Jump to content

and the winner of the beauty contest 2005 is

nout
 Share

Recommended Posts

de Denon PMA 1500 AE

pma1500.jpg

http://www.avland.co.uk/denon/pma1500ae/pmadcd1500lrg.jpg

http://www.avland.co.uk/denon/pma1500ae/pma1500lrg.jpg

Vergeet high-end apparatuur als het om schoonheid van de buitenkant gaat (binnenkant is een ander verhaal). Geen saaie front met alleen een volumeknop en een input selector, maar ook nooit gebruikte knopjes als treble, bass en balance...ook al gebruik je ze nooit, als layout op het front werkt het heel fraai.

Ik vond mijn Marantz PM 7200 al zo mooi, dit is echter andere koek, heel mooi afgewerkt.

Een non-topic, ik weet het... :)

Zeker een mooie set (met goede prijs)

Toch (hebbert als ik ben) zou ik liever de grote broers hebben

http://www.avland.co.uk/denon/pmasa1/pmasa1.htm

http://www.avland.co.uk/denon/dcdsa1/dcdsa1.htm

Hoewel de prijs/kwaliteit daarvan wellicht wat minder scherp is.

de Denon PMA 1500 AE

pma1500.jpg

http://www.avland.co.uk/denon/pma1500ae/pmadcd1500lrg.jpg

http://www.avland.co.uk/denon/pma1500ae/pma1500lrg.jpg

Vergeet high-end apparatuur als het om schoonheid van de buitenkant gaat (binnenkant is een ander verhaal). Geen saaie front met alleen een volumeknop en een input selector, maar ook nooit gebruikte knopjes als treble, bass en balance...ook al gebruik je ze nooit, als layout op het front werkt het heel fraai.

Ik vond mijn Marantz PM 7200 al zo mooi, dit is echter andere koek, heel mooi afgewerkt.

Een non-topic, ik weet het... :)

Knoppenvreugde....

Geen saaie front met alleen een volumeknop en een input selector, maar ook nooit gebruikte knopjes als treble, bass en balance...ook al gebruik je ze nooit, als layout op het front werkt het heel fraai

Da's dan duidelijk een persoonlijke smaak kwestie.

No offence, maar ik vind de Denon op de foto erg lelijk. :unsure:

O.a. de afgeronde boven en onderkant van 't front vind ik niet zo mooi

Knopjes (toeters en bellen) die je nooit gebruikt, vind ik storend op 't front, en zijn vaak alleen maar nadelig voor de klank.

Een apparaat met veel knopjes komt op mij wat goedkoop en typisch Japans over.

Ik vind 't wel mooi als 't front van bijvoorbeeld een versterker of CD-speler symmetrisch is qua knoppen e.d.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken :)

groeten,

Alco

Geen saaie front met alleen een volumeknop en een input selector, maar ook nooit gebruikte knopjes als treble, bass en balance...ook al gebruik je ze nooit, als layout op het front werkt het heel fraai

Da's dan duidelijk een persoonlijke smaak kwestie.

No offence, maar ik vind de Denon op de foto erg lelijk. :unsure:

O.a. de afgeronde boven en onderkant van 't front vind ik niet zo mooi

Knopjes (toeters en bellen) die je nooit gebruikt, vind ik storend op 't front, en zijn vaak alleen maar nadelig voor de klank.

Een apparaat met veel knopjes komt op mij wat goedkoop en typisch Japans over.

Ik vind 't wel mooi als 't front van bijvoorbeeld een versterker of CD-speler symmetrisch is qua knoppen e.d.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken :)

groeten,

Alco

Ieder zijn voorkeuren inderdaad.

Een apparaat met veel knopjes vind ik er vaak ook goedkoop uizien, maar wat is veel?

Een McIntosh MA 6500 heeft heel veel knopjes, maar ziet er allesbehalve goedkoop uit.

Dat tonecontrols het geluid nadelig kunnen beinvloeden neem ik voor waar aan, maar niet als feit, daar ik uit ervaring nooit een verschil heb waargenomen tussen source direct en de tone controls stand-by.

Een apparaat met veel knopjes vind ik er vaak ook goedkoop uizien, maar wat is veel?

Da's waar... wat mij betreft heeft ie 6 knoppen teveel ;)

Ik zag een keer een JVC receiver uit begin jaren '90, die propvol met knopjes zat.

Ik telde er toen iets van 75! :o Er was bijna geen centimeter op 't front meer over :D

Een McIntosh MA 6500 heeft heel veel knopjes, maar ziet er allesbehalve goedkoop uit

Daar heb je gelijk in, maar vind 'm wel lelijker door die lange rij knopjes onderop: :unsure::(

McIntosh-MA6500.jpg

Zonder al die knopjes had ik 't wel een mooi ding gevonden, om te zien.

en de denon vind ik ook niet mooi klinken.........

heb hem gehoord, en was alles behalve onder de indruk.

begrijp dat het budget vriendelijk is voor starters, begrijp moi niet verkeerd. :D

je kunt het topic veranderen in niet de winner, maar de l.... van het jaar.

dit alles natuurlijk in mijn perceptie. :D

• Members

Wat dacht je hiervan ? Schijnt volgens ''kenners'' ook nog de beste voorversterker ter wereld te zijn (om maar eens wat te noemen)

MSP1SHOZOKINOSHITA.gif

Shozo Kinoshita (had er nog nooit van gehoord)

Alleen de eindversterkers...verstoppen achter je luidsprekers ?

Kinshitahqs4200upm-amp.gif

En dan ook nog even de prijzen, de pre 24.000 US Dollars, en de mono-eindtrappen gaan van de hand voor de somma van US Dollars 60.000 !!!

Hadden ze toch wel een evenredig mooiere behuizing voor kunnen ontwerpen...

te high-browe...

High-browe ? :confused: die term ken ik nog niet.. :unsure:

highbrow (as in "intellectual") n. : a person of intellectual or erudite tastes

highbrow (as in "highbrow") adj. : (informal) highly cultured or educated; "highbrow events such as the ballet or opera"; "a highbrowed literary critic"

vul dit maar in voor het design van desbetreffende versterker waar ik op reageerde...

nu blijkt achteraf dat ik mijn post niet had hoeven bewerken: highbrow schrijf je dus wel gewoon zo en niet zo: high-browe ????

te high-browe...

highbrow (as in "highbrow") adj. : (informal) highly cultured or educated; "highbrow events such as the ballet or opera"; "a highbrowed literary critic"

vul dit maar in voor het design van desbetreffende versterker waar ik op reageerde...

nu blijkt achteraf dat ik mijn post niet had hoeven bewerken: highbrow schrijf je dus wel gewoon zo en niet zo: high-browe ????

36.gif

Guest Kraus vonBentinck

De denon is best een fraai en smaakvol vormgegeven apparaat: niet minimalistisch maar ook niet overdone; het is rustig design en de enige kritiek die je er met goed fatsoen op zou kunnen hebben is dat het niet zoveel karakter uitstraalt. Het is in ieder geval apparatuur die zich niet opdringt en daardoor toch wel iets uitstraalt van "form follows function". Als-ie ook nog goed klinkt dan kunnen we Nout beter feliciteren met zijn aankoop (of heb je hem niet gekocht?).

Die minimalistische apparaten zijn soms behoorlijk brallend en pretentieus in hun verschijning en dat kun je van deze Denon zeker niet zeggen.

De ronde boven- en onderkant vind ik persoonlijk een beetje een gimmick en een zogenaamde "vondst" van de vormgever en minder functioneeel want daardoor valt een opgelegde CD er immers gauw af. Hier gaat het regeltje van functie dicteert de vorm in ieder geval niet op.

Zo valt er altijd wel wat te zeiken. Eigenlijk ziet het ding er gewoon goed uit.

te high-browe...

36.gif

huh?

je legt iets uit en je krijgt zo'n reaktie? reageer dan niet als het je niet boeit