Jump to content

Draagbare muziek

dick jansen
 Share

Recommended Posts

ps alsof je in een auto hoort wat je moet horen!

Zeker met muziek aan!

Ja, das ook weer waar. Al ben je op de fiets wel ietsje kwetsbaarder dan in de auto. Ik fiets toch liever zonder muziek op m'n hoofd... Maar misschien is dat meer spiegies... ;)

Zeker met muziek aan!

Ja, das ook weer waar. Al ben je op de fiets wel ietsje kwetsbaarder dan in de auto. Ik fiets toch liever zonder muziek op m'n hoofd... Maar misschien is dat meer spiegies... ;)

Ik vind 't eigenlijk alleen interresant om wat te horen, als het gaat om de veiligheid van anderen.

Als ik bv iemand van de sokken zou fietsen en ik heb het niet in de gaten.

Zeker met muziek aan!

Ik vind 't eigenlijk alleen interresant om wat te horen, als het gaat om de veiligheid van anderen.

Tja, ik vind het ook wel fijn als ik een auto hoor aankomen achter me of zo... :rolleyes:

Zeker met muziek aan!

Tja, ik vind het ook wel fijn als ik een auto hoor aankomen achter me of zo... :rolleyes:

Ik niet, dat gebeurd iedere 2 secconden.

Dat vraagt alleen maar om aanpassing tav de auto en dat is wel het laatste wat je moet doen op een fiets!

Niet reageren, niet aan de kant gaan, onopvallend kijken enz enz.

Je moet de automobilist heel duidelijk laten weten dat je er bent en niet van plan bent naar zijn pijpen te dansen.

Ik rij bv minimaal een

Op de fiets zou ik ze trouwens nooit indoen, ik vind het veel te gevaarlijk om aan het verkeer deel te nemen zonder het geluid van het overige verkeer te kunnen horebn en afgeleid te zijn door muziek. Wandelen met die dingen in is trouwens wel erg apart, je hoort je eigen voetstappen behoorlijk sterk. Maar het is bijna surrealistisch om door een drukke winkelstraat te lopen met alleen maar muziek in je oren en geen normaal straatgeluid.

Zijn ze zo goed?

Zelfs met een closed air koptelefoon als de HD265 hoor ik die herrie er nog door heen.

Dat wil ik helemaal niet!

Wanneer gaan ze nu eens straat herrie normaliseren!

Alles wat meer herrie dan 80db maakt, van de weg met die troep!

Dan kun je tenminste weer praten op het terras, veilig je muziek op.

Absolute stilte zul je niet bereiken, maar als ik op een normaal volume muziek speelt met m'n in-ear-doppen in, dan bestaat voor mij de buitenwereld alleen nog maar visueel ;)

En die herriemakende auto's (altijd met &*^#$%&*^-muziek) mogen ze van mij ook van de weg af halen...ik troost me met de gedachte dat de inzittenden over een paar jaar wel doof zullen zijn...

Zeker met muziek aan!

Ik niet, dat gebeurd iedere 2 secconden.

Dat vraagt alleen maar om aanpassing tav de auto en dat is wel het laatste wat je moet doen op een fiets!

Niet reageren, niet aan de kant gaan, onopvallend kijken enz enz.

Je moet de automobilist heel duidelijk laten weten dat je er bent en niet van plan bent naar zijn pijpen te dansen.

Ik rij bv minimaal een

• 1 month later...
Om blatende yuppen en ander treinlawaai tegen te gaan kan ik je van harte een paar in-ear-oordoppen aanraden. Ik gebruik zelf een paar dopjes van Shure...

Wel wat laat :rolleyes: , maar welke Shure :unsure:

Ik heb Shure E4 dopjes, het enige verschil met de meer gangbare E4c is trouwens de kleur: E4c's zijn iPod-wit, E4's zijn donkergrijs.

Ik heb zelf de E3c's icm de iPod mini. Ik heb er overigens niet meer dan 100 euro voor betaald. Er is een verkoper op ebay (USA) die refurbished modellen uitbrengt voor een fractie van de prijs wat je er hier voor betaald. Je kan het als gift laten verzenden (geen invoerrechten).

Ik gebruik ze dagelijks (2 uur/dag in de bus van en naar het werk). Ze kunnen overigens best tegen een stootje (ik ben al zo vaak met het kabeltje ergens achter blijven haken zonder dat dit gevolgen had).

Enige nadeel vind ik dat ik af en toe de opzetstukjes (die in je oor moeten) verlies. Kwa klank vind ik dit een erg mooie oordop. Geeft op de iPod (mits je hoge bitrates gebruikt) een superklank.

De iPod is kwalitatief een erg goede speler. Alleen jammer dat de meeste mensen die witte standaard dopjes gebruiken. Ze weten niet wat ze missen.