Alfons.G Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Hallo Ik weet dat er al wat onderwerpen zijn geweest over dit onderwerp. Maar toch nog een vraag hier over. Moet je nou wel of niet je voor en eind verstekker op een licht net filter zetten . Hoop op duidelijk antwoord of anders verwijzingen naar andere discussies . BvD alfons Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Ja, het is hear vaak genoeg te lezen geweest: de heersende mening is dat een net filter je eindversterker in 'ademnood' kan brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Klein parrallel filter heeft geen negatief effect op een eind versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Probeer eens een PS Audio Ultimate Outlet of een UPC 200. Beide zijn onbeperkt in stroom doorgeven. www.psaudio.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Voordat je met een lichtnetfilter begint kun je het m.i. beter bij de bron aanpakken. M.a.w. maak eerst een fatsoenlijk randaarde stopcontact en plaats als het even kan een extra groep in de stoppenkast. Als je dat al gedaan hebt en je krijgt nog troep uit het lichtnet, dan kun je eventueel een netfilter proberen en/of je installatie beveiligen in combinatie met een grof en fijn overspanningsbeveiliging. Informeer eens bij een goed installatie-bureau, laat desnoods e.e.a. nameten. E.e.a. kon wel eens onverwacht goed en betaalbaar uitpakken. Vriendelijke groet, Jack P.s. als je zelf technisch bent en weet dat e.e.a. goed zit, ga dan eens langs een electrozaak en koop daar zo'n stevige spanningsslof van Krups, APC of zo echt duur hoeft dat niet te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Wat zijn de meningen over dit verhaal? A mains filter will always mean a little bit higher mains impedance. A common Class A/B amplifier with limited power supply capacity may get problems reproducing a firm stable bass, if a mains filter is added to the system. Therefore we don't recommend a mains filter in systems where a common Class A/B amplifier is used. All L C Audio Technology A/B Amplifiers have vast power supplies, and can therefore run perfectly with a mains filter in the system. Class A amplifiers can not destinguish between high or low mains impedances, as the always draw the same current from the mains wires, independant of the load. Therefore Class A amplifiers can always use a mains filter. PWM Amplifiers like ZAPPulse are insensitive to mains impedance, and can also (and is recommended to) use a mains filter. http://www.lcaudio.com/index.php?page=12 http://www.lcaudio.com/netdia.gif Zie ik nu goed dat dit 2 parallel trafos zijn? Door omstandigheden heb ik zo'n ding liggen en was hem van plan te proberen op mijn Zappulse amp. Deels ook om te voorkomen dat de pwm amp het net vervuilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Wel een advies om altijd vooraf een filter te proberen. De PS Audio heb ik op mijn systeem geprobeerd maar dat leidde alleen tot verslechtering. Met name mijn eindversterker (NAD C270) krijgt snel problemen als er een filter voor zit. Ik heb mijn eindversterker rechtstreeks in de wandcontactdoos gestopt voor het beste resultaat. Proberen en luisteren is mijn advies. Gerrit Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 http://www.lcaudio.com/netdia.gifZie ik nu goed dat dit 2 parallel trafos zijn? Het zijn geen trafo's maar smoorspoelen (Je zou het een 'halve transformator' kunnen noemen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moondust Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Ik meen dat de algemene opvatting is dat high-end systemen niet, weinig of zelfs negatief reageren op een lichtnetfilter, maar het juist voor de budget- en midrange systemen een flinke verbetering kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Het zijn geen trafo's maar smoorspoelen (Je zou het een 'halve transformator' kunnen noemen ) Je heb helemaal gelijk, stom van me. Doet me denken aan die keer dat ik (als diy broekie) in het winkeltje van John van der Sluijs in Rotterdam stond en het daar over de spreekstoelen van luidsprekers had Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Het zijn geen trafo's maar smoorspoelen (Je zou het een 'halve transformator' kunnen noemen ) Je heb helemaal gelijk, stom van me. Doet me denken aan die keer dat ik (al diy broekie) in het winkeltje van John van der Sluijs in Rotterdam stond en het daar over de spreekstoelen van luidsprekers had Ik ben ook nog best wel een diy-broekie hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Ik dus ook kennelijk Heeft iemand nog een mening of het waar is dat versterkers met een ruim bemeten voedingen (kwa capaciteit van de elco bank) minder nadelige effecten van netfilters hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts