Kraken Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 te high-browe... High-browe ? die term ken ik nog niet.. highbrow (as in "intellectual") n. : a person of intellectual or erudite tastes highbrow (as in "highbrow") adj. : (informal) highly cultured or educated; "highbrow events such as the ballet or opera"; "a highbrowed literary critic" vul dit maar in voor het design van desbetreffende versterker waar ik op reageerde... nu blijkt achteraf dat ik mijn post niet had hoeven bewerken: highbrow schrijf je dus wel gewoon zo en niet zo: high-browe ???? huh? je legt iets uit en je krijgt zo'n reaktie? reageer dan niet als het je niet boeit Ach, als je naar de avatar van Geerdie kijkt weet je in ieder geval meteen wie het zegt... Iets teveel kneukfilms geconsumeerd waarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 8 oktober 2005 Author Report Share Posted 8 oktober 2005 ach ja, mischien doelde hij op mijn overbodige uitleg over de spelling wat heel niet ter zake deed...kan ik inkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Bedankt voor je uitleg Noud. Het is me nu duidelijk. Die knoppen zijn v Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Deze vind ik persoonlijk erg fraai in vormgeving en uitvoering: erg fraai. behalve de iets wat grote knoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 De denon is best een fraai en smaakvol vormgegeven apparaat: niet minimalistisch maar ook niet overdone; het is rustig design en de enige kritiek die je er met goed fatsoen op zou kunnen hebben is dat het niet zoveel karakter uitstraalt. Het is in ieder geval apparatuur die zich niet opdringt en daardoor toch wel iets uitstraalt van "form follows function". Als-ie ook nog goed klinkt dan kunnen we Nout beter feliciteren met zijn aankoop (of heb je hem niet gekocht?). Die minimalistische apparaten zijn soms behoorlijk brallend en pretentieus in hun verschijning en dat kun je van deze Denon zeker niet zeggen. De ronde boven- en onderkant vind ik persoonlijk een beetje een gimmick en een zogenaamde "vondst" van de vormgever en minder functioneeel want daardoor valt een opgelegde CD er immers gauw af. Hier gaat het regeltje van functie dicteert de vorm in ieder geval niet op. Zo valt er altijd wel wat te zeiken. Eigenlijk ziet het ding er gewoon goed uit. tja dat is JOUW mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Leuk: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 De denon is best een fraai en smaakvol vormgegeven apparaat: niet minimalistisch maar ook niet overdone; het is rustig design en de enige kritiek die je er met goed fatsoen op zou kunnen hebben is dat het niet zoveel karakter uitstraalt. Het is in ieder geval apparatuur die zich niet opdringt en daardoor toch wel iets uitstraalt van "form follows function". Als-ie ook nog goed klinkt dan kunnen we Nout beter feliciteren met zijn aankoop (of heb je hem niet gekocht?). Die minimalistische apparaten zijn soms behoorlijk brallend en pretentieus in hun verschijning en dat kun je van deze Denon zeker niet zeggen. De ronde boven- en onderkant vind ik persoonlijk een beetje een gimmick en een zogenaamde "vondst" van de vormgever en minder functioneeel want daardoor valt een opgelegde CD er immers gauw af. Hier gaat het regeltje van functie dicteert de vorm in ieder geval niet op. Zo valt er altijd wel wat te zeiken. Eigenlijk ziet het ding er gewoon goed uit. tja dat is JOUW mening. Dank je wel Joopus, ik ben me er niet van bewust dat ik gepoogd heb dit als de mening van een ander te verkondigen want het is immers onder mijn eigen forumnaam neergezet. Mogelijk heb je daar overheen gekeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Deze vind ik persoonlijk erg fraai in vormgeving en uitvoering: erg fraai. behalve de iets wat grote knoppen. en dit zou dan jouw mening moeten zijn; jammer is wel, dat er niets staat. Je schrijft als jouw mening 6 woorden op waarvan er vijf geen enkel verband met elkaar hebben; behalve grote en knoppen hebben geen van de opgekalkte woorden enige relatie tot elkaaar. Er bestaat een spreekwoord dat zegt: "if you cannot say what you mean, you can not mean what you say" oftwel als je niet kunt zeggen wat je bedoelt of meent, kun je ook niet menen of bedoelen wat je zegt. de zin: "behalve de iets wat grote knoppen" is zinledig; er staat helemaal niets. Uit de context van het topic mag de argeloze lezer destilleren dat je vindt dat de knoppen van het apparaat ietwat groot zijn. In het vullen van de schier oneindige ruimte van het internet sta je je mannetje en doe je er weinig kwaad mee maar overbodig blijft het. Net als deze posting trouwens, niet zinledig, wel zinloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 nee krausje ,[ dit is een individuele] mening, dus niet van een ander. zo heb jij dit geschreven, in mijn opinie dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Deze vind ik persoonlijk erg fraai in vormgeving en uitvoering: erg fraai. behalve de iets wat grote knoppen. en dit zou dan jouw mening moeten zijn; jammer is wel, dat er niets staat. Je schrijft als jouw mening 6 woorden op waarvan er vijf geen enkel verband met elkaar hebben; behalve grote en knoppen hebben geen van de opgekalkte woorden enige relatie tot elkaaar. Er bestaat een spreekwoord dat zegt: "if you cannot say what you mean, you can not mean what you say" oftwel als je niet kunt zeggen wat je bedoelt of meent, kun je ook niet menen of bedoelen wat je zegt. de zin: "behalve de iets wat grote knoppen" is zinledig; er staat helemaal niets. Uit de context van het topic mag de argeloze lezer destilleren dat je vindt dat de knoppen van het apparaat ietwat groot zijn. In het vullen van de schier oneindige ruimte van het internet sta je je mannetje en doe je er weinig kwaad mee maar overbodig blijft het. Net als deze posting trouwens, niet zinledig, wel zinloos. kraus, dat jij aan een posting met 100 `zinnen n Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 De denon is best een fraai en smaakvol vormgegeven apparaat: niet minimalistisch maar ook niet overdone; het is rustig design en de enige kritiek die je er met goed fatsoen op zou kunnen hebben is dat het niet zoveel karakter uitstraalt. Het is in ieder geval apparatuur die zich niet opdringt en daardoor toch wel iets uitstraalt van "form follows function". Als-ie ook nog goed klinkt dan kunnen we Nout beter feliciteren met zijn aankoop (of heb je hem niet gekocht?). Die minimalistische apparaten zijn soms behoorlijk brallend en pretentieus in hun verschijning en dat kun je van deze Denon zeker niet zeggen. De ronde boven- en onderkant vind ik persoonlijk een beetje een gimmick en een zogenaamde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Ik lees je antwoord als : "daarbij bedenk ik dat mijn postings niet altijd door jou als even zinvol ervaren worden" Met die overweging stem ik in. Als ik jouw postings niet zinvol lees (=?) hoef jij dat niet te bekennen noch je excuses daar voor aan te bieden. Het is immers niet jouw verantwoording hoe ik dingen lees of imterpreteer. Dat je postings niet altijd interpretabel zijn, dat is wel jouw verantwoording maar daarvoor hoef jij aan mij geen excuses aan te bieden, hoor. Daar ben ik makkelijk in Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Ik lees je antwoord als : "daarbij bedenk ik dat mijn postings niet altijd door jou als even zinvol ervaren worden" Met die overweging stem ik in. Als ik jouw postings niet zinvol lees (=?) hoef jij dat niet te bekennen noch je excuses daar voor aan te bieden. Het is immers niet jouw verantwoording hoe ik dingen lees of imterpreteer. Dat je postings niet altijd interpretabel zijn, dat is wel jouw verantwoording maar daarvoor hoef jij aan mij geen excuses aan te bieden, hoor. Daar ben ik makkelijk in moet ik dit gaan uitleggen.???????? toe maar kraus. omgekeerde wereld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Jongens, vecht dit ff via een PB uit a.u.b Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Jongens, vecht dit ff via een PB uit a.u.b grapje. .je hebt gelijk. on topic maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Okay. Ik neem voor kennisgeving aan dat de afgebeelde Denon door Nout als allermooiste versterker voor wat betreft vormgeving is uitgeroepen. Ik erken dat ik mij in zijn gedachtegang wel kan verplaatsen, ook een aantal aspecten zie die hem tot deze uitspraak hebben verleid maar zelf tot een andere winnaar zou zijn gekomen. De geventileerde mening van anderen betreffende het aantal knoppen of het ontbreken van symmetrie is naar mijn mening wat streng en gaat voorbij aan het feit dat Nout zich aan deze aspecten niet stoort. Het is immers zijn, niet voor twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 nu in gewoon nederlands krausje. het word mij iets te moeilijk. wat ik met je eens ben, is dat ik de denon niet lelijk vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 nu in gewoon nederlands krausje. het word mij iets te moeilijk. Ik dacht dat we terug on-topic zouden gaan Maar goed. Mijn posting is in gewoon Nederlands, Joopus. Ik vermoed dat jij in geschrifte je bedient van een geheel andere taal, waarbij je weliswaar gedeeltelijk woorden gebruikt die aan het Nederlands ontleend lijken te zijn maar voor het overige met deze taal weinig gemeen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffftttttt................................... ............... subjectief.? on topic maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Maar goed.Mijn posting is in gewoon Nederlands, Joopus. Ik vermoed dat jij in geschrifte je bedient van een geheel andere taal, waarbij je weliswaar gedeeltelijk woorden gebruikt die aan het Nederlands ontleend lijken te zijn maar voor het overige met deze taal weinig gemeen hebben. Hoe kun je dit nou schrijven, beste Kraus! Jopie's korte, goed bedoelde maar soms wat eeeuh... vage opmerkingen hebben immers altijd een dubbele bodem die de HEAR-forummers tot kritisch denken moeten zetten ...... toch? Wat zou Hear nou zijn zonder Jopie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 Wat zou Hear nou zijn zonder Jopie? Dit geef ik grif toe. Een Hear zonder Jopie zou een veel legere (en zeker geen betere) plaats zijn. Ik vind het dan ook erg jammer dat Jopie niet meekomt naar de dag op 5-11. Daar zouden we "in the flesh" nog zeer veel van hem kunnen leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 9 oktober 2005 Author Report Share Posted 9 oktober 2005 ik kan me wel vinden in Kraus zijn mening over de Denon: niet-pretentieus (wat ik bedoelde met highbrow), form follows function en het is waar dat die afgeronde boven en onderzijde niet hadden gehoeven...eind jaren 80 en begin jaren 90 waren de midi-sets populair, ook deze hadden vervormingen die eigenlijk alleen maar afleidden van het ontwerp. Bij de Denon is het niet storend, maar hij was nog mooier geweest zonder die rondingen dat geef ik grif toe. Het doet me deugd Kraus dat Denon's schoonheid zich ook aan jou heeft weten te openbaren, zij het met hulp van jouw empathie, de Denon zelf is er kennelijk niet verantwoordelijk voor geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 nu in gewoon nederlands krausje. het word mij iets te moeilijk. wat ik met je eens ben, is dat ik de denon niet lelijk vind. Vind alle audiospul lelijk. Wdb kun je net zo goed een Kwot nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 ik kan me wel vinden in Kraus zijn mening over de Denon: niet-pretentieus (wat ik bedoelde met highbrow), form follows function en het is waar dat die afgeronde boven en onderzijde niet hadden gehoeven...eind jaren 80 en begin jaren 90 waren de midi-sets populair, ook deze hadden vervormingen die eigenlijk alleen maar afleidden van het ontwerp.Bij de Denon is het niet storend, maar hij was nog mooier geweest zonder die rondingen dat geef ik grif toe. Het doet me deugd Kraus dat Denon's schoonheid zich ook aan jou heeft weten te openbaren, zij het met hulp van jouw empathie, de Denon zelf is er kennelijk niet verantwoordelijk voor geweest Ik vind die rondingen juist geweldig. Ik vind het een prachtversterker om te zien. En het ziet er van binnen ook uitstekend uit. Maar hoe die klinkt? Ik heb geen idee, maar ik vermoed zwoel en warm met een vleugje dynamiek en controle. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 oktober 2005 Report Share Posted 9 oktober 2005 nu in gewoon nederlands krausje. het word mij iets te moeilijk. wat ik met je eens ben, is dat ik de denon niet lelijk vind. Vind alle audiospul lelijk. Wdb kun je net zo goed een Kwot nemen. Als ik een 'Kwot' had, dan ging het spul gelijk in een kast achter gesloten deuren. Dan zie ik nog liever Yoko of Frontech in mijn audiorack. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts