Jump to content

Is dit iets?

RastaPhil
 Share

Recommended Posts

• 2 years later...
Volgende keer:

Thorens TD 125 met Shure/SME en London Decca tegen Thorens TD 125 met TP14 en Audio Technica AT20ss

RastaPhil

Beste RastaPhil.

Ik kan de spanning niet langer beheersen!

Nou? Vertel eens?

En de Ortofon SPU?

En de Breuer EMT?

En de AS 212 arm?

Nou Spido dat zal er niet meer van komen: sinds de TD 124 is binnengewandeld is de TD 125 met TP25 arm bovenop de kleerkast beland; en de TD 160MKIIb staat armloos te wachten op een fan, in een hifi zaak hear in Antwerpen. Ik heb er trouwens ook een perfecte Lenco L75 binnengebracht ;) tweakers paradise! :)

De SME 3009 improved (lo-mass arm) waar momenteel de AT 20ss in zit (hi-compliance MM) ligt effe te wachten tot ik tijd kan maken om een paar armboards te maken voor de TD 124.

Ondertussen speel ik met de TD 125/SME 3009II/Decca London, met een zeer mooie zware puur zilver kabel interconnect (zie "audiofiele dag") en Supra Lo-Rad als netkabel

(...) When I began, there were really only two audiophile music sources, the modern LP and open reel tape. Since rock and popular music was released first (and sometimes only) on LP, it reduced that decision to finding the best turntable. So, before deciding on proper amplification or even dreaming of the perfect speaker, my first purchase would be a Thorens TD 124 turntable, Ortofon RS 212 tonearm and Ortofon SL 15 moving coil cartridge. (...)

http://www.positive-feedback.com/Issue17/source.htm

Those were the days, my friend! Zo'n eerste liefde vergeet je niet...

(...) When I began, there were really only two audiophile music sources, the modern LP and open reel tape. Since rock and popular music was released first (and sometimes only) on LP, it reduced that decision to finding the best turntable. So, before deciding on proper amplification or even dreaming of the perfect speaker, my first purchase would be a Thorens TD 124 turntable, Ortofon RS 212 tonearm and Ortofon SL 15 moving coil cartridge. (...)

http://www.positive-feedback.com/Issue17/source.htm

Those were the days, my friend! Zo'n eerste liefde vergeet je niet...

:P And it seems that I'm only at the beginning of it...

mvg RastaPhil

• 2 weeks later...

Beste RastaPhil,

Naarmate ik ouder, wijzer, bedroefder en ook beklagenswaardiger word, geraak ik meer en meer tot het inzicht dat in high fidelity vooruitgang kan schuilen in teruggang.

"Perfection is always one step ahead," zegt de marketeer.

Maar "ahead" kan best "backward" zijn.

Richting is immers relatief?

Voor wie zich durft om te keren, voor wie durft terug te kijken, biedt het verleden toekomst!

Rb.jpg

Ra.jpg

Rc.jpg

Rd.jpg

http://www.topclassaudio.com/web/chi/used_...ls.jsp?gid=2449

Toch denk ik dat ze die oude ontwerpen nu beter kunnen maken Spido. Ze kunnen met behulp van de computer dezelfde dingen met veel kleinere toleranties maken lijkt me. Op al die ontwerpen zitten allang geen rechten meer en waarom zouden ze die dingen niet gratis overnemen?

De Decca arm heb ik onlangs verkocht voor E. 35,- Een TD125 staat op zolder. Een TD125 mkII staat bij mijn broertje. Mooi speelgoed allemaal, maar ik ben er niet zo lyrisch over als jullie.

Een TD125 is een toploopwerk, zeker afgezet tegen de hedendaagse rommel, enkele exoten uitgezonderd, maar je kunt er toch niet om heen dat het ook wel wat week en traag is. En een SME of een Decca maakt het daarna allemaal nog een beetje minder direct. Niet slecht, maar niet mijn smaak.

De Decca arm heb ik onlangs verkocht voor E. 35,- Een TD125 staat op zolder. Een TD125 mkII staat bij mijn broertje. Mooi speelgoed allemaal, maar ik ben er niet zo lyrisch over als jullie.

Een TD125 is een toploopwerk, zeker afgezet tegen de hedendaagse rommel, enkele exoten uitgezonderd, maar je kunt er toch niet om heen dat het ook wel wat week en traag is. En een SME of een Decca maakt het daarna allemaal nog een beetje minder direct. Niet slecht, maar niet mijn smaak.

Ja dat klopt wel hoor :P En na overlezen op't www besloten van die Decca in de SME te laten zitten ipv de Decca unipivot. En eigenaardig genoeg lijkt een TD124 (de poelie driver) de muziek ook "strakker" weer te geven, een beetje te vergelijken tussen opnemen op een cassette of een Revox. Ik vermoed dat het dat is wat jij "week en traag" noemt <_<

Ach het gaat er voor mij eigenlijk over dat je tegenwoordig voor h