Henrie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 jaaaa das ook waar, altijd meteen even kijken wat er beter kan Wat zal jij vaak teleurgesteld worden dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 december 2005 Author Report Share Posted 24 december 2005 nee henrie, dat valt best mee. de meeste apparatuur is met simpele ingrepen die nagenoeg niks kosten een stuk verder te helpen. zo ook een tuner. als je erin gelooft dat het te horen is natuurlijk, dat kan een knelpunt zijn maar met ingrepen die hier vaak als onzin afgedaan worden ben ik de laatste twee jaar een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 ik wou net zeggen: koop zo'n ding ze zijn wel eens in de aanbieding. en wat denk je ... heeft ie er eentje staan ... hoe is die 22AH673 in vergelijking met de KT7550? groet Hoi Rob, Ik heb er 3 staan...... 1 is voor 90% klaar 1 is orgineel met kuren en 1 is voor de sloop.... Een mooie Philips 673 is niet goedkoop. Als je hem voor minder dan 150euro 2e hands kan kopen en hij ziet er fatsoenlijk uit en werkt doen! Het reviseren van zo'n ding is monikkenwerk, sommige dingen gaan lastig uit elkaar (je moet het even weten) Naast de nodige autowax, schoonmaakmiddelen etc etc .... gaan er 4 nieuwe relais (contacten) 12 lampjes, 4 diodes en 83 condensatoren in. http://www.xs4all.nl/~brede01/fotos/philips2.jpg Verder willen de tip-toetsen het nog wel eens aflaten weten, questie van een of twee ICtjes van 25cent .... de voetjes zijn duurder Hoe hij klinkt het is momenteel mijn referentie tuner, een van de beste tuners ter wereld. Zeer mooi betaalbaar gebouwd. Vergelijken is niet eerlijk zo'n KT-7550 is ook veel makkelijker en goedkoper om te bouwen, dus een ander prijssegment.... Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 december 2005 Author Report Share Posted 25 december 2005 hm ... ik begin AH673-trek te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 hm ... ik begin AH673-trek te krijgen Kom dan eens langs Rob! Je bent net als de rest van Hear, van harte welkom! Groet, Jack P.s. hier een kerstmailtje van mijn oudste fan > 75 daar heb ik 3 tuners voor gemaakt ! een TU-717 en 22AH673 en een Leak tuner. Jack, Ik wens jouw en de jouwen alleen maar goede dingen in het komende jaar. Ik geniet (dagelijks, echt waar) urenlang van die prachtige Philips Tuner. De Sansui staat binnenkort te loeien in het door ons gekochte appartement aan het strand in IJmuiden. Als alles klaar is moet je eens langskomen, reistijd misschien 20 minuten; wachten to het prachtig weer is. Muzikaal heb ik geen wensen meer. Dag en tot ziens. Kees, Anneke van Ginhoven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 .......en ik durf het bijna niet te zeggen, maar toch: ik luister en liever naar dan naar mijn CD speler. en dat op kabel..... Hieruit blijkt wel hoe we ons zelf voor de gek kunnen houden: iets dat per definitie verder van het origineel af staat (de tuner) vinden we beter klinken dan iets wat toch dichter bij het origineel staat (de cd). Immers: in de radiostudio wordt die zelfde cd afgespeeld die jij thuis in he cd speler afspeelt. Maar bij radio wordt dat schijfje (en vaak is het zelfs een mp3 rip) nog via allerlei limiters en de fm zender naar je tuner gestuurd waarna het pas in je amp terecht komt. Inherent aan fm is het maximale frequentiebereik van 15kHz. Voor de duidelijkheid: ik wil hiermee niet ter discussie stellen dat radio niet goed zou klinken (ook ik heb dagelijks de tuner op radio4 staan en kan het geluid zeeeer waarderen). Wel wil ik maar aangeven hoe subjectief het is om te denken dat iets 'beter' c.q. natuurgetrouwer klinkt terwijl dat dus per definitie niet zo kan zijn. Zoiets soortegelijks zal ook het geval zijn bij buizenversterkers en platenspelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 december 2005 Author Report Share Posted 26 december 2005 Jack, ga ik doen, ik neem contact op! Zee, je hebt helemaal gelijk. probleem lijkt mij dat er na de DAC in de cd speler zo'n enorme berg electronica staat nog, dat dat ongetwijfeld dominante invloed heeft op het geluid. Als wat ik bedoel is dat de Kenwood in de analoge verwerking van het signaal dus een stuk beter scoort dan de SA11. En het is niet iets dat ik denk, iedere bezoeker geeft momenteel de voorkeur aan de tuner. wegens een betere klankbalans, veel meer transparantie, realiteit van de weergave van een concertzaal etc etc. Naar de tuner blijf je uren luisteren, de cd speler gaat irriteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Rob, Het vreemde is dat deze 'berg electronica' ook in de cd speler zit die in de studio wordt gebruikt. En daarna volgt er nog een (veel grotere) berg electronica: mengtafels, lijnversterkers, stereo encoders, fm modulators. Om nog maar te zwijgen van alle electronica in onze tuners. Toch raar dat dit alles suggestief beter klinkt dan de cd speler thuis, alhoewel het waarschijnlijk verder van de werkelijkheid af staat. Maar ja, het is uiteindelijk het resultaat dat telt, dus wat maakt het uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Beste, Behalve rechtstreekse uitzendingen, wat overigens voor mijn gevoel veel te weinig gebeurt. Rechtstreekse uitzendingen zijn echt superieur ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Rob,Het vreemde is dat deze 'berg electronica' ook in de cd speler zit die in de studio wordt gebruikt. En daarna volgt er nog een (veel grotere) berg electronica: mengtafels, lijnversterkers, stereo encoders, fm modulators. Om nog maar te zwijgen van alle electronica in onze tuners. Toch raar dat dit alles suggestief beter klinkt dan de cd speler thuis, alhoewel het waarschijnlijk verder van de werkelijkheid af staat. Maar ja, het is uiteindelijk het resultaat dat telt, dus wat maakt het uit! En dat is allemaal niet eens audiofiel getweaked met Silmics BG's enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 half offtopic wie kent een goede link waarmee je op het internet een soort programmaoverzicht kunt bekijken voor de hier in Nederland te ontvangen radiozenders? een electronische radiogids dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Wat bedoel je Kraus? Een zenderlijst? Die vind je hier http://www.nozemaservices.com/Content.asp?ID=113 Of een programmagids? Dan moet je hier zijn: http://portal.omroep.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Beste, Behalve rechtstreekse uitzendingen, wat overigens voor mijn gevoel veel te weinig gebeurt. Rechtstreekse uitzendingen zijn echt superieur ! MvG, Haudio Hierin volg ik Haudio: rechtstreekse uitzendingen zijn fantas-ties!!!! Vooral op kwaliteitszenders zoals (hier in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Ik speel met een (tot nu toe) ongemodde Kenwood KT 6500.mvg RastaPhil Een KT-6500 is een prima tuner, er zit een mooie Hitachi HA1196 stereo-decoder in. Daarom klinkt ie zo goed. Ik zou wel t.z.t. de elco's in de voeding vervangen door dezelfde waardes. Die zijn nu meer dan 25 jaar oud en wel aan vervanging toe. Verder kun je er een nog mooier geluid uit krijgen door tussen het MF <===> stereo-decoder <===> opamp uitgang waar het kan, mooie folie condensatoren te plaatsen. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Thanks Jack, dat ga ik effe opslaan RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 Thanks Jack, dat ga ik effe opslaan RastaPhil Hoeft niet, ik heb ergens nog de servicemanual liggen. Als je er aan toe bent, kan ik hem mailen, inclusief tips en truken. Ik heb momenteel naast de Philips, een gereviseerde KT-7550 in het rek staan, die is voor een deel hetzelfde en die klinkt oorkrullend goed .... zelfs via de kabel Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 december 2005 Author Report Share Posted 27 december 2005 inmiddels is mij door de leverancier van de modificatie van de CD speler gedemonstreerd wat er mogelijk mis is en wat ik er aan kan doen (Siltech voedingskabel vervangen, ik heb het verschil tussen mijn Siltech gehoord en een door hen gebruikt netsnoer: precies dat verschil is wat mij dwars zat aan de CD speler. Op de tuner zit een ander netsnoer overigens. Mijn mond viel open van het verschil. ik had geen enkel idee dat de Siltech dit doet. bij mijn vorige (SACD1000)cdspeler paste het ding wel goed. ofwel: ik ga even sleutelen aan de bekabeling. oordeel volgt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Vandaag heb ik, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts