james bond Posted 11 oktober 2005 Report Share Posted 11 oktober 2005 Een tijdje geleden heb ik een musical fidelity a2 gekocht, wat een verschil met de cyrus one, maar toch knaagde er wat, dat ding werd veel te warm, dus terug naar de winkel, beter werd het wel, maar toch klonk het, anders ik miste teveel. Dus toch maar de stoute schoenen en naar Sound Evolution. Wat een crime om er te komen en dat lag aan die waardeloze routeplanner zeker wel tien kilometer omgereden. Ik werd hartelijk ontvangen en de versterker zou hij wel eens onder handen nemen. Nu heb ik hem weer terug Het baasje is weer heel gelukkig, WAT EEN VERSCHIL!! Ik heb hem om precies nu 5 uur aangesloten, en ik ben nu al erg verrast. Ook de phonotrap is aangepakt, slik............... Ik neem morgen geloof ik maar vrij.......... Hoe ik de verbetering moet omschrijven, tja moeilijk, het lijkt wel warmer en tegelijkertijd helderder. Sebastiaan heeft van mij weer een tevreden mens gemaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Een tijdje geleden heb ik een musical fidelity a2 gekocht, wat een verschil met de cyrus one, maar toch knaagde er wat, dat ding werd veel te warm Maar de A2 is toch een Klasse A versterker? Die worden voor je gevoel ook veel te warm, maar dat hoort zo. Op de A1 kon je een eitje bakken. Die werd zo warm dat zelfs de volumeregelaar binnen een paar jaar kapot ging van de hitte. Maar ook de elco's. In ieder geval mooi dat het na de modificatie een stuk beter klinkt. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Ja maar, het was gewoon niet meer normaal zo warm, zelfs de volumepotmeter werd te warm kon dat ding nauwelijks vastpakken. Nu is ie ook warm maar er is zoveel meer rust niet te geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Een tijdje geleden heb ik een musical fidelity a2 gekocht, wat een verschil met de cyrus one, maar toch knaagde er wat, dat ding werd veel te warm Maar de A2 is toch een Klasse A versterker? Die worden voor je gevoel ook veel te warm, maar dat hoort zo. Op de A1 kon je een eitje bakken. Die werd zo warm dat zelfs de volumeregelaar binnen een paar jaar kapot ging van de hitte. Maar ook de elco's. In ieder geval mooi dat het na de modificatie een stuk beter klinkt. Groeten Edwin Beste Edwin, James A2 werd veel te warm vermoed ik. Hij staat nu weer zo'n 20 watt in klasse A. Verder is echt niet aan te raden want daar gaat ie gewoon kapot van. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Een tijdje geleden heb ik een musical fidelity a2 gekocht, wat een verschil met de cyrus one, maar toch knaagde er wat, dat ding werd veel te warm Maar de A2 is toch een Klasse A versterker? Die worden voor je gevoel ook veel te warm, maar dat hoort zo. Op de A1 kon je een eitje bakken. Die werd zo warm dat zelfs de volumeregelaar binnen een paar jaar kapot ging van de hitte. Maar ook de elco's. In ieder geval mooi dat het na de modificatie een stuk beter klinkt. Groeten Edwin Ik heb MA -50 Monoblocks en die worden ook bloedheet,maar klinken loepzuiver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Een tijdje geleden heb ik een musical fidelity a2 gekocht, wat een verschil met de cyrus one, maar toch knaagde er wat, dat ding werd veel te warm Maar de A2 is toch een Klasse A versterker? Die worden voor je gevoel ook veel te warm, maar dat hoort zo. Op de A1 kon je een eitje bakken. Die werd zo warm dat zelfs de volumeregelaar binnen een paar jaar kapot ging van de hitte. Maar ook de elco's. In ieder geval mooi dat het na de modificatie een stuk beter klinkt. Groeten Edwin Beste Edwin, James A2 werd veel te warm vermoed ik. Hij staat nu weer zo'n 20 watt in klasse A. Verder is echt niet aan te raden want daar gaat ie gewoon kapot van. Groeten, Bas Dan zal de ruststroominstelling wel weer verlopen zijn destijds. Dat krijg je met die goedkope potmeters die niet normaal in te stellen zijn, en die bij het minst of geringste alweer verlopen. Ps, James Bond, ik bedoel niet specifiek de A2 waar goedkope potmeters in zitten, want ze zitten zelfs in peperdure versterkers. Dus dat je niet denkt dat je versterker niet goed is. Fabrikanten bezuinigen heel erg op de potmeters ojm de ruststroom in te stellen. Ietsjes met de schroevendraaier draaien en de ruststroom schiet alweer omhoog en omlaag. En je kunt ze ook heel moeilijk precies instellen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Ja maar, het was gewoon niet meer normaal zo warm, zelfs de volumepotmeter werd te warm kon dat ding nauwelijks vastpakken. Nu is ie ook warm maar er is zoveel meer rust niet te geloven. Als de volumepotmeter te warm wordt, dan is het inderdaad verstandiger om de ruststroom wat te verlagen. Het verschil tussen bijvoorbeeld 2x20 of 2 x15 Watt klasse A is nauwelijks hoorbaar. Vaak klinkt een lagere instelling zelfs vloeiender en minder geforceerd. Dit was bij de Marantz PM80MK2 ook zo. In 1997 besloot Marantz de ruststroominstelling te verlagen, omdat de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Hier een plaatje van de MF-A2. Voor de mensen die niet weten om welke versterker het gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 En hier de voorganger van de A2. Deze noemen ze ook wel het Tostieijzer. Op de bovenplaat kun je dus een eitje bakken, of poffertjes. Musical Fidelity A1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 En hier de voorganger van de A2. Deze noemen ze ook wel het Tosti-ijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Moet je nagaan hoe warm hij kan worden, dat zelfs de rubberen voetjes vastplakken aan het kastje van de hitte. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Nou die van mij was voor zijn WEDERGEBOORTE ook behoorlijk warm ik heb mijn vingers nog gebrand door aan het koelblok te zitten (ja ik weet het dat was niet erg slim ) Sebastiaan heeft het druk, misschien dat een kloon ook wel eens handig zou zijn Dan heeft hij wat meer tijd echter is dat nog niet mogelijk, al denk ik dat ie het soms wel zou willen. Ik ben hem ondertussen al weer aan het lastig vallen met een nieuw probleem, mijn denon da converter heeft drie toslink ingangen die ik toch niet gebruik, en doctor bas gaat het probleem voor mij oplossen. zodat deze ook een coax aansluiting gaan krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 14 oktober 2005 Author Report Share Posted 14 oktober 2005 Apart, wat een veranderingen er in een paar dagen optreden, echter had ik ineens een fase fout, bleek dat de middentoner verkeerd was aangesloten, en aangezien ik geen idee meer heb hoe hij aangesloten moest worden, heb ik adobbe audition maar gebruikt om eens te meten. Dat was vaag! een zware dip en de ander liep mooi recht. Dus 1 kabletje om gedraaid en toen was het een stuk beter. Natuurlijk weer een klank verandering moet nog een keer een test doen met een hele goede microfoon zodat ik het wat beter kan meten. Ik heb nu wel het gevoel dat het een stuk beter klinkt. Maar het blijft vaag heb ik de draden nu wel goed gedaan? Ik weet het niet zeker. Iemand nog tips om fase fouten te kunnen horen? HEt is dus een drieweg. deze dus http://www.bwspeakers.com/downloadFile/spe...nfo_DM2_mk2.pdf bvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Hoi James Kun je niet even de middentoner van de andere luidspreker even losschroeven, om te kijken hoe die is aangesloten? Dan 'spiegel' je de ene luidspreker aan de ander. Dan is het wel te hopen dat de middentoners in fase staan met de woofers en tweeters. Anders staan er weer 2 middentoners uit fase tegenover de andere units. In principe kun je het wel horen als je je hoofd tussen de middentoner en de woofer legt. Als het geluidsbeeld raar gedraaid je gehoor binnen komt, dan staan ze uit fase. Maar dat is geen gemakkelijke klus als je niet weet hoe het klinkt als luidsprekers uit fase staan. Maar goed je kunt het proberen. Misschien dat een andere DM2 bezitter je anders kan helpen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 ... Dan is het wel te hopen dat de middentoners in fase staan met de woofers en tweeters. Het hangt helemaal van het type filter af of de middentoners in fase met de woofers en tweeters staan. Maar links en rechts moeten natuurlijk wel gelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 ik heb een logeer mf gehad, een grote zwarte met Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 15 oktober 2005 Author Report Share Posted 15 oktober 2005 Ik heb nu het idee, dat het nu goed is, ik heb ooit de kabels vervangen en ik herinner me dt de mid uit fase stond, dus het is nu goed, ik heb ook geen rare draaiingen gehoord. Het klinkt echt laid back, zo rustig, ik er uuuuuuuren naar luisteren, echter door andere verplichtingen kom ik daar niet echt aan toe. Maar bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 17 oktober 2005 Author Report Share Posted 17 oktober 2005 HEt geluid is nu weer verbeterd, het is nu net alsof ze in mijn kamer staan te spelen, en druk dat het soms is Dan staat er ineens een drumstel in mijn kamer, een basgitarist, slaggitarist, sologitarist, een zanger, soms met aanhang, het is gewoon geweldig. Ik moet dr Bas even bedanken TIGE DANK! oftewel hartelijk dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 januari 2006 Author Report Share Posted 1 januari 2006 even weer een update, ondertussen, is tot mijn verbazing het geluid weer verbeterd, en raakt de muziek mij des te meer, het laag is goed het midden is goed. Mijn boxen zijn ondertussen helemaal opnieuw gefilterd, op twee spoelen na dan. Het klinkt werkelijk perfect. Echter vinden mijn vrienden het nogal saai, het is te rustig, er zit te weining bas in, enz. En dat klinkt als muziek in mijn oren, want de bas is nu rete strak, dus deze man is zeer tevreden. THANKS MR de Vries. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts