Jump to content

elektrostaat en sub

robert
 Share

Recommended Posts

Als je de hele affaire even terugleest, zie je dat de onaangename sfeer begon toen Henrie zich ermee ging bemoeien.

Ik wou je alleen maar helpen, zo goed en zo kwaad als dat kon.

(Want eigenlijk moet jij een mooi, diep doorlopend, actief subwoofersysteem hebben met regelbare output, kantelpunt, filterhelling en - vooral! - in graden instelbare fase.)

Robert,

Ik heb die Audiostatic PDSW subwoofer wel eens thuis op proef gehad i.c.m. Audiostatic's. Ik weet niet meer welke het toen waren omdat ik de RS200, de DCI, DCI2 en DCI4 heb gehad. Die subwoofer viel me toen niet mee en ik heb hem derhalve niet genomen. Hij voegt weinig toe en mengt ook niet goed (genoeg) vond ik.

Groet,

Theo

Geplaatst door spido:

Als je de hele affaire even terugleest, zie je dat de onaangename sfeer begon toen Henrie zich ermee ging bemoeien.

Ik wou je alleen maar helpen, zo goed en zo kwaad als dat kon.

(Want eigenlijk moet jij een mooi, diep doorlopend, actief subwoofersysteem hebben met regelbare output, kantelpunt,  filterhelling en - vooral! - in graden instelbare fase.)

Oh ja, nou heb ik het gedaan. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik had geloof ik al m'n excuses aangeboden. Maar als het zo moet, dan doe ik dat ook nooit weer... :(mad.gif

Waarom neemt iemand Spido en zijn vriendjes nog serieus? Spido Bob en Klaas zijn gewoon gefrustreerd dat de PP geen commercieel succes is (ze zijn nu zelfs al in de uitverkoop met 30% korting). Laat die man toch lekker in zijn sop gaarkoken......

Geplaatst door Achilles:

Beste spido,

"Je weet het wel: voor mij zijn alle electrostaten "idiostatic",

sukkelaar,  jij moet nog veel leren..

groeten

ach , hijmeent het niet zo .

in feite is een esl ook idiostatic .

een wapperend vlies in de openlucht .

probeerd driftig wat bas te produceren ,en heeft daar een idiooot oppervlakte voor nodig .

stom gebundeld afstraalgedrag , zodat je met je hoofd in een bankschroef moet luisteren .

beweeg je 10 cm naar links , dan schuift het hele symphonieorkest waar je naar zit te luisteren 10 meter naar links .

maar ja , een konus is ook niet alles

:rolleyes:;)

Geplaatst door Henrie:

Oh ja, nou heb ik het gedaan. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik had geloof ik al m'n excuses aangeboden. Maar als het zo moet, dan doe ik dat ook nooit weer...    :(    mad.gif

Netjes van je, dat je excuses hebt aangeboden. Ik accepteer ze graag.

Maar dat neemt niet weg dat je reactie - zonder enige reden of oorzaak - de kat in de gordijnen joeg!

Je laatste zin doet overigens vermoeden dat je excuses niet erg gemeend waren.

Hai allemaal en Robert en Spido in het bijzonder,

Probleem van Spido's luidsprekerkeuzen is dat zijn voorkeuren niet geschikt zijn voor de huiskamer althans een normale. Hij maakt daarbij dezelfde "fout" als de Duitse hifibladen die een paar luidsprekers de Superreferenz noemen terwijl er in een gemiddelde huiskamer geen fatsoenlijk geluid uit komt.

Ik wil luidsprekers die in mijn situatie ideaal klinken en het liefst mijn vrouw niet te veel in de weg staan (ze is overigens al redelijk liberaal). Mijn keuze (zie bij mijn gegevens) is voor mij een goede geweest.

Overigens is mijn ervaring dat veel audiofielen te grote luidspekers in huis hebben. Bas komt er makkelijker in dan dat je hem eruit krijgt. Als de PP een commercieel succes wil zijn moet Klaas meer voor een normale huiskamer ontwikkelen.Als hij daar geen zin in heeft omdat hij luidsprekers voor zichzelf ontwikkelt is daar overigens niets op tegen.

Ik hoop dat Robert niet afgeschrokken is door Spido's pittige reactie. Daar staat gelukkig veel deskundigheid tegenover.

Geplaatst door carl:

Hai allemaal en Robert en Spido in het bijzonder,

Probleem van Spido's luidsprekerkeuzen is dat zijn voorkeuren niet geschikt zijn voor de huiskamer althans een normale. Hij maakt daarbij dezelfde "fout" als de Duitse hifibladen die een paar luidsprekers de Superreferenz noemen terwijl er in een gemiddelde huiskamer geen fatsoenlijk geluid uit komt.

Ik wil luidsprekers die in mijn situatie ideaal klinken en het liefst mijn vrouw niet te veel in de weg staan (ze is overigens al redelijk liberaal). Mijn keuze (zie bij mijn gegevens) is voor mij een goede geweest.

Overigens is mijn ervaring dat veel audiofielen te grote luidspekers in huis hebben. Bas komt er makkelijker in dan dat je hem eruit krijgt. Als de PP een commercieel succes wil zijn moet Klaas meer voor een normale huiskamer ontwikkelen.Als hij daar geen zin in heeft omdat hij luidsprekers voor zichzelf ontwikkelt is daar overigens niets op tegen.

Ik hoop dat Robert niet afgeschrokken is door Spido's pittige reactie. Daar staat gelukkig veel deskundigheid tegenover.

beste carl

ik heb de pp king twee maal in mijn huiskamer (7 bij 4 meter ) gehoord .

en ik moet je zeggen ,

het laag was alles behalve te vet .

sterker nog , het was heel subtiel aanwezig .

het ging heel diep , zonder te gaan dreunen .

zoals en orgel zeg maar

;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

beste carl

ik heb de pp king twee maal in mijn huiskamer (7 bij 4 meter ) gehoord .

en ik moet je zeggen ,

het laag was alles behalve te vet .

sterker nog , het was heel subtiel aanwezig .

het ging heel diep , zonder te gaan dreunen .

zoals en orgel zeg maar

;)

Maar het hoog en het midden dan. Dat is toch niet te missen

confused.gifconfused.gifconfused.gif

Geplaatst door Kermit:

Vergeet er dan niet bij te vermelden dat verschillende aanwezigen vonden dat er een dip zat in het gebied wat geschat werd op rond de 50 hz...

maar dat vind ik nu juist de kracht van de pp .

een woofer die heel diep gaat , zonder dat dreundende geluid .

en de luisterplaats zegt ook wat .

Ik denk dat je een heilloze weg overweegt. Hybride systemen hebben mij nog nooit kunnen bekoren. Kies of voor ESL's of voor conusluidsprekers. De Kings laten soms verrassend mooie dingen horen, maar laten we alles wel in de juiste proporties zien. Er zijn ook dingen die de King minder mooi doet en in die zin is het geen alleseter.

Ik denk dat een tijdje luisteren de specifieke eigenschappen van de Kings steeds duidelijker naar voren laten komen. En dan pas weet je of het echt 'jouw'luidspreker is.

Hoeveel goede conusluidsprekers heb je nu eigenlijk in je eigen ruimte gehoord? Wel eens een B&W 801 of 802 beluisterd? Een grote Kef uit de Reference reeks? Het Celestion 6000 systeem? Om er zo maar eens een paar te noemen. Stuk voor stuk mooie systemen met een prachtige laagweergave. Kortom, verdiep je eerst meer in de alternatieven voor je zo'n onzekere weg in slaat.

OK,

maar weet je wat die sytemen kosten ??

en als je zo,n systeem effe aanschaft ben je uit gehobbyd .

ik wil lekker kunnen pielen .

gewoon een esl met een ppking sub eronder .

aktief aangstuurd door een koda .

en ik ben erg verslingerd aan mijn acoustats .

maar als ik de hybride voor elkaar heb , verkoop ik de 2200 .

en in de verre toekomst ben ik van plan om de acoustat spectra 11 hybride rechtstreeks aan te sturen met een buizenversterker .

en dan de MF op de pp sub .

kwor nog eens gek van die vliezen . ;)

das lache ( of eigenlijk niet dus)

kom ik hier voor t eerst op dit forum en dan zie ik als nieuweling helaas dat veel mensen afgezeken worden op hun luidsprekerkeuze ( en dan ook nog met echt statements die kant nog wal raken)

Enne inderdaad kraak mij ook maar af ik ben inderdaad een ESL fan

Gewoon omdat ik dit type luidpreker gewoon echt mooi vind klinken,er staan al zo'n jaar of 10 bij mij een stel hybride audiostatic's te spelen.

Er zijn zat dynamische speakers die ik in t verleden geprobeerd heb en daar zaten echt hele mooie tussen ( KEF,B&W,Infinity,Jean Marie Reynaud)

maar toch bleef ik bij mijn ESL's puur vanwege het feit dat midden,hoog in mijn muziekbeleving ongeevenaard is/was

Sterker nog sinds een paar weken ben ik gedwongen op zoek naar een andere (high-end)set dit vanwege het feit dat hetgeen ik had gestolen is ( ESL's zijn blijven staan waren zeker te zwaar en te lomp)

Ik draai nu met een KL*T* set te weten een tecnics geval van 2x 45 watt en totaal geen reserve en toch klinkt t nog redelijk hier.

Sterker nog beter als met enig ander dynamisch systeem.

Voor de topicstarter zou ik zeggen: kijk eens op de site van de ESL club of het sinds kort gestarte forum over ESL gebruikers ( ik denk dat je daar netter geholpen wordt)

ESL club = http://esl.hifi.nl

Forum: http://members.lycos.nl/cg0/phpBB2/index.php

Voor alle andere forumlezers laat iedereen in zijn waarde.

(als iemand blij is met een audiosonic set en jamo powerboxen moet ie dat toch zelf weten !!!! )

PS ik heb mijn hybride set (Audiostatic C200)aangepast met andere step up trafo en VIFA subwoofers

wil ik je best meer over vertellen als je wilt.dit draaid hier al sinds 1993 en ik heb er nog nooit ellende mee gehad (folie vervangen,inbranden e.d)

Geplaatst door spido:

Netjes van je, dat je excuses hebt aangeboden. Ik accepteer ze graag.

Mooi!

Maar dat neemt niet weg dat je reactie - zonder enige reden of oorzaak - de kat in de gordijnen joeg!

En ik dacht dat die met mijn excuses er wel weer uit kon komen, maar blijkbaar is dat niet het geval...

Je laatste zin doet overigens vermoeden dat je excuses niet erg gemeend waren.

Mijn excuses waren wel gemeend. Maar als er vervolgens geen enkele reactie op komt, en als ik vervolgens door jou ook nog een keer als oorzaak van jouw agressieve reacties wordt aangeduid, dan vind ik dat niet netjes. En zo iemand verdient mijn excuses dus in het vervolg niet meer!

Geplaatst door patachou:

Beste Audiophielen,

Ik voel mij toch zo gelukkig met mijn Quad ESL speakers en het laag is prachtig en zo transparant. Het leven is toch zo mooi.

groeten

en daar gaat het om.. ;)

Geplaatst door Kermit:

(...) Er zijn ook dingen die de King minder mooi doet en in die zin is het geen alleseter.(...)

Beste Kermit,

Wanneer ik zo de recensies en reacties over de King lees - van Jan van Gelderen (HVT), van Bas de Vries (hifi.nl), op het hear.nl forum - van Picoso ten huize van Puur en van de luisterclub ten huize van Erik Klijnsmit - dan moet ik tenslotte tot de conclusie komen dat iedereen een andere luidspreker heeft gehoord.

In het algemeen is het oordeel op hear.nl over de King van n