RastaPhil Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Gegroet! Ik kon het niet laten, ik kon hear niet laten staan: Thorens TD 125 MKII met SME 3009 en Audio Technica 20Ss, en een aparte headshell met een Decca London cartridge... originele staat, slechts kleine kras op (zware) stofkap... originele kast in't zwart gelakt... 45 en 33 draaien zeer stabiel (16 niet geprobeerd) spijtig dat er geen Mitchell clamp bij is nu was mijn vraag: "Audio Technica 20Ss, en een aparte headshell met een Decca London cartridge" is dit interessant? Audio Technica vind ik niet terug op het net, de Decca nog niet gezocht. De naalden zien er nog heel uit en de cantilevers recht. 250 eur voor gegeven.... goeie deal??? grtz RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Voor alleen het loopwerk met die arm in goede staat is het al een leuke aankoop!!! Gefeliciteerd, mail Haudio maar even voor een goed element! foto? greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Voor alleen het loopwerk met die arm in goede staat is het al een leuke aankoop!!! Gefeliciteerd, mail Haudio maar even voor een goed element! foto? greetz, Lestat Bedankt Lestat! Dat is een hoopgevend antwoord! Ik ga nu rustig "het ding" poetsen en nakijken, en dan eens voorzichtig naar die elementen luisteren, ik ben benieuwd naar die Decca, het is een heel eigenzinnig ontwerp zonder cantilever! , en het is de rooie, de FFSS (?) maar met een zwarte aluminium kap er over (?) en het lijken wel zilver contacten (ze zijn zwart) ipv koper, zoals op de foto's op't net. Er is trouwens net een nieuwe reeks London Decca's uit; de eerste die ik tegenkwam was de "Gold" ($4450 ). Zoals gezegd zal ik eerst eens naar deze elementen luisteren, ook naar mijn Denon DL 110 en de Philips Gold (waar ik verschillende types splinternieuwe originele naalden voor heb), en geloof me er zit een enorm verschil op zelfs nog maar gewoon de naald vervangen!!! Als ik zeker ben dat alles op en top werkt en wat centjes gesprokkeld heb wil ik met veel plezier eens tot in Nederland bollen voor een modern element en wat accesoires...; soon come! Foto's: Ik zou een home-page willen om mijn foto's te posten, maar het ontbreekt me aan tijd om dat allemaal te zoeken hoe je dat moet doen, en onze jongste dochter (die jeugd kan dat allemaal wel) vertikt het om mijn secretaresse te spelen grtz, RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Voor alleen het loopwerk met die arm in goede staat is het al een leuke aankoop!!! Gefeliciteerd, mail Haudio maar even voor een goed element! foto? greetz, Lestat Bedankt Lestat! Dat is een hoopgevend antwoord! Ik ga nu rustig "het ding" poetsen en nakijken, en dan eens voorzichtig naar die elementen luisteren, ik ben benieuwd naar die Decca, het is een heel eigenzinnig ontwerp zonder cantilever! , en het is de rooie, de FFSS (?) maar met een zwarte aluminium kap er over (?) en het lijken wel zilver contacten (ze zijn zwart) ipv koper, zoals op de foto's op't net. Er is trouwens net een nieuwe reeks London Decca's uit; de eerste die ik tegenkwam was de "Gold" ($4450 ). Zoals gezegd zal ik eerst eens naar deze elementen luisteren, ook naar mijn Denon DL 110 en de Philips Gold (waar ik verschillende types splinternieuwe originele naalden voor heb), en geloof me er zit een enorm verschil op zelfs nog maar gewoon de naald vervangen!!! Als ik zeker ben dat alles op en top werkt en wat centjes gesprokkeld heb wil ik met veel plezier eens tot in Nederland bollen voor een modern element en wat accesoires...; soon come! Foto's: Ik zou een home-page willen om mijn foto's te posten, maar het ontbreekt me aan tijd om dat allemaal te zoeken hoe je dat moet doen, en onze jongste dochter (die jeugd kan dat allemaal wel) vertikt het om mijn secretaresse te spelen grtz, RastaPhil ook even de motorsturing laten nakijken, verder de bodemplaat eruit gooien. Verder erg mooi loopwerk en arm. Mooier dan een TD160 en bij goed afgestelde staat beter dan vele nieuwe draaitafels van enkele honderden euroooos.. Succes GRT Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Heb jij ook zo'n dochter Rasta. Die jeugd kent geen dankbaarheid meer. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 Heb jij ook zo'n dochter Rasta. Die jeugd kent geen dankbaarheid meer. Carl Laat staan de liefde voor vinyl.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 Hey Rastaphil, Als 't puur gaat om foto's te kunnen plaatsen, dan is www.imageshack.us misschien iets voor je. Die site word erg veel gebruikt door mensen die foto's willen bewaren/plaatsen via internet. En 't kost nix. Anders kun je ook foto's van je set plaatsen op "Uw sets", via HiFi.nl Da's simpel, en in 't Nederlands. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 http://picserver.student.utwente.nl/ Wat dacht je hier van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2005 Report Share Posted 13 oktober 2005 Audio Technica AT 20 SS soort: magneto-dynamisch. optimale naaldkracht: 1,3 gr. diamant: shibata. compliantie: 32 (enz.) freq.bereik: 5 Hz - 50 kHz. kanaalscheiding bij 1 kHz: 35 dB. afgegeven spanning: 2,7 mV. afsluitweerstand: 47 kOhm. prijsindicatie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 Bedankt voor jullie reacties! (Ik tracht ondertussen zo een "on line fotoalbum" samen te stellen, even geduld, ik klik steeds op de verkeerde buttons! ) Grtz, RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 ook even de motorsturing laten nakijken, verder de bodemplaat eruit gooien. Verder erg mooi loopwerk en arm. Mooier dan een TD160 en bij goed afgestelde staat beter dan vele nieuwe draaitafels van enkele honderden euroooos.. Succes GRT Frans Hallo Frans, Wat is er eigenlijk mooier aan dan aan een TD160 MKII? De elektronische motorsturing? Als dat het enige is ... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 http://picserver.student.utwente.nl/v/ME0012994CQF/studio Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 ook even de motorsturing laten nakijken, verder de bodemplaat eruit gooien. Verder erg mooi loopwerk en arm. Mooier dan een TD160 en bij goed afgestelde staat beter dan vele nieuwe draaitafels van enkele honderden euroooos.. Succes GRT Frans Hallo Frans, Wat is er eigenlijk mooier aan dan aan een TD160 MKII? De elektronische motorsturing? Als dat het enige is ... ??? Ik vind een 160 wat te klein om goed met je platen om te gaan, de kap kan er niet (makkelijk) af, Ik heb zelfs albums die te groot zijn om de kap dicht te doen Vind geen plaats voor mijn borsteltje want vanachter staat een zwarte dop/stop gemonteerd... ik dacht zelfs dat het draaiplateau lichter weegt dan bij een TD 125... Als muzikant is een toerentalregeling wel handig! Zou ik olie in de schacht doen, zo ja welke en hoeveel? Ik heb "BIRAL precision oil" (groen plastiek flesje) is dit goed genoeg? Ik vond op sites en fora zoveel verschillende meningen... er was ook iemand die beweerde dat je er kettingvet moest indoen zodat de speling minder werd! PS fototje TD 160! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 Ok Rasta, Maar wie doet nou de kap DICHT tijdens het draaien Gefeliciteerd met je aankoop, ziet er wel goed uit Overigens gebruik ik voor de smering zgn "klokkenolie" van Shell. Het is al een oud blik wat ik ooit eens van een klokkenmaker heb gekregen. Dus of het nog bestaat? Het verdroogt zelfs na 20 jaar niet. Maar Haudio kan je vast wel aan de goede soort helpen. En een foto'tje? Mijn TD160 ligt op het moment helemaal uit elkaar wegens diepgaande renovatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 Nee, ik bedoelde dit! http://picserver.student.utwente.nl/v/7A85HZ7B3Y03 RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 Dit is een foto van mijn huidige draaitafel, een TD 160 met SME en Denon! Van de 125 heb ik nog geen pics! eerst poetsen! Tot volgende keer! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 Nee, ik bedoelde dit! http://picserver.student.utwente.nl/v/7A85HZ7B3Y03 RastaPhil Pff... nog eens... DIT is een foto van mijn TD 160 enz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 ook even de motorsturing laten nakijken, verder de bodemplaat eruit gooien. Verder erg mooi loopwerk en arm. Mooier dan een TD160 en bij goed afgestelde staat beter dan vele nieuwe draaitafels van enkele honderden euroooos.. Succes GRT Frans Hallo Frans, Wat is er eigenlijk mooier aan dan aan een TD160 MKII? De elektronische motorsturing? Als dat het enige is ... ??? Ooo nee hoor, ja ook de motorsturing, maar zeker ook het zwaarder uitgevoerde lager, het mooie gegoten subchassis echt een klassieke topper...was ook wel ietsje duurder dan de 160...gebouwd als een tank.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 oktober 2005 Report Share Posted 14 oktober 2005 Het vergelijken van een Thorens TD 125 met een TD 160 is zoiets als een Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Zow he, Spido heeft ook al verstand van Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Zow he, Spido heeft ook al verstand van Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Relevante info van Spido. Waarom daar nu zo lacherig over gedaan moet worden? Daarbij iedereen kent het verschil tussen een Citroen en een Masseratie zonder erin gereden te hebben. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Ik wil niet veel zeggen, maar een 160 en helemaal een MKII versie is in mijn ogen een stuk betrouwbaarder en duurzamer dan een 124, 125 of 126. En met een paar simpele veranderingen zijn ook deze op een zeer hoog niveau te krijgen. En helemaal als je een "B" of Super hebt, in combinatie met een mooie arm ( Rega of zelfs een SME). Ook de afstelling zegt heel veel. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Spido doelt waarschijnlijk op de Citroen SM.., een soort CX met een Masserati motor. Onze nationale held JC de 3e mocht als enige van de toenmalige Ajax selectie in zo'n ding rijden. Erg mooi.., erg kwetsbaar..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Dus als ik Spido goed begrijp zit er in TD125 eem Masarati motor en in de TD160 een motor van een Dyane. Maar het is wel beide een Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts