Jump to content

and the winner of the beauty contest 2005 is

nout
 Share

Recommended Posts

Deze vind ik erg mooi! Je leest, ziet of hoort hier ook weinig van!

xa200.jpg

De Pass Labs XA200 200watt mono klasse A

Een paar, maar dan de iets lagere X-100 versie met koelribben als de X250 (!), stuurde afgelopen weekend bij Rhapsody in Hilversum een paar Avalons aan. Je blijft dan staren naar het fraai bewerkte metaal, en het zacht blauwe halo-licht wat de meters kleurt.

xa100.jpg

EUR 14.5K moest neergelegd om daar thuis mee door te kunnen gaan. :blink:

:rolleyes: En hoe klonk het?

Ik ben het afgelopen weekeinde ook bij Rhapsody gaan luisteren.

Ik ben maar kort geweest, maar toch even een korte luisterindruk:

De set met de Avalon Opus/Pass XA100 klonk inderdaad erg goed. Misschien een beetje aan de warme kant, maar ik zou zelf dan ook niet zo snel voor een buizen preamp hebben gekozen. Verder het typishe Avalon geluid: super neutraal.

In de grote ruimte benedenn stond en volledige Spectral met de Avalon Eidolon. Klonk ook erg goed. Er werden hier ook nog wat tracks van LP gedraaid, maar dat klonk toch minder dan dat wat CD kwam.

De set met Avalon Symbol/Primare vond ik evenals de volledige digitale Meridian keten (incl. Meridian speakers) niet erg best klinken. Bij de Symbols was de integratie met de subwoofer (Audio Physic?) niet goed en bij de Medrian set plakte het geluid aan de speakers. Beide sets heb ik mar heel kort beluisterd (ik had het al snel gezien....) maar mogelijk dat het met andere opnames beter werd.

De vijfde set die was opgesteld (Martin ogan + Viola) heb ik niet beluisterd.

Ik moet zeggen dat die Avalons me nooit zo hebben kunnen bekoren. Ze kunnen wel hard in een grote ruimte.

De eerste keer dat ik mijn MA hoorde was vlak na een Avalon, niet zo hard maar wel zeker zo goed (zeker in mijn ruimte lijkt me).

Hier de mooiste CD speler.

Shigaraki_CD%20Transport_gr.jpg

Ik ben ook weer langzaam aan het uitkijken naar een nieuwe cd speler, maar het eerste vereiste is dan ook dat hij erg mooi moet uitzien! Hij moet natuurlijk ook nog mooi spelen en betaalbaar zijn! belangrijk is wel dat hij geen bovenlader moet zijn en dat er eventueel een platenspeler op geplaats kan worden!?

Laat eens wat mooie plaatjes zien!

Heb trouwens zelf geen idee hoe ik plaatjes bij kan voegen? Kan mij dat iemand ff uitleggen! E.v.t. via een mailtje!

Groetjes AudioBill

O ja,

Zoiets als ELP laser turntable, maar dan ook voor cd's?

Zal wel een aardig prijskaartje aan hangen, die van ELP kost al rond de 12000,-.

Is dit beter als een gewone draaitafel?

Van welk merk komt die multie player uit?

Goetjes AudioBill