Jump to content

Monteur of technicus gezocht

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi, zoals jullie onder kunnen zien ebn ik in het bezit van een Luxman versterker die redelijk op leeftijd is +/- 15 jaar. Ik wil m'n set graag na laten kijken. Waarom?

1) Een eindversterker speelt niet goed op de A uitgang, valt dan soms uit. Op de B uitgang doet ie het prima.

2) De voorversterker doet het soms helemaal niet maar als ik dan met de kast schuif springt ie aan. Heb ook al aan de net kabel gerammeld, gebogen maar dan gebeurt er niks. Als ie dan weer speelt, geen centje pijn.

3) is het te meten of je elco's nog up to date zijn?

4) heb nog veel meer vragen maar die stel ik wel als het zover is.

Weet iemand een goed electro man liefst in de buurt van Heerlen. Of is iemand hier goed met versterkers enzo en wil mij helpen, reageer dan eens. Ben zeker bereid er voor te betalen en kan ook wel met de versterkers langskomen. In de buurt is trouwens zeker tot 100km.

Laat eens wat weten. Dank jullie.

Andre

Ok maar, eeeeh waar woont ie dan. Dat is iets wat Bas zelf moet beantwoorden. Welke Bas is het trouwens? Groet,

Andre

Sebastiaan de Vries natuurlijk! ;) Van Soundevolution. Woont in Amsterdam als ik me niet vergis... Maar goed, hij is natuurlijk niet de enige die je versterker kan nakijken... :rolleyes:

Hoi, zoals jullie onder kunnen zien ebn ik in het bezit van een Luxman versterker die redelijk op leeftijd is +/- 15 jaar. Ik wil m'n set graag na laten kijken. Waarom?

1) Een eindversterker speelt niet goed op de A uitgang, valt dan soms uit. Op de B uitgang doet ie het prima.

2) De voorversterker doet het soms helemaal niet maar als ik dan met de kast schuif springt ie aan. Heb ook al aan de net kabel gerammeld, gebogen maar dan gebeurt er niks. Als ie dan weer speelt, geen centje pijn.

3) is het te meten of je elco's nog up to date zijn?

4) heb nog veel meer vragen maar die stel ik wel als het zover is.

Weet iemand een goed electro man liefst in de buurt van Heerlen. Of is iemand hier goed met versterkers enzo en wil mij helpen, reageer dan eens. Ben zeker bereid er voor te betalen en kan ook wel met de versterkers langskomen. In de buurt is trouwens zeker tot 100km.

Laat eens wat weten. Dank jullie.

Andre

Sodejuu...??? :confused:

Ok maar, eeeeh waar woont ie dan. Dat is iets wat Bas zelf moet beantwoorden. Welke Bas is het trouwens? Groet,

Andre

Sebastiaan de Vries natuurlijk! ;) Van Soundevolution. Woont in Amsterdam als ik me niet vergis... Maar goed, hij is natuurlijk niet de enige die je versterker kan nakijken... :rolleyes:

Nijmegen als

Andre

Nijmegen als

bas woont bij mijn weten in Nijmegen, heeft een zaak in Hilversum, en een vriendin in Amsterdam, volg je het nog ;)

end of the soap: Bas woont officieel NOG in Nijmegen, maar als alles goed gaat woont ie over en paar weekjes in Amsterdam.

BTW, als de radius 100km is, dan valt ook Nijmegen af :rolleyes::ph34r:

Het ontbreekt mij helaas aan tijd om er aan te beginnen. Ik heb wel een paar opmerkingen.

1 - Als kanaal B goed is, is het niet zo moeilijk kanaal A weer op de rit te krijgen. Je hebt nl een 1 op 1 vergelijk ernaast liggen

2 - Het probleem wat je omschrijft is wel wat vreemd, maar zal m.i. ook niet zo lastig zijn om op te lossen

3 - Om de waarde van de elko's te meten zulen ze uit de schakeling gehaald moeten worden. Elko's in een schakeling meten is met normale middelen niet te doen of geeft een erg onbetrouwbaar resultaat.

Misschien kun je Henri1 eens benaderen. Hij heeft ook Luxman apparatuur (C02 en 2x M02) en had onlangs ook problemen. Een kennis van hem heeft ze toen gerepareerd. Henri1 is niet zo vaak op dit forum, maar hij woont voor jouw tamelijk dicht bij, vlak over de Belgische grens.

Beste Andre,

Ik zou eens bellen met audiozaak Helder te Meerssen: 043-3581188!

Daar helpt wel eens iemand mee uit, met ik geloof de naam Richard, en die is technisch genoeg om jouw probleem tegen een redelijke prijs op te lossen!

Groeten Marjellak

Ps tevens heeft die gast een zwak voor Luxman!

Hallo,

Henri1 heeft weer eens wat kunnen lezen.

Ik ken een luidsprekerbouwer in Antwerpen en die verkoopt ook tweedehands en nieuwe Luxman spullen.

Voor herstellingen heeft die man een naar mijns inziens goede technieker die veel ervaring heeft met Luxman apparatuur.

Misschien kan je hem benaderen om de co

Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Als iemand nog goede ideen heeft laat ze horen.

Trouwens Nijmegen kan ook nog en verder ook, ben bereid om verder te gaan als het een geode electro man is.

Andre

Beste Andre.

Ik denk eerder dat de relais defect zijn.(of zitten deze er niet in?)

Als je hem aan zet moet je dan (normaal gesproken) wachten totdat je een klik hoort voor dat de muziek begint?

Dan zijn het je vertragings relais (voor het eindversterker deel in iedergeval)

Eeen maatje van me had het zelfde probleem op a geen geluid (1 kant) en op b prima stereo.

Vertragings relais vervangen, en jawel hoor werkt weer als een tierelier!

Dit was in een

Hoi Michel,

De A-kant speelt wel maar valt soms gewoon uit. En ik heb mijn verteserkers in bi-amp staan dus valt in dit geval het hoog plots weg, AAAAAH!

Ik ga Bas eens mailen. Ook eens informeren naar dat tel nr van Marjellak in Meersen en zal de site in belgie eens bezoeken.

Misschien is het inderdaad wel een idee om de hele set een op te kietelen. Bedenk me alleen wat kan je er allemaal aan veranderen?

Groet

Andre

Als iemand nog een goede tip heeft laat het a.u.b. horen.

Er is inmiddels:

een adres in Hilversum

een adres in Antwerpen

een adres in Meerssen

Wat wil je nog meer :confused:

Enno :)