Jump to content

Betaalbaar en goed 2-weg actief filter

JeroenKV
 Share

Recommended Posts

Ik heb deze net verkocht in mijn PA setje! Het ding doet gewoon zijn werk, met een weinig verkleining van het geluidsbeeld van mij klasse A versterker (lijkt iets platter; in het slechtste geval als een soepbord, maar ik moet zeggen dat het beter werd met de tijd (gewenning of inspelen?). Momenteel speel ik thuis met de Behringer X-pro 2300 de voorloper van deze... die 2300 weegt wel 2kg meer, is dieper van kast en zit propvol analoge onderdelen!

Ik zal trachten (tegen mijn zin hoor <_< ) om hem effe van tussen de set te halen en een foto van de binnenkant te maken. Ik koos de 2300 voor mijn main-set omdat ie A: veel zwaarder is en volledig met analoge bouwstenen opgebouwd, en B: mijn VV erbovenop kan staan (gaat niet met een 2310).

Waarom dat grote constructieverschil???

De 2300 had een h

Erg mooi, die Thel.

Deze is ook erg leuk: www.marchandelec.com

Kan je ook nog kiezen tussen verschillende modellen.

(ik heb de xm-9)

Electuur had een jaar of twee terug ook een aardig buizen x-over...

Eigenlijk een ontwerp van Glass audio

http://www.glass-ware.com/tubecircuits/Tube_Crossover.html

Ik heb een Marchand XM44

LCaudio verkoopt ook een interessante xover en om diyaudio circuleren een paar hele fraaie MOX ontwerpen (die zefs Nelson Pass deden afzien van zijn eigen ontwerp publiceren)

:( Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan :lol: zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! :lol:

grtz RastaPhil

:( Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan :lol: zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! :lol:

grtz RastaPhil

Wat kan je dan aan die Thel upgraden behalve de voeding?

(zie ik weer eens iets over het hoofd?)

:(  Marchand kan (wil) ik niet betalen... Thel kan ik langzaamaan upgraden... maar het kan :lol:  zijn dat die Behringer er nog jaaaaaren tussen zit! :lol:

grtz RastaPhil

Wat kan je dan aan die Thel upgraden behalve de voeding?

(zie ik weer eens iets over het hoofd?)

Wat kost een totaal 2 weg stereo filter eigenlijk bij Thel? Ik zie veel prijzen en componenten maar niet een (voormij) duidelijk overzicht. <_<

Vanaf 255 euro, moet je alleen nog een kastje, wat draadjes, plugjes enzo kopen...

De Marchand XM9 is trouwens goedkoper.

Welke componenten zijn dat dan? Die SAW30 module met een voeding, dus de AW-200 set-up?

Wat is eigenlijk het voordeel van de AW-200w ipv de AW-200? Iets met de "0,1% Pr

0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken...

Beter? Nee. Wel theoretisch nauwkeuriger. Maar dan zul je ook de overige onderdelen met dergelijke toleranties moeten kiezen.

Anders? 0.1 of 1% verschil is echt niet te horen.

0,1 is preciezer als 1 % en zou dus theoretisch beter moeten klinken...

Beter? Nee. Wel theoretisch nauwkeuriger. Maar dan zul je ook de overige onderdelen met dergelijke toleranties moeten kiezen.

Anders? 0.1 of 1% verschil is echt niet te horen.

Ah mijn antwoord!! (Geen 100 euro waard dus...) :)

Altijd lastig als postings elkaar kruizen!!

Ik zal trachten op een aantal punten die jullie naar voren brachten, in te gaan.

De Thel modules waren enkele jaren geleden redelijk populair in Engeland; en via de Thel site kun je een Hi End website bekijken (actieve systemen op maat) die beweren dat de Marchand X-over met lampen (top of range) de beste X-over ter wereld is, gevolgd door de Thel met batterijvoeding...

Ik denk ook dat het effect te vergelijken is met een Vv; ik speel momenteel met mijn topkasten full range (en de subs er net onder) want ik vond dat de Behringer mijn akoestische ruimte "afplatte"; ik zit hier wel met h

De Thel modules waren enkele jaren geleden redelijk populair in Engeland; en via de Thel site kun je een Hi End website bekijken (actieve systemen op maat) die beweren dat de Marchand X-over met lampen (top of range) de beste X-over ter wereld is, gevolgd door de Thel met batterijvoeding...

Welke link bedoel je?

Welke link bedoel je?

Ik heb nog wezen zoeken op de Thel site naar die link maar hij is blijkbaar verwijderd...