Jump to content

snap er niets van

james bond
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

1 ding heb ik nooit begrepen misschien jullie wel, je koopt een hele dure interlink, en die sluit je aan, en veel mensen hebben het over een verandering in het geluidsbeeld, echter hoor ik niemand over de cinch aansluiting dat snap ik niet, eigenlijk zou die ook verbeterd moeten worden.

Ik vind op zich een cinch aansluiting ook niet denderend, misschien dat er wel betere oplossingen zijn te bedenken, die gewoon meer contact maken.

iemand een idee. Misschien is het wel beter om het rechtstreeks aan elkaar te solderen. mmmmmmm

Hallo allemaal,

1 ding heb ik nooit begrepen misschien jullie wel, je koopt een hele dure interlink, en die sluit je aan, en veel mensen hebben het over een verandering in het geluidsbeeld, echter hoor ik niemand over de cinch aansluiting dat snap ik niet, eigenlijk zou die ook verbeterd moeten worden.

Ik vind op zich een cinch aansluiting ook niet denderend, misschien dat er wel betere oplossingen zijn te bedenken, die gewoon meer contact maken.

iemand een idee. Misschien is het wel beter om het rechtstreeks aan elkaar te solderen. mmmmmmm

Er zijn mensen die de interlinks rechtstreeks aan de ingang solderen. Dat is optimaal, maar minder werkbaar. Als je iets wil veranderen wordt dat nl wat lastig.

Je kunt alle RCA (cinch) vervangen door BNC. Dat is een veel betere verbinding en alle kabels en apparatuur zijn in principe ombouwbaar.

Dat snap ik, maar wat ik dus niet begrijp, is dat er mensen zijn die honderden euro's besteden aan hun interlinks, maar dat er geen geld word uitgegeven voor de cinch ingangen, dat gaat er bij mij niet in, kijk maar eens naar luidspreker terminals, die zijn ook vaak bagger, maar dan toch een kabel erin hangen van 50 euri's de meter. Snap ik niet, dat is net zo iets als een ferrari met een dieselmoter van 60 pk,. ;)

Dat snap ik, maar wat ik dus niet begrijp, is dat er mensen zijn die honderden euro's besteden aan hun interlinks, maar dat er geen geld word uitgegeven voor de cinch ingangen, dat gaat er bij mij niet in, kijk maar eens naar luidspreker terminals, die zijn ook vaak bagger, maar dan toch een kabel erin hangen van 50 euri's de meter. Snap ik niet, dat is net zo iets als een ferrari met een dieselmoter van 60 pk,. ;)

Ik sluit me hier voor 155% bij aan!

Het is ook flauwekul om een 100

Tja, daar heb je alleen last van bij een versterker, bij de meeste ander apparatuur zit het wel naast elkaar maar kun je ze zo eruit trekken. Ook bij netsnoeren doe je hetzelfde een netsnoer van 300euri en dan de gewone aansluiting erop, maar ook de fabrikanten hoor je daar nooit over, dat zou dan ook veel beter moeten kunnen.

Tja, daar heb je alleen last van bij een versterker, bij de meeste ander apparatuur zit het wel naast elkaar maar kun je ze zo eruit trekken. Ook bij netsnoeren doe je hetzelfde een netsnoer van 300euri en dan de gewone aansluiting erop, maar ook de fabrikanten hoor je daar nooit over, dat zou dan ook veel beter moeten kunnen.

Niet alleen versterkers

ook multichannel bronnen.

Ze gebruiken allemaal de zelfde plastik yoko aansluitingen (al dan niet verguld)

Zou er maar 1 fabriek zijn die die dingen maakt?

Wat euro stekkers betreft.

Die zijn in iedergeval nog wettelijk verplicht aan enige kwaliteit te voldoen.

Groetjes Simon

Ik dacht superpech. Maar yogho yogho mach ook ;)

Aan de andere kant, had je vroeger die dinn stekkers dat was ook niet alles.

Het liefste sloot ik alles symetrisch aan netzoals ze bij pa systemen doen, maar dan moet ik eerst flink modificeren :(

Ze zijn op zich wel los verkrijgbaar, maar dan zijn ze gewoon een stukje duurder, en dan zit je nog steeds met hetzelfde probleem dat ze te dicht bij elkaar zitten.

Is volgens mij ook niet echt over nagedacht, want ze denken alleen aan de massa, de duurdere cd spelers hebben soms wel eens een andere ingang. Daar zitten ze meer uitelkaar, en die zijn ook vaak van een betere kwaliteit.

...Ze gebruiken allemaal de zelfde plastik yoko aansluitingen (al dan niet verguld)

En dat 'verguldsel' is meestal alleen op de massa aangebracht.

Ik vraag me trouwens af of het wel echt goud is, eigenlijk zouden die dingen beter af zijn als er alleen een laagje nikkel op zit.

Ach wat voor pluggen/chassisdelen gebruikt worden er zal altijd discussie over ontstaan.

BNC is zeker een stuk beter maar alleen als je de pluggen aan de kabel krimpt EN passende kabel gebruikt. Die BNC pluggen waar je de kabel eerst moet solderen en dan vast moet zetten met zo'n klemmoertje zijn op den duur wacky dingen: Kabel gaat altijd weer los zitten.

En ook al zijn BNC'tjes goed en goedkoop (een paar euri), als ze voor audio gemeengoed zouden worden komt er zeker weer een audiofiele versie van die het 10 - 50 voudige moet kosten :D Je blijft dus aan de gang.

;)

Dit draadje schreeuwt om een blinde test.  :P

Persoonlijk geloof ik niet dat je het verschil kunt horen tussen een yoko aansluiting en een WBT.

Ik ook niet maar het verschil tussen een gammele, vuile en geoxideerde aansluiting en stevige, schone aansluiting zal ongetwijfeld hoorbaar zijn.

Dit draadje schreeuwt om een blinde test.  :P

Persoonlijk geloof ik niet dat je het verschil kunt horen tussen een yoko aansluiting en een WBT.

Ik ook niet maar het verschil tussen een gammele, vuile en geoxideerde aansluiting en stevige, schone aansluiting zal ongetwijfeld hoorbaar zijn.

Ja, het wordt tijd voor een interlinkwasmachine. Kan dan mooi gecombineerd worden met een interlinkdemagnetiseerapparaat (3x ww).

Overigens is dat Rhodium plating van WBT wel zinvol lijkt mij. Rhodium is een stuk harder dan goud en krast er minder snel af. Maar dat hoeft natuurlijk niet meteen de hoofdprijs te kosten.

;)

Ik ben een dac aan het bouwen en daarbij laat ik de cinch ingang ook gewoon weg. Direct op de uitgang solderen is wel zeer ongemakkelijk dus heb ik gekozen voor een een rond stuk metaal (hol) met een ring op het eind. In de holte komt de elco van de dac en op de ring de draad van de interlink.

Ja, op zich is dat al beter, maar er moet een betere plug denkbaar zijn, die gewoon nog beter contact maakt. Dan is direct solderen misschien wel het beste denk ik. Alleen lastig als je iets anders wil of iets dergerlijks.