Jump to content

klankverschil tussen st of sst

Heinrich
 Share

Recommended Posts

3B SST Specifications

Power Output 150 watts per channel into 8 ohms

250 watts per channel into 4 ohms

Gain Select and Sesitivity 29dB - 1.3Vin = 150W @ 8 Ohms -(1V Position)

23dB - 2.3Vin = 150W @ 8 Ohms -(2V Position)

Distortion IM

or

THD+noise <0.005% from 20Hz to 20kHz at 150 watts into 8W

<0.007% from 20Hz to 20kHz at 250 watts into 4W

Noise Measured with input shortened - 20Hz to 20kHz

>110dB below rated output 29dB gain (-75dBu)

>113dB below rated output 23dB gain (-78dBu)

Slew Rate >60 volts per microsecond

Power Bandwidth <1 Hz to over 100 kHz

Damping

Factor Over 500 at 20 Hz, ref. 8 ohms

Dimensions

19" Version

with handles 48.3 x 13.3 x 32cm - 19" x 5.25" x 12.5"

mounted rack depth 28cm - 11"

17" Version 43.2 x 13.3 x 28cm - 17" x 5.25" x 11"

Weight approx. 18kg - 40 lbs

Power Consumption

& Heat Load At Idle 127 Watts

Max. Heat Dissipation 433 Btu/Hr.

2 channels @ 150W @ 8 Ohms 668 Watts

Max. Heat Dissipation 8 Ohms 1255 Btu/Hr.

2 channels @ 250W @ 4 ohms 1096 Watts

Max. Heat Dissipation 4 ohms 2033 Btu/Hr.

Bridged @ 450W @ 8 ohms 1053 Watts

Max. Heat Dissipation 8 ohms 2057 Btu/Hr.

Quote:

Bryston SST Series Amplifiers:

Bryston has a continuing commitment to design and manufacture the most accurate and reliable audio products available. We maintain an extensive research and development division, which is constantly looking for methods to improve the performance, value and reliability of our amplifiers. The Bryston SST Series of amplifiers is the direct result of this continuing quest for perfection. These amplifiers represent a significant step forward in the art and science of audio amplification. Among the advances included in this new SST Series are: Faster, more linear and more reliable output transistors for better high frequency accuracy; doubled filter capacitance for even deeper and better-controlled bass; a new proprietary grounding protocol which eliminates the need for ground-lift switches and reduces system noise; new computer-modeled heatsink profile for cooler operation and longer component life. Sound quality is improved to a stunning degree. Reviewers agree, this new product line sets a higher standard for musical accuracy than ever before possible.

Ik heb me door een kenner laten vertellen dat er wel degelijk verschil zit tussen de St en de SST, en dat de SST een veel grotere muzikaliteit kent, alsmede meer verfijning!

Hoop je hiermee te hebben voldaan,

Greetz

Lestat

3B SST Specifications

Power Output 150 watts per channel into 8 ohms

250 watts per channel into 4 ohms

Gain Select and Sesitivity 29dB - 1.3Vin = 150W @ 8 Ohms -(1V Position)

23dB - 2.3Vin = 150W @ 8 Ohms -(2V Position)

Distortion IM

or

THD+noise <0.005% from 20Hz to 20kHz at 150 watts into 8W

<0.007% from 20Hz to 20kHz at 250 watts into 4W

Noise Measured with input shortened - 20Hz to 20kHz

>110dB below rated output 29dB gain (-75dBu)

>113dB below rated output 23dB gain (-78dBu)

Slew Rate >60 volts per microsecond

Power Bandwidth <1 Hz to over 100 kHz

Damping

Factor Over 500 at 20 Hz, ref. 8 ohms

Dimensions

19" Version

with handles 48.3 x 13.3 x 32cm - 19" x 5.25" x 12.5"

mounted rack depth 28cm - 11"

17" Version 43.2 x 13.3 x 28cm - 17" x 5.25" x 11"

Weight approx. 18kg - 40 lbs

Power Consumption

& Heat Load At Idle 127 Watts

Max. Heat Dissipation 433 Btu/Hr.

2 channels @ 150W @ 8 Ohms 668 Watts

Max. Heat Dissipation 8 Ohms 1255 Btu/Hr.

2 channels @ 250W @ 4 ohms 1096 Watts

Max. Heat Dissipation 4 ohms 2033 Btu/Hr.

Bridged @ 450W @ 8 ohms 1053 Watts

Max. Heat Dissipation 8 ohms 2057 Btu/Hr.

Quote:

Bryston SST Series Amplifiers:

Bryston has a continuing commitment to design and manufacture the most accurate and reliable audio products available. We maintain an extensive research and development division, which is constantly looking for methods to improve the performance, value and reliability of our amplifiers. The Bryston SST Series of amplifiers is the direct result of this continuing quest for perfection. These amplifiers represent a significant step forward in the art and science of audio amplification. Among the advances included in this new SST Series are: Faster, more linear and more reliable output transistors for better high frequency accuracy; doubled filter capacitance for even deeper and better-controlled bass; a new proprietary grounding protocol which eliminates the need for ground-lift switches and reduces system noise; new computer-modeled heatsink profile for cooler operation and longer component life. Sound quality is improved to a stunning degree. Reviewers agree, this new product line sets a higher standard for musical accuracy than ever before possible.

Ik heb me door een kenner laten vertellen dat er wel degelijk verschil zit tussen de St en de SST, en dat de SST een veel grotere muzikaliteit kent, alsmede meer verfijning!

Hoop je hiermee te hebben voldaan,

Greetz

Lestat

Oke, hier heb ik inderdaad wat aan.

Nu alleen nog even uitzoeken wat een bryston 3b sst gaat kosten.

Guest Kraus vonBentinck

;)

Wat heb je hier dan aan?

Toch alleen de bevestiging dat je het apparaat dolgraag wilt hebben en alleen nog van anderen wilt horen dat het een verstandige aankoop is?

Ik heb hear horen zeggen, ook door kenners, en je kunt het vaak zat nalezen dat het geen fluit uit maakt.

;)

Wat heb je hier dan aan?

Toch alleen de bevestiging dat je het apparaat dolgraag wilt hebben en alleen nog van anderen wilt horen dat het een verstandige aankoop is?

Ik heb hear horen zeggen, ook door kenners, en je kunt het vaak zat nalezen dat het geen fluit uit maakt.

Beste Kraus,

Dat het geen fluit maakt is absoluut niet waar!! De SST is wel degelijk een totaal andere versterker dan de ST lijn!

Het mooie van Bryston is dat alle schema's online staan ook van de oudere modellen, je kunt het dus zo uitzoeken. De SST versterkers van Bryston zijn wel degelijk anders en veel beter.

-De voeding is redesignd en twee keer zo groot als de ST modellen. In het nieuwe ontwerp zitten alle elco's direct naast de eindtorren (slechts 5 cm.!) en gebruiken ze meerdere kleine dan enkele grote!

-Het quad complementair circuit (wat is uitgevonden en alleen gebruikt wordt door Bryston) is verder geoptimaliseed. Er zitten nieuwere snellere en betere torren in de eindsectie.

-Het hele grouding cirrcuit van de SST is herontworpen en geoptimaliseerd.

De nieuwe SST amps zijn ongeloofelijk stil snel gedetaileerd. (over zwart in geluid gesproken!)

De oude ST modelen hebben altijd iets rauws en hards in het hoog gehad. De SST zet Bryston (zie ook de vele resencie's!) in he absolute topsegment. Het zijn versterkers die eindeloos makkelijk en natuurgetrouw klinken. Snoeistrak laag hebben en ontzettend dynamisch zijn. Dit allemaal zonder enig spoor van luistermoeheid.

Bryston is een no-nonsense merk, dat niet iets veranderd of nieuws op de markt brengt zonder dat het echt zin heeft.

Meettechnisch meten ze ook weer beter dan de oude ST. Vooral het harmonische gedrag is uitmunted. nauwelijks intermodulatie vervorming.

Ik ben zelf een Bryson bezitter (7B SST monoblokken) en ik had bryston nooit overwogen toen de ST lijn er was. De SST klinkt zoveel anders en beter dat je dat niet met elkaar mag vergelijken.

Tot slot ik wil denk ik nooit meer anders dan Bryson. Het enige wat ik wel wil is er nog twee 7B SST monoblokken bij :D

Groeten,

Bas14b.jpg

;)

Wat heb je hier dan aan?

Ik denk dat je daar ook wel een punt hebt.

Maar toch als ik verder dit item doorlees denk ik toch dat het wel uitmaakt.De ST of SST.

Maar aan de andere kant heb ik wel vaker me neus gestoten aan prachtige recenties. Je kunt alleen je eigen oren vertouwen. Maar inderdaad je zoekt toch ook een stukje bevestiging.

Het is natuurlijk het mooist als je ze naast elkaar zou kunnen beluisteren.

Guest Kraus vonBentinck

De mening van Sebastiaan de Vries lijkt me voor jou wel heel goed bruikbaar en zeker aanleiding om eens te gaan luisteren.

Kennelijk is de Bryston een versterker met een geheel eigen filsofie en niet direct vergelijkbaar met een willekeurig ander apparaat en heeft iemand met verstand van zaken er een hoge pet van op.

Bij de aanschaf van zo'n dure versterker is je eigen mening toch het enige waar je op af mag gaan.

Meningen op een forum zijn niet meer dan dat, meningen. En meningen van horen zeggen zijn eigenlijk helemaal niks. Gewoon loze woorden.

Het zou wel aardig zijn als je na beluiteren hear je eigen gefundeerde mening nog eens zou willen geven.

Succes er mee natuurlijk.