Jump to content

meridian apparatuur

2565bart
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik zit nog geen 5 minuten op het forum en heb nog weinig ervaring ermee.

Zelf heb ik onlangs M30II speakers van Meridian aangeschaft die me zeer bevallen. Er zijn ook M20 modellen op de markt? Zijn er meerdere typen? In Nederland kom je ze niet vaak tegen vandaar dat ik vaak op engelse sites kijk. Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met deze boxen en wellicht een st M30 of liefst M20 te koop weten?

Van de M33 heb je gewone en center uitvoeringen?

Ook ervaringen met cd spelers zijn welkom omdat ik overweeg er een 2ehands aan te schaffen.

Klinkt 20 bit minder dan 24? Is opwaarderen anders dan een zuivere uitvoering?

Zijn er meer forum over meridian op het net (waarschijnlijk wel) Waar kan ik ze vinden?

Bart

Hoi,

Ik zit nog geen 5 minuten op het forum en heb nog weinig ervaring ermee.

Zelf heb ik onlangs M30II speakers van Meridian aangeschaft die me zeer bevallen. Er zijn ook M20 modellen op de markt? Zijn er meerdere typen? In Nederland kom je ze niet vaak tegen vandaar dat ik vaak op engelse sites kijk. Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met deze boxen en wellicht een st M30 of liefst M20 te koop weten?

Van de M33 heb je gewone en center uitvoeringen?

Ook ervaringen met cd spelers zijn welkom omdat ik overweeg er een 2ehands aan te schaffen.

Klinkt 20 bit minder dan 24? Is opwaarderen anders dan een zuivere uitvoering?

Zijn er meer forum over meridian op het net (waarschijnlijk wel) Waar kan ik ze vinden?

Bart

Beste Bart,

Ik heb geen ervaring met de luidsprekers van Meridian.

Ik heb wel een Meridian 507 (dit is een 24-bitter) gehad en ken de 506 in 20-bits uitvoering behoorlijk goed. Het verschil tussen beide spelers is klein maar aanwezig. De 507 is net iets vloeiender, muzikaler en iets strakker in het laag. Zou ik voor dit verschil een upgrade laten uitvoeren (die waarschijnlijk een paar honderd Euro kost)? Nee, ik denk het niet, verschil is me te klein.

Succes met je keuze.

Enno :)

PS ik vind dat Meridian hele mooie spelers maakt

Het mooie van de Meridian spelers zit niet in de vormgeving (mwah) maar in het geluid.....

Verschil tussen de 506 en 508? Oei, heb zelf de 508 nooit gehoord, en kan dus niet op basis van luisterervaringen commentaar geven.

508 was een tijd lang het topmodel van Meridian (tot introductie 800-serie), 506 was 'instapmodel'.

Enno