Jump to content

elektrostaat en sub

robert
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

OK,

maar weet je wat die sytemen kosten ??

en als je zo,n systeem effe aanschaft ben je uit gehobbyd .

ik wil lekker kunnen pielen .

gewoon een esl met een ppking sub eronder .

aktief aangstuurd door een koda .

en ik ben erg verslingerd aan mijn acoustats .

maar als ik de hybride voor elkaar heb , verkoop ik de 2200 .

en in de verre toekomst ben ik van plan om de acoustat spectra 11 hybride rechtstreeks aan te sturen met een buizenversterker .

en dan de MF op de pp sub .

kwor nog eens gek van die vliezen .   ;)

Niet doen! Gek worden moet je aan anderen overlaten. Die kunnen dat veel beter.

Ik snap niet dat je eens een actieve sub gaat proberen. Dan ben je van alle poespas af en kun je alles net zo instellen als je wil.

Speel je met de MF op de Acoustats en de Koda doe je in de aanbieding. ;):D

Ik speel al een tijdje met een Rel. We kunnen wel wat regelen.

Dan heb je tenminste tastbare resultaten en weet je meteen of het "laag" wat een Rel neerzet jouw smaak is.

Zo niet? Dan kun je altijd verder hobbyen. ;)

Hallo,

Ik zat laatst een paar "bestenliste" te bekijken.Je kan wel een boel over de Quad ESL zeggen een bijkomend voordeel van het ding is dat die relatief laag geprijst is.

Groet,

Geplaatst door spido:

Nou sorry hoor.

Godallemachtig... sloof je je uit om zo'n stumperd te helpen, word je weer afgezeken door Henrie.

Ik moest de goeie naam hebben, omdat ik anders niet goed op internet kon zoeken, snap je?

Beste Robert,

Het spijt me dat ik je als "stumperd" heb aangeduid.

Dat was geheel misplaatst. Mijn welgemeende excuses daarvoor.

Ik had me niet moeten laten opnaaien.

En ik had m'n boosheid zeker niet op jou moeten afreageren.

Ok Spido,

Je excuses is aanvaard. Hopelijk kunnen we nu over audio gaan praten en elkaars voorkeuren respecteren.

Ik heb wel wat aan je adviezen gehad. Ik ga nog even verder kijken voor een tweedehands Rel strata of een nieuwe MJ acoustics.

Ik laat wel weten wat het geworden is.

Groeten Robert

Geplaatst door carl:

Hallo,

Je kan wel een boel over de Quad ESL zeggen een bijkomend voordeel van het ding is dat die relatief laag geprijst is.

Groet,

Wat heet laag geprijst? Kan iemand zeggen voor hoeveel je tegenwoordig een setje 63's hebt?

Je komt regelmatig nog wel een stl esl-63 tegen.

prijzen varieren nogal wat,maar een redelijk stel gaat nog altijd rond de 1500 (en meer) euro kosten.

Er is een zeer aktieve ESL club in nederland en een pas opgestart forum over ESL in het algemeen.

Je zou kunnen overwegen om het nieuwe ontwerp van Cees Ruytenberg te proberen.

Wat ik daarvan gehoord heb is dat ze op een aantal punten de quad 63 gewoon overklassen.

http://esl.hifi.nl/ url esl club http://members.lycos.nl/cg0/phpBB2/index.php

url forum.

Geplaatst door DIY ESL:

Je komt regelmatig nog wel een stl esl-63 tegen.

prijzen varieren nogal wat,maar een redelijk stel gaat nog altijd rond de 1500 (en meer) euro kosten.

Er is een zeer aktieve ESL club in nederland en een pas opgestart forum over ESL in het algemeen.

Je zou kunnen overwegen om het nieuwe ontwerp van Cees Ruytenberg te proberen.

Wat ik daarvan gehoord heb is dat ze op een aantal punten de quad 63 gewoon overklassen.

http://esl.hifi.nl/   url esl club http://members.lycos.nl/cg0/phpBB2/index.php

url  forum.

Dank voor je reactie.

Maarruh, ik heb nog nooit een diy-pakket met vliezen gemaakt. Ik ben een leek op dit gebied. :(

Voor konussen draai ik m'n hand niet om. ;)

op zich is een DIY esl maken echt niet moeilijker als een dynamisch systeem.

Ik heb het boek van E fikier op mijn homepag staan als .pdf file

(is ook leuk om te lezen als je geen esl wilt bouwen)

Mijn eerste test met een esl ontwerp had als folie gewoon dat inpakfolie uit een bloemenwinkel en als coating behangersplaksel en raad eens.... het speelt nog ook..

Maar wat dat ontwerp betreft waar ik het over had, daar worden de onderdelen geleverd, je hoefd alleen maar het spul aan te sluiten en de 2 woofers te plaatsen (in een dipool opstelling)

eigenlijk niet veel meer werk als een normaal dynamisch systeem bouwen alleen is mid/hoog hier vervangen door een esl unit (een aparte dan)

de maker van dit moois vind je op de volgende link http://www.metrum-acoustics.nl/

Let er wel op de site is nog maar net in de lucht en veel info moet er nog bijgeplaatst worden.

ps ik geloof dat er op de club site een foto van dat ding te zien is zal wel eens kijken of ik wat kan vinden

Ik ben ook in utrecht geweest en ik kijk toch even anders aan tegen het vergelijk tussen de Quad ESL63 (met en zonder extra subwoofers) en de systemen van Ruytenberg. De laatste konden mij niet echt overtuigen. Wel een zeer geslaagd zelfbouwproject van iemand, die demonstreerde met een Krell voorversterker. Het meest overtuigende wat ik op ESL-zelfbouw gebied heb gehoord. Alleen doen ze daar niets met goede kabels, lijkt het wel.

Geplaatst door Mahonie:

Ik ben ook in utrecht geweest en ik kijk toch even anders aan tegen het vergelijk tussen de Quad ESL63 (met en zonder extra subwoofers) en de systemen van Ruytenberg. De laatste konden mij niet echt overtuigen. Wel een zeer geslaagd zelfbouwproject van iemand, die demonstreerde met een Krell voorversterker. Het meest overtuigende wat ik op ESL-zelfbouw gebied heb gehoord. Alleen doen ze daar niets met goede kabels, lijkt het wel.

klopt

maar er is een en ander in t ontwerp veranderd.

En vergeet niet dat de akoustiek daar ook niet optimaal was.

(ik weet hoe een quad esl-63 behoord te klinken en dat deed ie daar dus ook helemaal niet !!)

Maar zoals met alles muziekweergave is voor 70% kwaliteiet van de spullen en de resterende 30% is puur gevoel van de gebruiker zelf.

kijkend naar de prijs voor dit alles is er in mijn ogen weinig te koop op of zelf te maken op DIY gebied ,ik ga binnenkort eens kijken of er het een en ander te testen valt met mijn apparatuur en (wel descent ls kabels)