven volgen, dat de sleet gewoon niet meer opvalt... en met een goeie opstelling speel ik een hoop van die ouwe knisperende LP's v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Hoi RastaPhil, helemaal met jou eens. De prijs kwaliteits verhouding is gigantisch. Je moet bij de aanschaf natuurlijk wel je ogen en oren open doen. Er zit veel kaf tussen het koren. Maar als je een goed exemplaar tegenkomt, dan is het puur genieten. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 7 oktober 2005 Author Report Share Posted 7 oktober 2005 Kan zelfs nog mijn "oude" zijn, die heb ik alleen niet vervangen door een Thorens, maar door een Bluenote! @ Muziek: Heb je hem al gekocht? Nee, ik heb nog geen beslissing genomen, zou toch liever iets jonger van leeftijd willen aanschaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Dat is uiteraard een keuze die je maakt. Ook nieuw is niet te versmaden, maar nogmaals; onderschat de kwaliteiten van een oudere Thorens niet. Als een speler van een kleine 20 jaar oud nog niet aan slijtage onderhevig is en nog steeds de sterren van de hemel speelt, zegt dat mijns inziens genoeg over de kwaliteit.En onderdelen zijn nog steeds in overvloed verkrijgbaar. Alleen heb ik hear soms de indruk dat als je geen nieuwe speler uit de Bluenote- of Transrotor stal hebt, je eigenlijk niet zo serieus genomen word. Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, voordat ik een stormvloed over mij heen krijg. Ik weet wat ik thuis heb staan. En daar geniet ik met volle teugen van. En dat is uiteindelijk voor iedereen het doel. Toch? Lekker genieten van muziek op je eigen manier. Maar zoals gezegd, er zijn genoeg mooie en goede nieuwe spelers te koop. En de keuze bepaal je zelf. Maar probeer een speler waar jou keus op is gevallen te beluisteren. Dan kom je niet snel voor verrassingen te staan. Succes. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Alleen heb ik hear soms de indruk dat als je geen nieuwe speler uit de Bluenote- of Transrotor stal hebt, je eigenlijk niet zo serieus genomen word. Beste Frank, Ik heb beide, nl. m'n oude vertrouwde Thorens TD160 MK2, nieuw gekocht eind 1984, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Alleen heb ik hear soms de indruk dat als je geen nieuwe speler uit de Bluenote- of Transrotor stal hebt, je eigenlijk niet zo serieus genomen word. Dat klopt Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, voordat ik een stormvloed over mij heen krijg. Niet gelijk afzwakken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Luister, ik zit toch echt met zo'n WAF dat ik geen drie platenspelers in huis kan -lees: mag! - hebben! Tuurlijk had ik mijn Td160 nog graag willen houden, om bijvoorbeeld op de slaapkamer nog een setje op te bouwen... Maar mij lijkt het nog beter een 20jaar oude Thorens TD145 of TD160mk1of2 te kopen dan een gemiddelde Pro-Ject oid. Echt waar, ( Frank K. ) Ik ben nog steeds lyrisch over de kwaliteit van Thorens, en zal ook iedere analoog-starter adviseren dit merk tweedehands serieus te overwegen. En Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Alleen heb ik hear soms de indruk dat als je geen nieuwe speler uit de Bluenote- of Transrotor stal hebt, je eigenlijk niet zo serieus genomen word. Beste Frank, Ik heb beide, nl. m'n oude vertrouwde Thorens TD160 MK2, nieuw gekocht eind 1984, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Kan het ook niet laten!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Blijft toch mooi om naar te kijken, en luisteren uiteraard. De mijne is in donker kersenhout. Klik maar eens op de link in mijn profiel. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Leuke set Frank. Wat voor een rekje heb je voor je draaitafel? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Leuke set Frank. Wat voor een rekje heb je voor je draaitafel? Carl Target Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Target muurtafels kun je nog kopen bij on-off-hifi in Duitsland. In iets gewijzigde vorm als de mijne voor E 169,- zie www.on-off-hifi.de Succes. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts