2565bart Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 Wie heeft er ervaring met het opwaarderen van een quad 44? Zinvol of niet doen? Zoek zelf nog een mc module! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Opwaarderen? Wat bedoel je een modificatie laten uitvoeren zoals betere condensatoren in het apparaat (laten) zetten? Mocht je de Quad 44 weg willen doen (zou ook neit weten waarom ) dan weet ik nog wel een geinteresserde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2565bart Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Inderdaad nieuwe elco's en nieuwe chips per module, dit wordt door TransTec gedaan. De vraag is: zijn er mensen die de effecten ervan hebben ervaren? Alles bij elkaar zou dit 200 euro gaan kosten dus het is wel interessant dit te horen van een evaringsdeskundige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Tja, er zijn niet vreselijk veel mensen met Quad apparaten laat staat diegene die ook nog een een modificatie hebben laten uitvoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Die Elco's kunnen gaan lekken na zoveel jaar en daarmee maak je de versterker kapot. Bij mijn 34 en de FM4 heb ik daarom de elcos ook laten vervangen. Klinkt iets vloeiender maar geen werelden van verschil. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 Van CD naar uitgang kunnen er eigenlijk twee koppelcondensatoren overbrugd worden. Een van die Cs is een tantaal waarover geen spanning staat: een bron van vervorming. Het resultaat is een iets frisser en zuiverder geluid. De schema's vind je hier: http://quadfranco.iquebec.com/schemas/schemas44.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts