Jump to content

and the winner of the beauty contest 2005 is

nout
 Share

Recommended Posts

Yep, ik heb inderdaad een Sonneteer Campion gehad.

Qua uiterlijk en klank vind ik 't nog steeds een fraaie versterker.

De reden waarom ik uiteindelijk weer terug ben bij Naim is in >dit< topic te lezen

Duidelijk beschreven verhaal, Alco. In het kort komt het erop neer dat de Naim eigenlijk niets {meer} onder deed voor de Sonneteer. :) En als Naimaholic zijnde, ga je dan natuurlijk weer terug naar je eigen merk. :D

Groeten en bedankt voor de link.

Edwin

m52 ;)

Oja,...'k weet 't weer... :rolleyes:

Btw,...als 't gaat om beauty, dan vind ik Cyrus versterkers ook nog steeds erg mooi om te zien. Strak, slank, en diep en die 'koelribben' en de naam Cyrus in de kap gegraveerd, ik vind 't wel wat hebben.

Cyrus_6_front_350x350_17_02-04.jpg

Cyrus_6_black.jpg

Vind ik persoonlijk mooier dan al die 13 in 'n dozijn Japanse bakken :P:rolleyes:;)

m52 ;)

Oja,...'k weet 't weer... :rolleyes:

Btw,...als 't gaat om beauty, dan vind ik Cyrus versterkers ook nog steeds erg mooi om te zien. Strak, slank, en diep en die 'koelribben' en de naam Cyrus in de kap gegraveerd, ik vind 't wel wat hebben.

Cyrus_6_front_350x350_17_02-04.jpg

Cyrus_6_black.jpg

Vind ik persoonlijk mooier dan al die 13 in 'n dozijn Japanse bakken :P:rolleyes:;)

de onderste heb ikzelf.

en op de r3 gaat dat als een speer, met 89 db.

de knoppen zijn van marantz gestolen.  :D

De knoppen zijn niet van Marantz gejat, maar van Vincent. :D

Of nog beter gezegd van het merk: Shengya Audio. Vincent heet in China 'Shengya audio'. Voor de Europese markt hebben ze het Vincent genoemd. Denon steelt de behuizing bij Shengya Audio, omdat dat lekker goedkoop is. :)

Denon en Marantz horen tegenwoordig bij hetzelfde concern (het Amerikaanse Ripplewood), de conclusie dat het van Marantz gestolen is lijkt me niet voorbarig. Ik weet niet of Shengya Audio ook bij dat concern hoort. Het zou me niet verbazen want de Chinezen kopen tegenwoordig wel meer bedrijven op.

Ik heb wel iets met Cyrus, en altijd wel gehad eigenlijk.

Zowel klankmatig als qua uiterlijk.

Heb een Cyrus 2 en 3 gehad (waarbij ik de 2 beter vond) en 2 weken een Cyrus 7 kunnen proberen.

(de 7 klonk echt aanzienlijk beter dan de 3!)

Heb een Cyrus 2 en 3 gehad (waarbij ik de 2 beter vond) en 2 weken een Cyrus 7 kunnen proberen.

de 8 is amp van het jaar geweest.

Of nog beter gezegd van het merk: Shengya Audio. Vincent heet in China 'Shengya audio'. Voor de Europese markt hebben ze het Vincent genoemd. Denon steelt de behuizing bij Shengya Audio, omdat dat lekker goedkoop is. :)

Denon en Marantz horen tegenwoordig bij hetzelfde concern, de conclusie dat het van Marantz gestolen is lijkt me niet voorbarig. Ik weet niet of Shengya Audio ook bij dat concern hoort. Het zou me niet verbazen want de Chinezen kopen tegenwoordig wel meer bedrijven op.

Beste Richard.

Ik weet dat Vincent als eerste met dit type behuizing/knoppen op de markt kwam. Daarna is Marantz en Denon ook overgegaan op dezelfde fabrikant in China.

Uiteindelijk komt het erop neer dat het velen malen goedkoper produceren is in China. Vincent bijvoorbeeld koopt enorme hoeveelheden goede componenten op, wat de prijs flink drukt. Marantz en Denon zijn dezelfde weg ingeslagen. Op zich niks mis mee, want het is voor hen een stuk goedkoper. En kwalitatief doet het er niets voor onder. Ik vind Denon bijvorbeeld er erg op vooruit gegaan qua behuizing. Alleen lijkt het nu allemaal wel wat meer op elkaar.

Maar in Europa produceren was toch geen optie meer. Is veel te duur geworden.

Groeten

Edwin

de 8 is amp van het jaar geweest.

De 8 is ook cd van het jaar geweest , bijna net zo goed als de Quad CD-P2 :D;)

Denon en Marantz horen tegenwoordig bij hetzelfde concern, de conclusie dat het van Marantz gestolen is lijkt me niet voorbarig. Ik weet niet of Shengya Audio ook bij dat concern hoort. Het zou me niet verbazen want de Chinezen kopen tegenwoordig wel meer bedrijven op.

Beste Richard.

Ik weet dat Vincent als eerste met dit type behuizing/knoppen op de markt kwam. Daarna is Marantz en Denon ook overgegaan op dezelfde fabrikant in China.

Uiteindelijk komt het erop neer dat het velen malen goedkoper produceren is in China. Vincent bijvoorbeeld koopt enorme hoeveelheden goede componenten op, wat de prijs flink drukt. Marantz en Denon zijn dezelfde weg ingeslagen. Op zich niks mis mee, want het is voor hen een stuk goedkoper. En kwalitatief doet het er niets voor onder. Ik vind Denon bijvorbeeld er erg op vooruit gegaan qua behuizing. Alleen lijkt het nu allemaal wel wat meer op elkaar.

Maar in Europa produceren was toch geen optie meer. Is veel te duur geworden.

Groeten

Edwin

ok

toen je nog de diapsons had, vond ik de set ook erg mooi, met dat rek was het helemaal af. :D

behalve de lage tonen dan. :D