Jump to content

and the winner of the beauty contest 2005 is

nout
 Share

Recommended Posts

Ik heb hem!

Dat zie ik. Wat een joekel van een foto :(

Leef je uit Carl :D

Die kast van de 124 lijkt me nog best lastig te maken op deze manier met die houtverbindingen en verstek gezaagd. Wel kinky met dat rode leer (?)

Hai Sodeju,

Het probleem is om een Garrard 301 of Thorens 124 te krijgen. De kast heb ik een bouwtekening van en dat lukt dus wel.

http://www.eng.abdn.ac.uk/~eng289/401/401plnth.htm

Hai Hans,

Als je mijn aparatuur ziet is allemaal toch wel rustig en functioneel.

Carl

Hai Sodeju,

Het probleem is om een Garrard 301 of Thorens 124 te krijgen. De kast heb ik een bouwtekening van en dat lukt dus wel.

Carl

Op de tekening staat geen zwaluwstaartverbinding. De kast opd e foto heegt een zwaluwstaartverbinding in verstek. Dat is superdegelijke, bezopen moeilijk om het passend te krijgen zonder gapen en ook nog eens erg mooi. Hulde aan de bouwer van dit kunstwerk.

Het stuk "ijzer" bovenop het houtwerk, daar heb ik minder mee. Ik vind het erg gedateerd (als ik dat zie moet ik gelijk aan een hele ouwe ziekenhuisbedpan denken :blink: ) en ik ben geen fan van "tussenwielers".

Hai Sodeju,

Ik heb niet gezegd dat ik het zelf ging doen, maar ik ken wel mensen die het zouden moeten kunnen.

Ach zo'n Garrard 301 of een Thorens 124 zal niet zo goed zijn, denk ik, als mijn Oracle maar kenners beweren dat je het prachtig krijgt. Dus als ik er ooit tegen aanloop voor niet te veel geld, waarom niet proberen.

Carl

Carl, begrijp me niet verkeerd. De TD124 en Garrard 301 en 501 oid zullen best goeie draaitafels zijn. Er wordt iig lyrisch over verteld. Er zal best beter zijn, maar ook genoeg slechter. Voor mezelf zou ik zoiets echter niet aanschaffen (en voor een ander betaal ik 'm ook niet :P;) ). Het hoort misschien wel bij de plastic Kwot nostalgie :rolleyes: Daar heb ik immers ook niks mee ;)

Het is volgens mij niet de Ayre van Sodeju. Overigens ziet hij die er in het echt meer dan prima uit. De kleur komt niet zo mooi uit op de foto (net als de Conrad Johnson).

Overigens kan ik me best voorstellen Sodeju dat je niet van Quad houdt, maar die dingen zijn toch niet van plastic. De 34/306/FM4 is zeer mooi en degelijk. De volumeknop heb ik er wel eens van afgehad en daar gooi je iemand dood mee.

De 33/303/FM3 is zeker minder van opbouw maar toch ook prima.

Overigens houd ik wel van oude technische/mechanische dingen. Jammer dat ik die hobby niet eerder had want dan had ik zeker wat oude topdraaitafels in huis

Groet,

Carl

Alle begin is moeilijk ome Henk. Hoe kan je zo'n foto verkleinen?

Maar hier ook mijn Monitor Audio 20 SE luidsprekers - volgens mij is MA  tegenwoordig minder.

p67_4.jpg

Carl

Het 20 SE model ken ik niet. Wel heb ik de huidige generatie GR10 in huis en deze laten weinig te wensen over!

Hai Jurgen,

Ik ga zeker ook even kijken op de VAD.

Wat ik overigens vaak gehoord heb op dit forum is dat de MA's wat te bassterk geworden zijn. Die 20 SE is kennelijk de beste luidspreker die Mo Iqbal de vorige eigenaar/oprichter ooit gemaakt heeft. Ik hoop er nog lang mee te doen.

Carl

Hoi Carl,

Die bassterke eiegenschappen komen mijn monitor aleen maar ten goede. In de regel is de bas bij monitoren toch iets minder. Hoe de bassterkte is bij zijn grotere broers weet ik niet, ik heb ze nog niet eerder gehoord. De stand van MA op de VAD ga ik zeker ook even bezoeken.